Wybierz miasto:
dr hab. Mariya Fleychuk, prof. AHE
prof. nadzw. dr hab. Mariya Fleychuk

Naukowiec z dziedziny zarządzania, ekonomii, bezpieczeństwa ekonomicznego, doktor nauk ekonomicznych (2010), profesor, akademik Akademii Nauk Wyższej Szkoły Ukrainy (2016). W 2001 roku ukończyła Lwowską Akademię Handlową na specjalności międzynarodowe stosunki ekonomiczne.

W latach 2001–2004 była doktorantką na Wydziale Międzynarodowych Stosunków Ekonomicznych Lwowskiej Akademii Handlowej (Ukraina), po czym pomyślnie obroniła pracę doktorską Metody oceny i zasady przeciwdziałania nielegalnym działaniom w gospodarkach transformacyjnych w warunkach globalizacji, uzyskując stopień naukowy kandydata nauk ekonomicznych.

W 2009 roku ukończyła studia doktoranckie w Narodowym Instytucie Badań Strategicznych przy Prezydencie Ukrainy. W 2010 roku w Narodowym Instytucie Problemów Bezpieczeństwa Międzynarodowego przy Radzie Bezpieczeństwa Narodowego i Obrony Ukrainy obroniła pracę doktorską pt. Teoretyczno-metodologiczne podstawy przeciwdziałania szarej strefie i korupcji na Ukrainie w warunkach globalizacji, uzyskując stopień naukowy doktora nauk ekonomicznych.

Od 2022 roku pracuje jako profesor w Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi. Jest członkinią Specjalistycznej Rady Naukowej ds. obrony prac doktorskich na stopień naukowy kandydata i doktora nauk ekonomicznych w Lwowskim Państwowym Uniwersytecie Spraw Wewnętrznych na kierunku bezpieczeństwo ekonomiczne państwa. Prowadzi własną firmę produkcyjną.

Kieruje przygotowaniem doktorantów. Pod jej kierunkiem obroniono ponad dziesięć prac doktorskich na stopień naukowy kandydata nauk ekonomicznych i dwie prace doktorskie na stopień naukowy doktora nauk ekonomicznych (doktora habilitowanego). Aktywnie uczestniczy w międzynarodowych wydarzeniach naukowych, edukacyjnych i komunikacyjnych. Jest współorganizatorem corocznego projektu międzynarodowego „Perspektywa ekologiczna” (2000–2023); od 2003 roku – międzynarodowego seminarium-praktykum „Ekonomia w kulturze – kultura w ekonomii”. W 2014 roku – wykładowca kursu dla studentów programu MBA Uniwersytetu Redlands (USA) w ramach kursu „Rozwój biznesu w krajach Europy Środkowej” (Włochy, Grecja, Turcja); w latach 2005–2013 – wykładowca i uczestnik Programu Rozwoju Szkolnictwa Wyższego HESP OSI (Białoruś, Ukraina, Węgry); w latach 2016–2017 – delegat na spotkaniu Euro COOP (Holandia, Finlandia) oraz Zgromadzeniu Międzynarodowego Ruchu Spółdzielczego w 2017 roku (Kanada); w latach 2010–2011 – wykładowca i uczestnik programu TEMPUS „Rozwój i doskonalenie szkolnictwa zawodowego” (Francja); 2023 – współorganizator i aktywny uczestnik Międzynarodowego sympozjum naukowego na temat wymuszonej migracji w XXI wieku: wyzwania, wartości, refleksje (Niemcy).

Nagrodzona: dyplomem Państwowego Komitetu Ukrainy ds. Polityki Regulacyjnej i Przedsiębiorczości (2008), listem gratulacyjnym Wojewódzkiego Urzędu Administracji Publicznej we Lwowie za osobisty wkład w realizację zadań społeczno-ekonomicznego rozwoju regionu (2010), nagrodą Wojewódzkiego Urzędu Administracji Publicznej i Rady Obwodowej dla pracowników instytutów naukowych Narodowej Akademii Nauk Ukrainy i wyższych uczelni akredytowanych na poziomie III–IV województwa lwowskiego (2011, 2018), podziękowaniem od Krajowego Związku Spółdzielczego za sumienną pracę, osobisty wkład w rozwój spółdzielczości konsumenckiej na Ukrainie (2012), dyplomem Wyższej Szkoły Bezpieczeństwa w Poznaniu (Polska) za osiągnięcia w dziedzinie naukowo-badawczej i dydaktycznej (2016, 2017), listem gratulacyjnym Rady Najwyższej Ukrainy za wieloletnią sumienną pracę, znaczący osobisty wkład w przygotowanie wysoko wykwalifikowanych specjalistów i owocną działalność naukowo-dydaktyczną (2016).

Podstawowe badania naukowe koncentrują się na obszarze makro- i mikroekonomii, zarządzania, bezpieczeństwa ekonomicznego państwa oraz międzynarodowych stosunków gospodarczych.
Przedmiotem badań są teoretyczne zagadnienia ekonomicznego uzasadnienia strukturalnych zmian na poziomie międzynarodowym, krajowym i regionalnym, metodologiczne podejścia do oceny poziomu bezpieczeństwa ekonomicznego państwa i regionu, zewnętrzne i wewnętrzne uwarunkowania ekonomiczne konkurencyjności gospodarki, kierunki intensyfikacji związków ukraińsko-polskich, problemy instytucjonalnej poprawy procesów regulacji międzynarodowej migracji siły roboczej itp.

Łączna liczba publikacji ‒ 186, w tym naukowych ‒ 32 monografie oraz publikacje w międzynarodowych czasopismach naukowych.

 

dr hab. Elwira Gross-Gołacka, prof. UW
dr hab. Elwira Gross-Gołacka, prof. UW

prof. UW. dr hab., Member of the Board University of Warsaw Fundation w University of Warsaw Fundation; Department of Organization Theory and Methods - Faculty of Management University of Warsaw (EQUIS, AACSB i AMBA)

dr hab. Piotr Bohdziewicz
dr hab. Piotr Bohdziewicz

Obszary zainteresowań naukowych:

  • zarządzanie zasobami ludzkimi (kapitałem ludzkim) w organizacjach różnych typów,
  • zarządzanie karierą zawodową w perspektywie indywidualnej oraz organizacyjnej,
  • podstawy kierowania zespołem pracowniczym.
dr inż. Jerzy Janczewski
dr inż. Jerzy Janczewski

Adiunkt AHE w Łodzi, wydział Zarządzania Informatyki i Transportu.

W 1975 r. ukończył Politechnikę Warszawską, wydział Mechaniczny, Energetyki i Lotnictwa – mgr inż. mechanik o specjalności maszyny i urządzenia energetyczne. W 1976 roku Politechnika Warszawska Instytut Nauk Ekonomiczno-Społecznych Podyplomowe Studium w zakresie pedagogiki wyższego szkolnictwa technicznego. W 1988 Uniwersytet Warszawski Wydział Zarządzania Podyplomowe Studium Organizacji i Zarządzania dla Inżynierów. W 2001 Społeczna Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Zarządzania  w Łodzi- Podyplomowe Studia w zakresie Przedsiębiorczość. W 2006 Politechnika Łódzka, Wydział Mechaniczny, studia doktoranckie – kierunek Eksploatacja Maszyn. W 2007 Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Kolegium Zarządzania i  Finansów – doktor nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu, specjalność zarządzanie przedsiębiorstwem, rozprawa doktorska   Uwarunkowania organizacyjne i techniczne dla rozwoju przedsiębiorczości w małych warsztatach samochodowych – Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Kolegium  Zarządzania i Finansów, praca doktorska pod kierunkiem Profesora Mirosława Włodarczyka, listopad 2007. Recenzenci pracy: Prof. Krystyna Skowronek- Mielczarek/SGH/, Prof. Jan Adamczyk/Politechnika Rzeszowska.

