Wybierz miasto:
Dodane przez jborowska -

Autorki: Anna Jakubowiak, Katarzyna Wyganowska, Natalia Rzepecka, Ewa Kaczmarek
Przedmiot: Więzi i role grupowe, Pedagogika
 

W projekcie został podjęty problem dość często spotykany wśród dzieci, jakimi są trudności w komunikowaniu się z osobami o innej narodowości oraz wzajemna akceptacja, a także świadomość odmienności narodowej i tradycji osób z innej kultury. Projekt był kierowany do dzieci w wieku od 8 do 13 lat pochodzących z Polski i Australii. W Polsce projekt był realizowany w Świetlicy Środowiskowej "Światełko Dzikuska" w Sieradzu. W Australii wśród zaprzyjaźnionych dzieci. Bariera czasowa związana z położeniem geograficznym obu państw stanowiła dla wykonawców projektu nie lada wyzwanie. Udało im się zorganizować spotkanie wirtualne dzieci za pomocą Skype, za pomocą tłumaczenia tekstów przekazywanych przez dzieci na język polski i angielski studentki stworzyły swoim odbiorcom możliwość pokonania barier czasowych i językowych. Następnie dzieci ze świetlicy środowiskowej "Światełko Dzikuska" w Sieradzu wykonały ozdoby świąteczne, które zostały wysłane pocztą zaprzyjaźnionym dzieciom z Australii (projekt był realizowany w okolicy świąt Bożego Narodzenia). Oto wybrane przykłady:

 

Ozdoby świąteczne wykonane przez dzieci Ozdoby świąteczne wykonane przez dzieciOzdoby świąteczne wykonane przez dzieci

 

Innymi wytworami pochodzącymi z zadań wykonanych w ramach realizowanego projektu były rysunki dzieci z Australii. Nad ich wykonaniem czuwała zaprzyjaźniona (spokrewniona z jedną ze studentek) osoba z Australii. Przedstawiamy niektóre prace:

Rysunki dzieci z Australii Rysunki dzieci z AustraliiRysunki dzieci z Australii

 

Ostatnim etapem była gazetka wykonana odręcznie przez dzieci, oto niektóre jej fragmenty pokazujące nawiązanie kontaktu pomiędzy dziećmi z dwóch kontynentów:

gazetka wykonana odręcznie przez dzieci

Efektami materialnymi projektu były ozdoby świąteczne wykonane przez dzieci ze świetlicy środowiskowej "Światełko Dzikuska", rysunki wykonane przez zaprzyjaźnione dzieci z Australii, listy napisane przez odbiorców projektu oraz gazetka wykonana wspólnie przez realizatorów przedsięwzięcia. Niematerialnymi efektem projektu była umiejętność współpracy, rozwój komunikowania się werbalnego i niewerbalnego, wyrażanie siebie poprzez swoje tradycje. Projekt był ciekawym wyzwaniem ze względu na możliwość komunikowania na odległość, rozwijał wyobraźnię twórczą, zawierał elementy edukacji międzykulturowej.

Kierunek studiów

Powiększ tekst

Zmniejsz tekst

Wysoki kontrast

Odwrócony kontrast

Resetuj