Studentki pedagogiki zrealizowały ciekawy projekt łączący kuchnię i muzykę – dwie sztuki przemawiające bezpośrednio do zmysłów, a ich percepcja ma charakter czasowy.
Celem projektu było usprawnienie procesów poznawczych i myślowych uczestników przebywających w Centrum Kształcenia i Wychowania, rozwinięcie wrażliwości emocjonalnej. Zbuntowany młody człowiek często w głośnej muzyce wyraża swoją bezradność, bunt, złość, brak perspektyw na dobre życie. Spokojna muzyka relaksująca, pozwala wyciszyć się, uspokoić. Przeżycia muzyczne rozwijają uczucia, wzrasta emocjonalna akceptacja siebie i swoich umiejętności, uczestnicy nabywają dodatkowych umiejętności jak praca w zespole, niezbędna w dalszym kształceniu zawodowym, uczą się odpowiedzialności i systematyczności. Muzyka stanowi doskonałą rozrywkę, pasję, hobby, pozwala oderwać się od rzeczywistości, przez nią można wyładować frustracje, doznać katharsis, a dzięki temu polepszyć swoje zdrowie psychiczne. Można rzec, iż muzyka leczy duszę, istnieje wiele form terapii, które wykorzystują dobroczynne działanie muzyki. Młodzież z muzyki może czerpać wiele cennych informacji, które mogą doprowadzić do rozwinięcia zainteresowań, a co za tym idzie do samokształcenia.
Uczestnicy warsztatów bardzo pozytywnie odnieśli się do zaproponowanych zajęć, chętnie w nich uczestniczyli, sprawiało im to wiele radości i stanowiło dobrą zabawę. Muzyka stanowi dla nich doskonałą rozrywkę, pasję, hobby, pozwala oderwać się od szarej rzeczywistości pobytu w placówce.
Kierunek studiów