Zainteresowania i specjalizacja:
Zarządzanie logistyczne w łańcuchu dostaw, logistyka zwrotna, małe i średnie przedsiębiorstwa.
Zainteresowania naukowe i specjalizacja  związane są przede wszystkim z problematyką zarządzania mikro i małymi przedsiębiorstwami z obszaru transportu, zaplecza technicznego motoryzacji i zarządzania łańcuchami powrotnymi.  

Doświadczenia zawodowe:
Dydaktyk oraz praktyk, menedżer, nauczyciel akademicki i nauczyciel dyplomowany.. Doświadczenie naukowo – dydaktyczne zdobywał pracując jako asystent stażysta, pełnomocnik rektora ds. praktyk studenckich, asystent, starszy asystent w Politechnice Warszawskiej, Instytut Mechaniki (1975-1983), wykładowca Wyższa Szkoła Techniki i Przedsiębiorczości we Włocławku (2008 -2011),   adiunkt AHE w Łodzi (od 2008), nauczyciel dyplomowany ZDZ w Łodzi, ZS w Gabinie, ZS w Żychlinie, doradca metodyczny MSCDN w Płocku (2010-2014).  Doświadczenie praktyczne zdobywał pracując na stanowiskach kierowniczych, Spółdzielnia w Modelu, kierownik zakładu usługowego, kierownik zakładu przetwórstwa owocowo-warzywnego, prezes zarządu (1983- 1992), P.H. Polexrol sp z o.o. w Żychlinie , prezes zarządu (1991- 1998).

Dodatkowe funkcje i kompetencje:

  • Członek Płockiego Towarzystwa Naukowego.
  • Członek Stowarzyszenia  Nowoczesna i Innowacyjna Edukacja w Płocku.
  • Koordynator studiów podyplomowych w AHE, Transport – Spedycja – Logistyka, Logistyka i spedycja dla nauczycieli.
  • Redaktor naukowy i prowadzący czasopisma naukowego AHE Zarządzanie Innowacyjne w Gospodarce i Biznesie.
  • Autor i współautor licznych publikacji z zakresu zarządzania. Właściciel dwóch patentów.


 

dr Kamila Tomczyk
 dr Kamila Tomczyk

Absolwentka kierunku Finanse i Bankowość na Wydziale Informatyki, Zarządzania i Transportu Wyższej Szkoły Humanistyczno–Ekonomicznej w Łodzi (dziś AHE w Łodzi).
W latach 2009-2010, ukończyła studia podyplomowe Audytor uprawniony do sporządzania charakterystyk energetycznych  i wydawania świadectw energetycznych dla budynków w Wyższej Inżynierskiej Szkole Bezpieczeństwa i Organizacji Pracy w Radomiu.                   
W latach 2018 – 2022 ukończyła studia doktoranckie w Politechnice Częstochowskiej.
Obrona pracy doktorskiej pt. „Konkurencyjność banków spółdzielczych w warunkach transformacji cyfrowej.
Od 2023 roku doktor nauk o Zarządzaniu i Jakości w dyscyplinie nauk o zarządzaniu.

Obszar zainteresowań:

  •  Konkurencyjność i innowacyjność małych i średnich przedsiębiorstw
  •  Bankowość spółdzielcza,
  •  Cyfrowa transformacja,
  •  Nowe technologie ICT.

Ukończyła kurs „Europejski Certyfikat Bankowca" w Wyższej Szkole Bankowej w Toruniu.
Od 2011 roku jest członkiem Wieluńskiego Towarzystwa Naukowego. Radna gminy w kadencji 2018 – 2023.
Od 2019 roku wolontariuszka w projekcie BAKCYL, Bankowcy dla Edukacji Finansowej Dzieci i Młodzieży organizowanym przez Warszawski Instytut Bankowości, jest to jeden z największych programów edukacji ekonomicznej w Europie.

Najważniejsze publikacje:
- Identyfikacja barier korzystania z bankowości mobilnej w banku spółdzielczym. 2018, Wydawnictwo Business Informatics, ISSN 1507-3858
- Technologia blockchain i perspektywy jej zastosowania w banku spółdzielczym- studium przypadku. 2019, Wydawnictwo Zeszyty Naukowe Politechnik Częstochowskiej, ISSN 2083-1560.
- Attitudes of Young Customers Towards Aktivities Promoting Electronic Banking, 2020, Wydawnictwo Business Informatics, ISSN 1507-3858.
- Cooperative Banks in Social Media – a Survey of Activites Based on Customer Relations, 2021, Wydawnictwo Business Informatics, ISSN 1507-3858.

 

adw. dr Mariusz Olężałek
Mariusz Olężałek

Opis dziekana kierunku na stronie >> adw. dr Mariusz Olężałek

dr Agnieszka Zalewska
dr Agnieszka Zalewska

Dr Anna Kowalska jest absolwentką Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego, gdzie w latach 2012-2018 studiowała w trybie zaocznym na studiach doktoranckich. Jej praca doktorska o tytule Wpływ sukcesji w polskich przedsiębiorstwach rodzinnych na strukturę ich finansowania została przygotowana pod kierunkiem prof. dr hab. Jerzego Różańskiego i przyniosła jej tytuł doktora nauk ekonomicznych.

Od 2022 roku pełni rolę kierownika działu Współpracy Naukowej i Badawczej Instytutu Centrum Zdrowia Matki Polki w Łodzi. Ponadto jest stałym pracownikiem dydaktycznym w stopniu starszego wykładowcy, prowadząc zajęcia na Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi od 2016 roku. Przez ostatnie sześć lat zajmowała stanowisko specjalisty ds. kojarzenia naukowców z przedsiębiorcami w CTT UŁ.
 

dr Beata Groblewska-Bogusz
dr Beata Groblewska-Bogusz

Absolwentka Wydziału Ekonomiczno-Socjologicznego Uniwersytetu Łódzkiego, w 2003 roku obroniła pracę doktorską nt. Efektywność wewnętrznego nadzoru w spółkach kapitałowych i uzyskała tytuł doktora nauk ekonomicznych w zakresie ekonomii.



Początkowo pracowała jako konsultant w Fundacji Demokracji Przemysłowej oraz prowadziła własną firmę szkoleniową. Od 2004 roku rozpoczęła pracę w Wyższej Szkole Kupieckiej z siedzibą w Łodzi jako adiunkt i koordynator programu BETC, później jako dziekan Wydziału Zarządzania i Administracji. Z Akademią Humanistyczno-Ekonomiczną w Łodzi jest związana od roku 2007 r.



Dziekan kierunku zarządzanie AHE w Łodzi.



Wykładowca przedmiotów z zakresu ekonomii i nauk o zarządzaniu.  Prowadzi również  warsztaty dla praktyków m.in. z zarządzania strategicznego, zarządzania zmianą organizacyjną, zarządzania czasem oraz technik heurystycznych.



Zainteresowania naukowe nadzór właścicielski, zarządzanie strategiczne, zarządzanie procesem zmian.



Prowadzone przedmioty:

  • mikroekonomia,
  • makroekonomia,
  • polityka społeczna i gospodarcza,
  • audyt ekonomiczny
dr Hanna Kondziołka-Sabatny
dr Hanna Kondziołka-Sabatny

Doktor nauk społecznych w dyscyplinie nauki o zarządzaniu i jakości.
Specjalizacja zawodowa: specjalista ZZL, psycholog, doradca zawodowy, coach i tutor, trener biznesu, mediator.
 
