Wybierz miasto:
Dodane przez kskowronska -
dr Daria Modrzejewska
Stopień naukowy
Imię
Daria
Nazwisko
Modrzejewska

Pedagog, doktor nauk społecznych w dyscyplinie naukowej pedagogika. Adiunkt w Katedrze Resocjalizacji i Profilaktyki Społecznej.

Posiada wieloletnie doświadczenie pedagogiczne w zakresie profilaktyki szkolnej. Od 1998 aktywnie współpracuje ze szkołami w woj. łódzkim i organizacjami pozarządowymi (m.in. Ośrodkiem Studiów nad Kulturą Masową, Fundacją „Równe Szanse” w Łodzi) popularyzując ideę profilaktyki pozytywnej.

Autorka programów profilaktycznych (m.in. Manipulacji Nie!!; Przeciwdziałanie agresji w grupie”) Inicjatorka wojewódzkiej kampanii profilaktycznej: Współczesne Wyzwania Cywilizacyjne – czyli jak przetrwać w miejskiej dżungli? Akcja ma na celu wspieranie szkół na terenie województwa łódzkiego w realizowaniu kompleksowej profilaktyki szkolnej. W ramach projektu proponowane są zajęcia mające na celu, nie tylko wyposażanie w wiedzę, ale przede wszystkim rozwijanie umiejętności psychospołecznych i wzmacnianie tych postaw, które w przyszłości będą pomocne w podejmowaniu przez uczniów samodzielnych, autonomicznych i przemyślanych decyzji.

Nauczyciel mianowany. Posiada 20-letnie doświadczenie w pracy dydaktyczno-wychowawczej w szkole.

Autorka i organizatorka międzykulturowych warsztatów realizowanych w szkołach wspólnie ze studentami z programu wymiany Erasmus+ - „Intercultural workshop – Learn, Explore, Create!”

Współautorka jednej z pierwszych publikacji na temat zjawiska defaworyzacji (Modrzejewska D., Hirszel K., Szczepanik R., Zbonikowski A.,(red.) Psychospołeczne uwarunkowania defaworyzacji dzieci i młodzieży . Wyd. Difin, Warszawa 2010) Autorka artykułów z obszaru profilaktyki społecznej i przemocy rówieśniczej (bullying).

Autorka publikacji poświęconej przemocy psychicznej w środowisku szkolnym. (Modrzejewska D., Przemoc psychiczna w relacjach między uczniami szkoły podstawowej. Wyd.AHE, Łódź 2021)

Od 2016 do 2019 koordynatorka Łódzkiej Akademii Profilaktyki Społecznej i autorka realizowanych w ramach niej kompleksowych akcji „Bezpieczne Wakacje” i Zimowy Survival”, które obejmują swym zasięgiem szkoły na terenie całego kraju.



Koordynatorka licznych projektów międzynarodowych:

  • You are a Digistudent - Integrating Special Needs Individuals into Digital-Holistic Education, 2021-2023
  • Innovative Health Professionals Training Program on Existential Loneliness among Older People /ALONE/ -01-09-2019 - 28-02-2022
  • JOBIS - Joint Job Burnout Interventions for Beginner Nurses, Nurse Students and Care Workers, Erasmus+  - 2016-1-RO01-KA202-024384, 2016-2018
  • Lifelong Learning Programme, Autism in Higher Education: Widening Access/AUT-HEW, 2013-2016
  • Resilince – European Preventive Program in the context of risky behawior among young people as tackling premature falling out students from education system (2016-1-PL01-KA201-026292)2016-2018
  • Lifelong Learning programme, Transversal Key Activity 3 ICT, WEB 2.0 SEE – Web 2.0 Supported Education, Engagement, Information and Advocacy for Disabled Learners, 2011-2013
  • Grundtvig – Skills for true wellbeing WELNESS -2012-2014
  • Leonardo da Vinci, Care for Vet – Care and Guidance Systems – Violence Prevention and Crisis Intervention in VET,2011 - 2013
  • Grundtvig, CESSIT - Creativity and Entrepreneurship Seeds for Social Inclusion Trainers, 2009 - 2011
  • Daphne 3 – Street Life Safety, 2009-2011 (researcher, member of the steering group)
  • Grundtvig, JUDGE – Juvenile Delinquents’ Guided Education project, 2008-2009

Wybrane publikacje:

