Grupa wiekowa:
- 10-13 lat (1 grupa)
- 14-16 lat (1 grupa)
Ilość godzin na grupę: 10-13 lat - 9 spotkań (18), grupa 14-16 lat – 10 spotkań (20h)
Adresatami modułu są dzieci w wieku szkolnym (klasy IV-VI) oraz gimnazjaliści. Celem modułu jest rozwinięcie umięjętności programowania, matematycznego i logicznego myślenia, kreatwynego rozwiązywania problemów. Moduły adresowane są do dzieci i młodzieży chcących rozwijać inteligencję logiczno-matematyczną oraz umiejętności programistyczne.
W ramach modułu III zostaną zrealizowane 2 warsztaty dla grupy wiekowej 10-13 lat i 3 warsztaty dla grupy wiekowej 14-16 lat:
- Warsztat programowania (16h - 8 spotkań po 2h)
- Prowadzący: Katarzyna Pazdej, Renata Nagiewicz
Zaczynamy od Scratcha, który umożliwia łatwe tworzenie interaktywnych historyjek, animacji, gier, muzyki, a programowanie odbywa się w sposób wizualny. Dzieci poprzez zabawę poznają podstawowe konstrukcje programistyczne.
Potem podobne algorytmy zaprogramujemy w języku C++. Jest to język używany przez profesjonalnych programistów. Poznamy środowisko programistyczne CodeBlocks.
Kolejnym narzędziem będzie Unity 3D, służące do tworzenia trójwymiarowych oraz dwuwymiarowych gier komputerowych, wizualizacji oraz animacji. Tu programować będziemy w języku C#, z wykorzystaniem środowiska Visual Studio.
Cele warsztatu:
• rozwinięcie w uczestnikach pasji programowania, zachęcenie do wyboru kształcenia w zawodzie programisty (jeden z najlepiej płatnych zawodów). Wczesne rozpoczęcie nauki języka programowania, podobnie jak nauki języków obcych, zwiększa szansę na odniesienie sukcesu.
• nauka/ćwiczenie logicznego myślenia, kreatywności, pracy w grupie, nauka języka angielskiego w praktycznym zastosowaniu, rozwiązywania problemów z zakresu matematyki, fizyki, mechaniki, itp.
Sama nauka programowania pomaga dzieciom nabyć umiejętności cennych zarówno w nauce szkolnej, jak i w późniejszym życiu zawodowym, nawet jeśli nie zostaną programistami.
Warsztat kompetencyjny – Podstawy kreatywności (2h – 1 spotkanie x 2h )
Prowadzący – dr Ewa Janicka-Olejnik
Treść zajęć:
- Wprowadzenie: co to jest kreatywność i do czego jest nam potrzebna?
- Ćwiczenia rozwijające kreatywne myślenie i działanie w zespole
Cel zajęć/efekt uczenia się
Po zakończeniu kursu uczestnik:
- potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny
- potrafi pracować indywidualnie rozwijając swoje możliwości oraz w zespole dostrzegając potencjał i synergię pracy zespołowej
- zna metody pracy twórczej i kreatywnego myślenia t.j: burzę mózgów, mapy myśli, gry i zabawy logiczne, pogadanki
Warsztat psychologiczny (2h – 1 spotkanie x 2h )
Prowadzący dr Wojciech Strzelecki
Dodatkowo dla grupy wiekowej 14-16: Warsztat psychologiczny – Jak zaplanować przyszłość?