Wybrane publikacje:

  • „Dynamika konfliktu w procesie mediacji”, Wydawnictwo Instytutu Wymiaru Sprawiedliwości, publikacja pt. „Mediacja – sztuka kompromisu” z okazji Międzynarodowego Dnia Mediacji 2023 Warszawa 2023, s. 41 – 50,
  • „Dylematy długowieczności a potrzeby współczesnych organizacji”, [w:] V. Tarnaś (red.), Pokultury popkultury w zglobalizowanym świecie,  Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły biznesu i Nauk o Zdrowiu, Łódź 2020, s. 105 – 112 (978-8-3949-9482-2),
  • „Zmiany w sferze postrzegania postrzegania aktywności zawodowej pracowników”, [w:] J. Cewińska, A. Krejner-Nowecka, S. Winch, Zarządzanie kapitałem ludzkim – wyzwania, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2020, s. 381 – 392, ISBN 978-83-8030-369-0,
  •  „Zarządzanie karierą pracowników dojrzałych w różnych okresach ich aktywności zawodowej”, „Edukacja Ekonomistów i Menedżerów” (1734-087X), 2019, nr 3, s. 131-142,
  • „Kompetencje nauczyciela polonisty jako jego predyspozycje do przygotowania uczniów do wejścia na rynek pracy”, [w:]  Maciejak K., Trysińska M, Kompetencje nauczyciela polonisty we współczesnej szkole. Między schematem a kreatywnością, Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 2019, s. 133 – 149, ISBN 978-83-235-4131-8,
  • „Konsekwencje zarządzania aktywnością zawodową pracowników w wieku przedemerytalnym”, „Przedsiębiorczość i Zarządzania” (2543-8190), 2019, vol. XX, nr 3/1, s. 95-104,
  • „Wywiady autobiograficzne jako źródło wiedzy na temat możliwości wykorzystania idei zarządzania wiekiem w polskich organizacjach”, „Przedsiębiorczość i Zarządzanie” (2543-8190), 2018, vol. XIX, nr 8/1, s. 505 – 515,
  • „Czy zjawisko bezrobocia wśród osób 50+ jest nadal problemem aktualnym na polskim rynku pracy?”, „Przegląd Nauk Ekonomicznych” (2544-221X), 2018, nr 30, s. 141-156,
  • „Zarządzanie aktywnością pracowników - seniorów w ramach programu ASOS”, „Przegląd Nauk Ekonomicznych” (2544-221X), 2018, nr 28, s. 67-76,
  • „Językowy aspekt starzenia się jednostki w otoczeniu pracy na tle danych pozyskanych z wywiadów autobiograficznych”, [w:] E. Szkudlarek-Śmiechowicz, B. Cieśla (red.), Negacja w języku, tekście, dyskursie, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2018, s. 237-243, (978-8-3814-2205-5),
  • „Zarządzanie pracownikami w wieku przedemerytalnym w sferze motywowania i wzmacniania zaangażowania do aktywności zawodowych”, „Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu” (1899-3192), 2018, nr 511, s. 93 – 102,
  • „Fundusze Europejskie a sytuacja rynkowa mikroprzedsiębiorstwa branży edukacyjnej”, [w:] W. Grzegorczyk (red.),Zarządzanie przedsiębiorstwem -wybrane problemy. Studia przypadków, Wydawnictwo SIZ, Łódź 2017, s. 87-97, (978-8-3657-6615-1).

 

 

dr Jacek Jarczyński
dr Jacek Jarczyński

Absolwent Wydziału Ekonomiczno-Socjologicznego Uniwersytetu Łódzkiego na kierunku Ekonomiczno-Społecznym.
Od 2007 Doktor Nauk Ekonomicznych w zakresie Nauk o Zarządzaniu.

Nauczyciel akademicki:
-    na Wydziale Organizacji i Zarządzania Politechniki Łódzkiej,
-    na Uniwersytecie Jana Kochanowskiego w Kielcach Filia w Piotrkowie Trybunalskim,
-    w Państwowej Uczelni im. Stefana Batorego w Skierniewicach,
-    w Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi.

Zainteresowania naukowe: społeczne i finansowe koszty bezrobocia i zatrudnienia, społeczne i finansowe koszty ochrony środowiska, analiza spożycia i konsumpcji, przedsiębiorczość, zrównoważony rozwój przedsiębiorstw, społeczna odpowiedzialność biznesu, zmiany uwarunkowań gospodarczych, produkcja rolnicza i rozwój obszarów wiejskich, mleczarstwo.

Artykuły w czasopismach
1. J. Jarczyński, I. Staniec, Student Evaluations of Teaching at the University: Perceptions and Questionnaires, Eurasian Business Perspectives. Part of the Eurasian Studies in Business and Economics book series (EBES, volume 13/2), Conference paper First Online: 23 April 2020, https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-030-40160-3_14. Pages 199-215

2. J. Jarczyński, Rola i znaczenie ocen ewaluacyjnych na uczelniach wyższych w procesie rozwoju młodej kadry, Gospodarka Współczesna, Roczniki Naukowe UJK nr 4/2017, Naukowe Wydawnictwo Piotrkowskie, s.. 43-58.

3. J. Jarczyński, I. Staniec, The model approach to regional employment rate in Poland ; Actual Problems of Economics [ Актуальні проблеми економіки ]; nr 11(185) 2016;; 464-475 ; angielski, ISSN: 1993-6788 Wydawca: NATIONAL ACAD MANAGEMENT, Strona www: http://eco-science.net

4. J. Jarczyński, Charakterystyka uwarunkowań regionalnych rynku pracy, Gospodarka Współczesna, Roczniki Naukowe UJK nr 3/2016, s.. 35-52.

Monografie
1. Współautor monografii: B. Dobrowolska, M. M. Grzelak, J,Jarczyński Praktyczne aspekty analizy danych w biznesie, Wydawnictwo Biblioteka, Łódź 2017, stron 134.

Rozdziały w monografiach
1. J. Jarczyński, Rola i znaczenie kształcenia ustawicznego dorosłych w rozwoju zawodowym człowieka, [w] „Szkoła jako przestrzeń uczenia się”, red. nauk. G.Cęcelek, E. Woźnicka, P. Klimczyk, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2021, s.240-258.

2. J. Jarczyński, Franczyza – kluczem do rozwoju małego i średniego biznesu, [w] „Strategiczne perspektywy rozwoju współczesnego biznesu” pod red. B. Dembowskiej i H. Lewandowskiej Wydawnictwo Naukowe Państwowej Uczelni im. Stefana Batorego, Skierniewice 2021, s. 184-194; ISBN 978-83-61467-92-2

3. J. Jarczyński, Ogólna charakterystyka idei zrównoważonego rozwoju budownictwa; pod red. St. Wieteski, Dylematy współczesnej gospodarki, Wydawnictwo UJK Filia w Piotrkowie Tryb., ISBN 978-83-7133-794-9, Piotrków Tryb. 2019, s. 7-46.

4. J. Jarczyński,; Charakterystyka wybranych determinant rynku pracy; pod red M. Nowak, P. Dziekański, Sł. Juszczyk,  Determinanty rozwoju przedsiębiorczości; Wyższa Szkoła Biznesu i Przedsiębiorczości w Ostrowcu Świętokrzyskim 2016;;  polski; s. 11-24.

 

dr Kamila Mrozek-Kochanek
dr Kamila Mrozek-Kochanek

Doktor nauk humanistycznych w dziedzinie literaturoznawstwa, trenerka twórczości, kreatywności i umiejętności społecznych, lektorka języka łacińskiego i kultury antycznej dla prawników oraz neofilologów. Stosuje myślenie wizualne w twórczej edukacji, głęboko wierzy w sens kształcenia podmiotowego. Ukończyła szereg kursów i szkoleń z zakresu dydaktyki twórczości oraz rozwoju kompetencji miękkich. Bierze udział w ogólnopolskich i międzynarodowych konferencjach naukowych. Od niedawna wprowadza w życie autorskie projekty związane z wykorzystaniem  notatek graficznych w nauczaniu języka łacińskiego i podstaw kreatywności.