  • Modrzejewska D., Przemoc psychiczna w relacjach między uczniami szkoły podstawowej. Wyd.AHE, Łódź 2021
  • Modrzejewska D., Zdalna edukacja w szkole podstawowej oczami ucznia i nauczyciela, Hejnał Oświatowy nr 6-7/204, 2021
  • Renn-Żurek, A., Modrzejewska, D., Woźnicka, E., Popovici, S., Lacramioara, L., Boccaletti, L., Manattini, A., Trogu, G., Edberg, A-K., Beck, I., Žebrauskaitė, A. & Virbalienė, A (2020), International report existential loneliness – Best practice from health organisations and patient perspective
  • Trogu, G. Manattini, A., Renn-Żurek, A., Modrzejewska, D., Woźnicka, E., Popovici, S., Lacramioara, L., Edberg, A-K., Beck, I., Žebrauskaitė, A. & Virbalienė, A. (2020), Limitations in caring older persons related to existential loneliness encountered by healthcare professionals.
  • Modrzejewska D., Profilaktyka szkolna w procesie zmian, [w:] Wybrane aspekty zarządzania społecznością biznesu i kształceniem on-line, Łódź 2020
  • Modrzejewska D., Kreatywne podejście w profilaktyce przemocy psychicznej w relacjach między uczniami, [w:] Kreatywność w ponowoczesności, (red.) Karolak W., Stasiak M., Witerska K., Łódź 2018
  • Modrzejewska D., Kompetencje zawodowe nauczyciela w realizowaniu profilaktyki szkolnej, [w:] Uzależnienia jako wyzwanie dla współczesnego pedagoga resocjalizacyjnego, Kamiński A., Dobijański M., Warszawa, 2018
  • Modrzejewska D., Fabri M., Andrews P., Pukki H.K., Aavikko A., Quantock, P. de Bra P., Stash N., Montes Garcia A., Merino M., Lancho M., García Serna C., Szukalska A., Widening access to higher education for students on the autism spectrum - the european autism&uni project, INTED2016 Proceedings, Spain, 2016
  • Modrzejewska D.,  Predyspozycje wychowawcze osób realizujących zadania z zakresu profilaktyki szkolnej [w: Opieka i wychowanie w instytucjach wsparcia społecznego, diagnoza i kierunki rozwoju, Szczepanik R., Wawrzyniak J. (red)] Łódź, 2012
  • Modrzejewska D. Street Life safety fo Young People - Bullying on the way to and from school - raport of the research and outcomes, [w:] Moore Stephen,  Street Life safety for Young People. Funded by the Daphne III fund JLS/2008/DAP3/AG1240, Cambridge 2011
  • Modrzejewska D., Guidebook – for Adult Trainers and Managers. Publikacja w ramach projektu - CESSIT - Creativity and Entrepreneurship Seeds for Social Inclusion Trainers, 2011
  • Modrzejewska D., Hirszel K., Szczepanik R., Zbonikowski A.,(red.) Psychospołeczne uwarunkowania defaworyzacji dzieci i młodzieży . Wyd. Difin, Warszawa 2010
  • Modrzejewska D, Olejnik D, Zawodowy kurs języka angielskiego i niemieckiego dla au pairs – alternatywa wobec tradycyjnych metod kształcenia, Życie Szkoły 2008, EduPress - Raabe, Warszawa
  • Modrzejewska D., (pod red.)Szczepanik, Kompleksowe podejście w działaniach profilaktycznych, (w:) Różne spojrzenia na przemoc, Wydawnictwo WSHE, Łódź 2008
  • Modrzejewska D., Profilaktyka wobec zjawiska defaworyzacji w szkole, (w:) Modrzejewska D., Hirszel K., Szczepanik R., Zbonikowski A.,(red.) Psychospołeczne uwarunkowania defaworyzacji dzieci i młodzieży . Wyd. Difin, Warszawa 2010
  • Modrzejewska D., Szkoła jako środowisko oddziaływań profilaktycznych (w:) Opieka i wychowanie w instytucjach wsparcia społecznego. Diagnoza i kierunki rozwoju. Łódź 2012

Obszary zainteresowań:

Przemoc rówieśnicza, przemoc psychiczna, subkultury młodzieżowe, profilaktyka szkolna, patologie społeczne, kompetencje pedagoga w zakresie współczesnej profilaktyki szkolnej, dydaktyka.

 

Powiększ tekst

Zmniejsz tekst

Wysoki kontrast

Odwrócony kontrast

Resetuj