Prowadzi zajęcia z przedmiotu „Podstawy kreatywności - zajęcia teoretyczne"

Wybrane publikacje:

  • „Nowy Filomata” 2007, nr 4, s. 267- 276, Miłość silniejsza niż śmierć? Postać Eurydyki w tradycji mitologicznej i w poezji współczesnej.,,Meander”1-2/2007,
  • s. 46-53.
  • Monografia: „Acta Universtatis Lodziensis. Folia Litteraria Polonica. Piotr Skarga –
  • w czterechsetlecie śmierci”, 3 (21) 2013, s. 241-254, Z korespondencji sławnych jezuitów. Piotr Skarga do Hieronima Nadala.
  • Monografia: „Kultura jedzenia, jedzenie w kulturze” Wyd. UJ 2014, s. 16-24, Cuchnące bulwy jako niepozorni sprzymierzeńcy kochanków? O zastosowaniu roślin cebulowych w antycznej kuchni i dietetyce.
  • ,,Collectanea Philologica” XVII/24, 2014, Marek Tulliusz Cyceron. Listy do przyjaciół. Księga XIV, (współautorstwo przekładu dokonanego przez Koło Antycznej Translatoryki UŁ).
  • Monografia: „Kreatywność językowa w komunikowaniu (się)”, Wyd. UŁ 2014, s. 375-388, Atrakcyjna klasyk@, czyli o wykorzystywaniu nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych w nauczaniu języka łacińskiego i kultury antycznej.
  • Monografia: „Języki obce i kultura. Nowe konteksty edukacyjne”, Naukowe Wyd. Piotrkowskie 2015, s. 117-128, Klasyka, ale w nowoczesnym wydaniu? Blended learning a dydaktyka języka łacińskiego i kultury antycznej.
  • Vox Latina”, tom. 51, fasc.201, 2015, p. 385-389, A capra Iovis ad officinam editoriam. Quomodo Amaltheae nomen cultusque per Ciceronem latius extensi sint.
  • Monografia: „Nowy wymiar filologii: New dimensions of philology. T. 1”, Wyd. Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Płocku 2016, s. 288-300, Dodaj do ulubionych! : o roli Facebooka w metodyce nauczania języka łacińskiego.
  • Monografia: „Nowoczesna dydaktyka akademicka języków klasycznych”, Wyd. UW 2016, s.129-143,  Klasycy łączcie się! O roli Facebooka w propagowaniu działalności antycznych kół naukowych
  • Monografia: ,,Współczesne spojrzenie na seksualność człowieka”, Wyd. UMCS 2016, s.187-202, Hic habitat felicitas (,,Tu mieszka szczęśliwość”). Symbolika falliczna w kulturze starożytnej Grecji i Rzymu.
  • Monografia: ,,Kreatywność językowa w literaturze i mediach”, Wyd. UŁ 2017, s. 111-126, Ridendo discimus. Łacińskie memy internetowe z LOLcatami w roli głównej.

 

 

dr Magdalena Bylińska
dr Magdalena Bylińska

2002 - 2005 studia dzienne w Państwowej Wyższej Szkole Zawodowej w Płocku na kierunku zarządzanie i marketing w agrobiznesie; 2005 – 2007 studia magisterskie na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu, na kierunku ekonomia, specjalność ekonomia menedżerska. 
2009 – 2012 trzyletnie studia doktoranckie w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Obrona pracy doktorskiej pt. Jakość kształcenia ekonomicznego spostrzegana przez absolwentów szkół ponadgimnazjalnych w Kolegium Zarządzania i Finansów Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.
Od 2015 roku doktor nauk ekonomicznych w dyscyplinie nauk o zarządzaniu.

Obszar zainteresowań: 

  • Współczesne strategie zarządzania w biznesie,
  • Zarządzanie zasobami ludzkimi,
  • Ekonomia małych i średnich przedsiębiorstw.

Od 2018 roku członek Płockiego Towarzystwa Naukowego. Radna miejska kadencji 2018 – 2023.
Od 2021 roku wicedyrektor w szkole ponadpodstawowej. Laureatka Złotej Kredy, odznaczenie dla najlepszego wykładowcy uzyskane w trakcie zdalnego nauczania.

Czynna działaczka na rzecz kobiet, aktywna członkini Stowarzyszenia „Kobiety w Centrum”.

Po pracy żona i mama nastoletniej Oliwki, kochająca zwierzęta, motocykle i podróże.

dr Marcin Buchali

Autor wystąpień i publikacji naukowych z zakresu Zarządzania i Sportu. Były Pierwszy Wicewojewoda Łódzki.
Od najmłodszych lat związany ze sportem. Trener Polskiego Związku Piłki Siatkowej, członek Zarządu Łódzkiego Związku Piłki Siatkowej, organizator wielu wydarzeń sportowych o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym.
Wcześniej specjalista z zakresu Polityki Społecznej w Łódzkim Urzędzie Wojewódzkim w Łodzi, Członek Rady Społecznej Wojewódzkiego Wielospecjalistycznego Centrum Onkologii i Traumatologii (Szpitala Kopernika) w Łodzi.

dr Monika Słupińska
dr Monika Słupińska

Doktor nauk ekonomicznych, magister zarządzania i marketingu, absolwentka Podyplomowych Studiów Europejskich. Stypendystka Fundacji G. Sorosa i Komisji Europejskiej. Jest autorką ponad 50 publikacji naukowych, ekspertyz i opracowań popularyzujących naukę. Wieloletni pracownik Uniwersytetu Łódzkiego i Instytutu Europejskiego w Łodzi. Członek krajowych i międzynarodowych zespołów badawczych. Trener i szkoleniowiec kadr administracji rządowej i samorządowej. Od wielu lat związana z samorządem.

Zainteresowania naukowe wiąże z procesem integracji europejskiej, europejską polityką spójności i funduszami strukturalnymi, rozwojem regionalnym i lokalnym.

Najważniejsze publikacje:

  • M. Słupińska (2016), Terytorialne uwarunkowania rozwoju przedsiębiorstw. Terytorium – kapitał społeczny – governance, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, ss. 204, Łódź 2016, ISBN 978-83-8088-093-1
  • M. Słupińska (2016), Terytorium jako podstawowa płaszczyzna rozwoju przedsiębiorstw, [w:] J. Suchecka (red.) Gospodarka przestrzenna, Folia Oeconomica,  Vol 3, No 321, s. 131-140
  • M. Słupińska (2013), Rozwój ukierunkowany terytorialnie w nowej polityce spójności, [w:]
  • Z. Przygodzki, M. Feltynowski (red.), Spójność regionalna - polityka, mechanizmy, perspektywy, Folia Oeconomica, No 289 (2013), s. 9-18
  • M. Słupińska (2012), Changes in European Cohesion Policy – New Opportunities and Threats for the Regions, [w:] M.G. Woźniak, Determinanty rozwoju regionalnego w kontekście procesów globalizacji, Nierówności społeczne a wzrost gospodarczy, Zeszyt 28, s. 74-81  
  • M. Słupińska (2012), Regiony w polityce spójności Unii Europejskiej w latach 2014-2020, [w:] E. Pancer-Cybulska, E. Szostak (red.), Polityka spójności w okresie 2014-2020 a rozwój regionów Europy, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu Nr 227, s. 96-106
  • M. Słupińska, (2012) SME Innovation In Poland - Policy And Institutional Environment, International Business And Economics Review No 3, s. 154-163
  • M. Słupińska (2016), Relational capital and governance as the essence of the territory, PGV 2016, [w:] L. Sulkowski, C. Martin, M. Chmielecki (red.), The European challenges. The Globalized or localized Union? The social, cultural and economic transformations of the EU into the world, Warszawa
  • M. Słupińska (2015), Regional support for the competitiveness and innovation in small and medium-sized enterprises in the Lodzkie voivodeship as assessed by entrepreneurs, [w:] C. Martin, J. Marasová (edit.), Pour une Europe forte, rénover les structures économiques, entrepreneuriales, politiques, territoriales et éducatives, Belianum, Vydavatel’stvo Univerzity Mateja Bela v Banskej Bystrici  
  • M. Słupińska (2014), Regionalna polityka wspierania konkurencyjności i innowacyjności małych i średnich przedsiębiorstw w regionie Umbrii, [w:] M. Słupińska (red.), Regionalna polityka wspierania konkurencyjności i innowacyjności przedsiębiorstw Studium porównawcze regionu łódzkiego i regionu Umbrii, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź  
  • M. Słupińska (2012), Integracja europejska czy dezintegracja – polityka spójności Unii Europejskiej w świetle teoretycznych modeli integracji, [w:] E. Molendowski (red.), Globalizacja i regionalizacja we współczesnym świecie, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Kraków 
dr n. pr. Marek Woch
dr n. pr. Marek Woch

Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego, Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie oraz Wyższej Szkoły Menedżerskiej w Warszawie. Zastępca Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorców.
Od 2019 r. odpowiada w Biurze Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorców za prace Wydziału Prawno–Legislacyjnego i Wydziału Administracyjno– Finansowego.
W listopadzie 2020 r. został awansowany na stanowisko Dyrektora Generalnego.
W latach 2016-2019 pełnił funkcję pełnomocnika Prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia do spraw kontaktów z organizacjami pozarządowymi i organami władzy publicznej.

Członek Polskiego Towarzystwa Legislacji w Warszawie. Członek Stowarzyszenia Badań nad Źródłami i Funkcjami prawa FONTES. Specjalizuje się w prawie konstytucyjnym, prawie z zakresu ochrony zdrowia oraz filozofii prawa.

Wykładowca, ekspert z zakresu systemu ochrony zdrowia, autor licznych wystąpień i publikacji naukowych.

dr Paweł Wawrzyniak
dr Paweł Wawrzyniak

Absolwent Wydziału Ekonomiczno–Socjologicznego Uniwersytetu Łódzkiego na kierunku informatyka i rachunkowość.
Po studiach zdobywał doświadczenie zawodowe pracując, między innymi, w bankach, biurze maklerskim, czy spółce giełdowej.
W roku 2003 obronił pracę doktorską Zastosowanie instumentów pochodnych w zarządzaniu ryzykiem w przedsiębiorstwie uzyskując tytuł doktora nauk ekonomicznych w zakresie ekonomii.

Pracę dydaktyczną rozpoczął 2004 r. jako adiunkt na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego.
Współpracował również z Wyższą Szkołą Informatyki w Łodzi jako wykładowca.
Z Akademią Humanistyczno-Ekonomiczną w Łodzi związany od 2008 r. obecnie na stanowisku adiunkta.
Pełni również funkcję opiekuna praktyk na kierunku ekonomia.

Od 2007 r. do chwili obecnej Przewodniczący Komisji Rewizyjnej Towarzystwa Oświatowego „EDUKACJA”

Wykładowca przedmiotów z dziedziny finansów i rachunkowości.
Zainteresowania naukowe skupiają się wokół zagadnień dotyczących zarządzania ryzykiem, a w szczególności na wykorzystaniu instrumentów pochodnych w tym zarządzaniu.

Prywatnie: żonaty, ojciec dwóch córek.
Z zamiłowania nurek.

Prowadzone przedmioty:

  • analiza fundamentalna
  • analiza techniczna
  • rynki finansowe
  • zarządzanie ryzykiem finansowym
  • rachunkowość finansowa
  • podstawy finansów

 

 

dr Piotr Rapiński
mgr Piotr Rapiński
dr Sylwia Rośniak
dr Sylwia Rośniak

Doktor nauk społecznych, w dyscyplinie nauki o zarządzaniu i jakości. Magister informatyki, specjalność informatyka gospodarcza. Magister zarządzania, specjalność marketing i zarządzanie logistyczne. Zawodowo od kilkunastu lat pracuję w obszarze łańcucha dostaw. Od kilku lat dzielę się dotychczasowym doświadczeniem oraz umiejętnościami zdobytymi w trakcie kilkunastoletniej pracy zawodowej ze studentami. Łączę praktykę zawodową z pracą dydaktyczną.  

Obszar zainteresowań:

  • Łańcuch dostaw,
  • Zarządzanie jakością,
  • Ciągłe doskonalenie i optymalizacja procesów.

Wybrane publikacje:

  • Lean Management jako droga do doskonalenia organizacji, [w:] W. Grzegorczyk (red.), Zarządzanie przedsiębiorstwem -wybrane problemy. Studia przypadków (978-8-3657-6615-1), Wydawnictwo SIZ, Łódź 2017, s. 75-86
  • Ewolucja modelu liniowego do zamkniętej pętli w branży odzieżowej. Wyzwania circular fashion, „Przegląd Nauk Ekonomicznych” (2544-221X) , 2018, nr 30, s. 21-33
  • W kierunku circular fashion, [w:] A. Piekacz (red.), Etyka biznesu i zrównoważony rozwój. Interdyscyplinarne studia teoretyczno-empiryczne, Synergia na rzecz kształtowania ładu społeczno-gospodarczego w duchu idei zrównoważonego rozwoju, Śląskie Centrum Etyki Biznesu i Zrównoważonego Rozwoju, n1, Zabrze 2018, s. 99-106

 

 

dr Tetiana Kazakova
dr Tetiana Kazakova

Dziekan kierunku turystyka i rekreacja. Doktor ekonomii i finansów. Doktor filozofii. Magister filologii angielskiej. Autorka ponad 25 prac naukowych z zakresu zarządzania, marketingu i administracji.

Publikacje:

  • Kazakova T. S. Nowoczesne podejścia do definicji ładu korporacyjnego w warunkach gospodarki informacyjnej. Biuletyn Naukowy Chersonskiego Uniwersytetu Państwowego, seria: „Nauki ekonomiczne”. 2014. nr 4. s. 25–27
  • Kazakova T. S. Nowoczesne modele zarządzania przedsiębiorstwem. Mechanizmy, strategie, modele i technologie zarządzania systemami gospodarczymi w warunkach procesów integracyjnych: teoria, metodologia, praktyka: materiały II Międzynarodowej Konferencji Naukowo-Praktycznej. 8–10 października 2015 r. Chmielnicki. 2015. s. 24–26
  • Kazakova T. S. Kształtowanie kariery zawodowej w systemie zarządzania przedsiębiorstwem. Efektywność działalności przedsiębiorczej: aspekt marketingowy: materiały III Ogólnoukraińskiej Naukowo-Praktycznej Konferencji Studentów, Doktorantów i Młodych Naukowców. 28 marca 2016 r. Kijów. 2016. s. 76–78
  • Kazakova T., Danylenko M. Kariera zawodowa jako czynnik samorealizacji pracowników w środowisku produkcyjnym. Infrastruktura finansowa i społeczna w zapewnieniu innowacyjnego rozwoju gospodarki Ukrainy: materiały III Ogólnoukraińskiej naukowej i praktycznej konferencji internetowej studentów i doktorantów. 22 października 2016 r. Mikołajów. 2016. s. 17–18
  • Kazakova T. S., Tyukhtenko N. A. Kariera zawodowa menedżera w nowoczesnym biznesie korporacyjnym. Ukraina - Bułgaria - Unia Europejska: stan obecny i perspektywy: materiały V Międzynarodowej Konferencji Naukowo-Praktycznej. Warna (Bułgaria). 2016. s. 239–242
  • Kazakova T. S. Warunki sukcesu kariery zawodowej. Problemy i kierunki rozwoju współczesnej gospodarki w warunkach procesów integracyjnych: aspekty teoretyczne i praktyczne: materiały międzynarodowej konferencji naukowo-praktycznej. 10–11 listopada 2016 r. Chersoniu. 2016.
  • Kazakova T. S., Makarenko S. M., Abeldyaeva T. A., Oliynyk N. M. Określenie kompetencji zawodowych specjalistów jako składnik kształtowania optymalnej strategii rozwoju zasobów pracy. Przestrzeń gospodarcza: Zbiór prac naukowych. Dnipro: PDABA. 2017. nr 127. s. 150–161.
  • Kazakova T. S. Aktualizacja problemu zarządzania karierą zawodową w przedsiębiorstwie. Priorytety strategiczne w XXI wieku: materiały II Międzynarodowej Konferencji Naukowo-Praktycznej. 14-15 lutego 2017 r., Kijów. 2017. s. 126–129
  • Kazakova T. S. Udana kariera zawodowa pracowników gwarancją innowacyjnego rozwoju przedsiębiorstwa. Strategia innowacyjnego rozwoju gospodarki: biznes, nauka, edukacja: materiały VIII Międzynarodowej Konferencji Naukowo-Praktycznej. 16 - 20 maja 2017 r. Charków. 2017. s. 168–172
  • Kazakova T. S., Oliynyk N. M., Makarenko S. M. Inwestowanie w rozwój zawodowy kadr jako element składowy rozwoju społeczno-gospodarczego regionu. Modernizacja strukturalna gospodarki: scenariusze prognostyczne i perspektywy rozwoju regionu: monografia zbiorowa gen. wyd. Doktor nauk ekonomicznych, prof. Sharko M.V. Cherson: PP Vyshemyrskyi V.S. 2018. s. 228–240
  • Kazakova T. S., Makarenko S. M., Oliinyk N. M. Improving the method approach to the rating evaluation of employees as professional career development. Baltic Journal of Economic Studies. Vol. 4 (2018) No. 5 December. P. 179–187 (Журнал індексується і реферується у науково-метричних базах: Web of Science Core Collection)
  • Kazakova T. S., Makarenko S. M., Prokopchuk O. D. Doskonalenie procesów motywowania pracowników do rozwoju zawodowego w szkołach wyższych. Czasopismo naukowe „Biuletyn Ekonomiczny Państwowej Wyższej Szkoły Górniczej”. 2018. Wydanie 1 (61). s. 144–153.
  • Kazakova T. S., Makarenko S. M., Kaplina Y. O. Indywidualizacja procesów przygotowania i rozwoju pracowników. Biuletyn Ekonomiczny Uczelni: zbiór prac naukowych naukowców i doktorantów. Perejasława-Chmielnickiego Państwowego Uniwersytetu Pedagogicznego imienia Hryhorija Skoworody. 2018. Wydanie nr 37/1. s. 117–125.
  • Kazakova T. S., Tyukhtenko N. A. Rola zarządzania karierą zawodową w zwiększaniu efektywności społeczno-ekonomicznej przedsiębiorstwa. Aktualne problemy rozwoju gospodarczego we współczesnych warunkach: materiały III Ogólnoukraińskiej Naukowo-Praktycznej Konferencji Internetowej. 29-30 marca 2018 r. Chersoniu. 2018. s. 59–60
  • Kazakova T. S. Rozwój kariery zawodowej w oparciu o koordynację interesów uczelni i strategii kariery jednostki. Czasopismo naukowe „Biuletyn Naukowy Międzynarodowego Uniwersytetu Humanitarnego. Seria: „Ekonomia i zarządzanie”. 2018. nr 33. s. 90–95.
  • Kazakova T. S. Specyfika stymulacji kadry do samodoskonalenia zawodowego w szkołach wyższych. Czasopismo naukowe „Biuletyn Odeskiego Uniwersytetu Narodowego. Ekonomia” Tom 23. Wydanie 5 (70) 2018. S. 125-129 (0,56 da)
  • Kazakova T. S., Oliynyk N. M., Makarenko S. M. Ciągła reprodukcja kluczowych obszarów kompetencji - rdzeń przewag konkurencyjnych. Ukraina 2030: Konsolidacja myślenia – konsolidacja działań. K. 2018. s. 134–136
  • Kompetencje zawodowe specjalistów szkół wyższych / Materiały IV Międzynarodowej Konferencji Naukowo-Praktycznej „Problemy i kierunki rozwoju współczesnej gospodarki w warunkach integracji procesy: aspekty teoretyczne i praktyczne", Chersoniu, 16-18 października 2019 r. / Red. T. Kazakowa. – Cherson, wydawnictwo Wyszemyrski W.S., 2019. – s. 330-331.
  • KazakovaT. Cechy zarządzania przez rozwój zawodowy i osobisty personelu: przypadek Ukrainy, 3rd International Conference on Economic Research: Proceedings Book (pełne teksty - streszczenia) (24-25 października 2019 Alanya Alaaddin Keykubat University, Turcja). - 2019. - s. 143-150 (ISBN 978-605-81058-2-9)
  • Kazakova T. Problemy rozwoju kariery zawodowej personelu. Chersoński Narodowy Uniwersytet Techniczny, Wydział Ekonomii, Przedsiębiorczości i Bezpieczeństwa Ekonomicznego: monografia zbiorowa nt. ogólnych wyd. Doktor nauk ekonomicznych, prof. Sharko M.V. - Cherson, FOP Vyshemyrsky V.S., 2019. – s. 112-122.
  • Kazakowa T.S. Osadchii OD, Gurova V.O., Innowacyjny kierunek rozwoju kariery zawodowej w warunkach procesów globalizacyjnych. Biuletyn naukowy Chersonskiego Uniwersytetu Państwowego. Seria: „Nauki ekonomiczne”. Wydanie 40/2020. s. 19-25.
  • Kazakowa T.S. Orientacja zawodowa jako czynnik dynamiki rozwoju kariery zawodowej człowieka. Materiały V Ogólnoukraińskiej Konferencji Naukowo-Praktycznej „Problemy i kierunki rozwoju współczesnej gospodarki w kontekście procesów integracyjnych: aspekty teoretyczne i praktyczne”, Chersoń, 26-27 marca 2020 r.
  • Makarenko S.M., Oliynyk N.M., Kazakova T.S. Ocena poziomu rozwoju zawodowego pracowników naukowych i pedagogicznych szkół wyższych. Innowacyjna uczelnia i przywództwo: projekt i mikroprojekty - IV. - Warszawa: Fundacja "Instytut Artes Liberales", 2020. - s. 294-307
  • Makarenko S., Oliinyk N., KazakovaT., Features Of Assessment And Forecasting Of Socio-Economic Development Of Regions In Ukraine, Baltic Journal of Economic Studies, Publishing house "Baltija Publishing", vol. 6(5), 2020.
  • Tyukhtenko NA, Barna M.Yu., Kazakova T.S. Cyfryzacja jako czynnik zapewniający nową filozofię marketingową współczesnych ekosystemów biznesowych. Biuletyn KHNAU. Seria: „Nauki ekonomiczne”. Wydanie nr 1/2021. s. 291-303
  • Shashkova N.I., Fadeeva I.G., Kazakova T.S. Zarządzanie projektami w sferze IT: zastosowanie elastycznych metodyk. Notatki naukowe Lwowskiego Uniwersytetu Biznesu i Prawa. Seria: ekonomiczna. Wydanie 28/2021. s. 161-172

Certyfikaty:
Digital Literacy (2020) Ministerstwa Transformacji Cyfrowej Ukrainy, kurs „Skuteczne Prezentacje” (2020),
kursu on-line „Kreatywność” (2021) British Council
Organizacja i prowadzenie międzynarodowych, ogólnoukraińskich konferencji, szkoleń dla naukowców i przedstawicieli biznesu z zakresu zarządzania i administracji.

 

 

 

dr Łukasz Zaorski-Sikora
dr Łukasz Zaorski-Sikora

Filozof, adiunkt w grupie pracowników badawczo-dydaktycznych na Wydziale Organizacji i Zarządzania Politechniki Łódzkiej w Instytucie Marketingu i Zrównoważonego Rozwoju. Sympatyk i praktyk e-learningu. Szkoleniowiec -  specjalizujący się w zakresie metody projektów. Zajmuje się etyką, społeczną odpowiedzialnością biznesu oraz zrównoważonym rozwojem. Autor książek: Etyka, Etyka w biznesie, Aksjologia życia publicznego, Wprowadzenie do filozofii, Podmiot, osoba, tożsamość. Przekonany o potrzebie filozofii, pojmowanej nie tylko jako dyscyplina akademicka, ale przede wszystkim jako sposób rozumienia i komunikowania się w obrębie otaczającego nas świata. Uczestnik konferencji na szczeblu krajowym i międzynarodowym oraz interdyscyplinarnych projektów międzynarodowych.

W 2020 r. otrzymał Srebrny Medal Za Długoletnią Służbę przyznany postanowieniem Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej, na wniosek Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego za wzorowe, wyjątkowo sumienne wykonywanie obowiązków wynikających z pracy zawodowej w służbie Państwa.

 

mgr inż. Magdalena Makara
mgr inż. Magdalena Makara

Absolwentka Politechniki Łódzkiej, ukończyła także studia podyplomowe z Zaawansowanych aplikacji multimedialnych i ich zastosowania.  Od wielu lat pracuje na stanowiskach wykładowcy akademickiego i nauczyciela przedmiotów zawodowych w Technikum informatycznym. Autorka programów nauczania dla zawodu technik informatyk oraz wielu artykułów i skryptów:
1. M. Makara „Bądź bezpieczny w sieci” – Dzień Bezpiecznego Internetu w Zespole Szkół Techniczno-Informatycznych w Łodzi –Przegląd edukacyjny 2/129 – kwiecień-czerwiec 2023, Łódź
3. M. Makara „Praktyki zawodowe w Hiszpanii uczniów” - KATALOG DOBRYCH PRAKTYK W EDUKACJI, s. 26-37, nr 39/2022, Łódź
4. M. Makara „Nauczyciele doskonalą się w Grenadzie” – Przegląd edukacyjny - pismo nauczycieli 09-12.2021, Łódź
5. Makara M., Systemy informatyczne w zarządzaniu, skrypt, PUW, Łódź 2020.
6. Program nauczania dla zawodu Technik programista, ZST-I w Łodzi, 2020
7. Program nauczania dla zawodu Technik informatyk - INF.03 Tworzenie i administrowanie stronami i aplikacjami internetowymi oraz bazami danych, ZST-I w Łodzi, 2020
8. Makara M., Koludo – Durkiewicz K., Krawczak P.- Program nauczania kwalifikacyjnego kursu zawodowego w zakresie kwalifikacji E.14. Tworzenie aplikacji internetowych i baz danych oraz administrowanie bazami, wyodrębnionej w zawodach: 351203 Technik informatyk, Łódź 2017
9. Makara M., Podstawy przetwarzania tekstu, skrypt, PUW, Łódź 2016.
10. Makara M., Obsługa arkusza kalkulacyjnego, skrypt, PUW,      Łódź 2016.
11. Makara M., Prezentacje multimedialne , skrypt, PUW, Łódź 2016.
12. Makara M., Obsługa Internetu, skrypt, PUW, Łódź 2016.

Jest również szkoleniowcem, liderem, egzaminatorem i ekspertem w wielu projektach edukacyjnych.

Zainteresowania naukowe:

  • Grafika komputerowa i multimedia
  • Projektowanie stron internetowych
  • Zarządzanie projektami


Bierze czynny udział w realizacji projektów międzynarodowych (PO WER i Erasmus + ), ma duże doświadczenie w aplikowaniu wniosków do UE. Brała udział w wielu wyjazdach i szkoleniach realizowanych, ze środków Unii Europejskiej w ramach programu Erasmus+. Prywatnie uwielbia podróże.

 

mgr Aleksandra Wejt-Knyżewska
mgr Aleksandra Wejt-Knyżewska

Starszy analityk w zespole foresightu w Polskim Instytucie Ekonomicznym.
Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji oraz Wydziału Ekonomiczno-Socjologicznego Uniwersytetu Łódzkiego. Specjalistka w zakresie międzynarodowych stosunków gospodarczych oraz polityki społecznej. Autorka i współautorka publikacji, raportów i analiz społeczno-gospodarczych, w tym z zakresu polityki społecznej.

mgr Anna Bojanowska-Sosnowska
mgr Anna Bojanowska-Sosnowska

Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji oraz Wydziału Ekonomiczno-Socjologicznego Uniwersytetu Łódzkiego. Aktywna uczestniczka międzynarodowych oraz ogólnopolskich konferencji naukowych. Autorka licznych publikacji i raportów z zakresu polityki społecznej, rynku pracy, problemów pokoleń w życiu społecznym i innych. W pracy naukowej zajmuje się problematyką rynku pracy, różnorodności na rynku pracy i aktywizacji zawodowej. Publikuje w czasopismach branżowych oraz popularyzatorskich. Jej komentarze gospodarcze oraz społeczne ukazywały się na pierwszych stronach ogólnopolskich tytułów oraz poczytnych portali. Słuchaczka Uniwersytetu Moskiewskiego oraz Uniwersytetu Linköping w Szwecji.
Odznaczona medalem UNIVERSITAS LODZIENSIS ALUMNO LAUDE DIGNISSIMO Uniwersytetu Łódzkiego. Wiceprezes Obserwatorium Ekonomiczno-Społecznego.

mgr Artur Drobot-Król
mgr Artur Drobot-Król

Nauczyciel akademicki przedmiotów ekonomicznych, specjalizacja w dziedzinie ekonomii, handlu zagranicznego i zarządzania projektami, pedagog w zakresie nauczania specjalnego.
Prowadzi zajęcia dydaktyczne na kierunku zarządzanie. W 2022 r. otrzymał nagrodę rektora uczelni za całokształt pracy dydaktycznej.

 

mgr Izabela Walczak
mgr Izabela Walczak

Praktyk zarządzania z kilkunastoletnim doświadczeniem w zarządzaniu zespołami operacyjnymi i projektowymi. Pracowała w międzynarodowych korporacjach m.in. w obszarach związanych z zakupami, konsultingiem i zarządzaniem wiedzą. Na AHE w Łodzi prowadzi zajęcia z Technologii Kreatywności, również w języku angielskim.

Zainteresowania naukowe: komunikacja w biznesie, przywództwo i negocjacje.

 

mgr Krzysztof Cybartowicz
mgr Krzysztof Cybartowicz

Krzysztof Cybartowicz

Magister pedagogiki kultury fizycznej i zdrowotnej. Studiował na Uniwersytetach Łódzkim i Ostrawskim (Czechy). Trener personalny i instruktor sportów trójbój siłowy i pływanie, instruktor rekreacji ruchowej w specjalizacji kulturystyka, sędzia drugiej klasy państwowej trójboju siłowego, metodyk gimnastyki korekcyjnej.

Wykładowca na studiach podyplomowych Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi. Nauczyciel wychowania fizycznego, prezes Klubu Uczelnianego AZS AHE Łódź oraz trener przygotowania motorycznego sportowców tego klubu. Organizator imprez sportowych i rekreacyjnych.

Od dziecka trenował sporty zespołowe, jednak wraz z wiekiem jego preferencje zmieniły się i zaczął trenować sporty indywidualne. Brązowy medalista Akademickich Mistrzostw Polski w Trójboju Siłowym Klasycznym. Od wielu lat w pierwszej dziesiątce trójboistów w Polsce.

W swojej karierze skupia się nie tylko na sporcie, ale i na pedagogice. Prowadził zajęcia edukacyjne dla dzieci w przedszkolach z dziedzin, takich jak: szachy, język angielski, bezpieczeństwo dzieci. Brał udział w programach aktywizacji zasobów ludzkich Fundacji Ferso oraz prowadził zajęcia ruchowe w przedszkolach w ramach programu miejskiego „Łódź kontra Choroby Wątroby”, organizowane przez Miejski Szkolny Związek Sportowy w Łodzi.

Uczestnik konferencji sportowych, rehabilitacyjnych i fitnessowych. Występował na międzynarodowej konferencji na temat Innowacji w Polityce Społecznej „ESPANET”, wygłaszając referat w języku angielskim Kinesis therapy at home as a part of home care services. Autor pracy dyplomowej pod tytułem Wychowawcze aspekty sportu w opinii osób niepełnosprawnych ruchowo uprawiających koszykówkę i ich trenerów.

mgr Lidia Mirowska
mgr Lidia Mirowska

Absolwentka ekonomii ze specjalnością przedsiębiorczość w biznesie, Uniwersytet Łódzki. Ukończyła nauczycielskie studia pedagogiczne podyplomowe na AHE w Łodzi. Nauczyciel akademicki na kierunku zarządzania oraz studiach podyplomowych z zakresu rozwoju przedsiębiorczości i umiejętności miękkich. Nauczyciel przedmiotu w ramach innowacji dydaktycznej z podstaw projektowania dla licealistów. Jako trener i dydaktyk prowadzi warsztaty umiejętności interpersonalnych oraz rozwoju kompetencji przedsiębiorczych wykorzystując aktywne metody pracy z grupą.

Certyfikowany przez Stowarzyszenie e-learningu akademickiego, metodyk zdalnego nauczania oraz e-nauczyciel. Szkoleniowiec kadry dydaktycznej z zakresu wykorzystywania technologii i mediów społecznościowych w edukacji, technologii wspierajacych współpracę projektową, budowania scenariuszy zajęć oraz tworzenia materiałów dydaktycznych. Autorka scenariuszy i materiałów do kursów zdalnych o cyfryzacji i e-learningu. Prelegentka konferencji edukacyjnych (Akademia online, Polski MoodleMoot).

Uczestniczka projektów międzynarodowych z zakresu przedsiębiorczości i nowoczesnych metod nauczania. W projektach ISSORES oraz E365 odpowiedzialna za kontent szkoleniowy dla przedsiębiorców. Uczestniczka międzynarodowych szkoleń (2023-Digital Art Courses in Higher Education Institutions, Contemporary Teaching and Learning Techniques for Distance Education, 2022 - FLIpped CREative Awareness Teaching, Street Culture for Regions 2019 - Entrance to Future Education). Jej zainteresowania krążą wokół kreowania innowacji w edukacji, otwartych zasobów edukacyjnych w sieci, TIK w edukacji, Design Thinking w pracy trenera oraz nowinek w pracy zdalnej.

mgr Magdalena Wentel
mgr Magdalena Wentel

Absolwentka Wydziału Organizacji i Zarządzania Politechniki Łódzkiej. Ponadto posiada dyplom ukończenia studiów podyplomowych z zakresu Audytu wewnętrznego w administracji i gospodarce na Uniwersytecie Łódzkim na Wydziale Zarządzania oraz tytuł zawodowy - technik ekonomista.



Początkowo pracowała jako kontroler w jednej z największych w Polsce sieci drogeryjnych. Następnie związana była z jednostką budżetową na stanowisku starszego księgowego, w tym pełniła funkcję Zastępcy Głównego Księgowego. W chwili obecnej zawodowo związana z administracją rządową, gdzie pracuje w Zespole Audytu Wewnętrznego na stanowisku Kierownika. Ponadto posiada uprawnienia do pełnienia funkcji samodzielnego audytora wewnętrznego w organizacji. Od 2018 roku jest członkiem w Instytucie Audytorów Wewnętrznych IIA Polska.



Doświadczenie dydaktyczne – wykładowca przedmiotów z obszaru nauk o zarządzaniu na studiach podyplomowych na jednej z uczelni w Łodzi, w tym prowadzenie zajęć z zakresu zarządzania finansami, kadry menedżerskiej oraz narzędzi informatycznych. Od 2017 roku związana z Akademią Humanistyczno- Ekonomiczną w Łodzi.



Zainteresowania: audytowe zarządzanie w organizacji, zarządzanie ryzykiem oraz zarządzanie zasobami ludzkimi.

 

mgr Marcin Kaczmarek
mgr Marcin Kaczmarek

Wykładowca AHE w Łodzi, przedsiębiorca, menedżer. Ukończył kierunek zarządzanie na Wydziale Ekonomii i Zarządzania AHE w Łodzi, specjalność zarządzanie projektami i procesami oraz politologię na Wydziale Prawa i Administracji AHE w Łodzi, specjalność International Business and Trade on European Market.
Jest absolwentem studiów menedżerskich Master of Business Administration (MBA z uprawnieniami do zasiadania w radach nadzorczych) oraz Studiów Menadżerskich Master of Business Administration o specjalności bezpieczeństwo energetyczne w Szkole Głównej Menadżerskiej (MBA z uprawnieniami dozoru w zakładach górniczych).
Studiował Stosunki Międzynarodowe na Uniwersytecie we Wrocławiu.

Uczestnik wielu szkoleń i konferencji naukowych na szczeblu ogólnopolskim i międzynarodowym. Autor publikacji z zakresu zarządzania i biznesu.

Doświadczenie zawodowe zdobywał w międzynarodowych korporacjach, w środowisku biznesowym zarówno w kraju jak i za granicą.

 

mgr Paulina Gocała
mgr Paulina Gocała

Ekspert z doświadczeniem w tworzeniu i zarządzaniu polityką rozwojową organizacji. Członek Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, specjalista ds. rozwoju,  Coach ICF na poziomie ACC. Specjalizuje się w szeroko rozumianych treningach i warsztatach menedżerskich (praca zespołowa, przywództwo i umiejętności motywacji, zarządzanie zmianą, zarządzanie efektywnością osobistą, komunikacja, negocjacje).
Jej pasją jest towarzyszenie w rozwoju tym, którzy chcą się rozwijać w obszarach przywództwa (indywidualnego i zespołowego) oraz chcą stać się ekspertem w komunikowaniu się, motywowaniu, byciu asertywnym i rozwinąć umiejętności trenerskie. Jest przekonana, że podstawa pracy trenera i coacha to uważne słuchanie ludzi, dzielenie się własną wiedzą o życiu i prowadzenie ich w takim kierunku, aby poczuli własną siłę sprawczą. Lubi ciężko pracować, aby osiągnąć cel. Ma wrodzoną niechęć do niepowodzeń i porażek. Przepada za ryzykiem („im trudniej, tym lepiej"). Zawsze poszukuje nowych rozwiązań dla starych problemów. Stara się działać dla dobra, rozwoju i korzyści innych. Wywieranie wpływu przez wymianę myśli jest dla niej podstawowym środkiem realizacji tych celów.
Rozmiłowana w sportach czynnie uprawia biegi długodystansowe, triathlon na dystansie IM, spinning, pływanie.

mgr Oktawia Ewa Braniewicz
Oktawia Ewa Braniewicz

Wykładowczyni i Rzecznik Akademicki w Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi, Sekretarz Centrum Studiów Migracyjnych UŁ i współpracowniczka Komitetu Badań nad Migracjami PAN - Sekcji badań nad imigracją do Polski. Ukończyła prawo na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu, jest także absolwentką International Busieness and Trade, Szkoły Bioetyki i Bioprawa UW oraz Akademii Europejskiej przy Konrad Adenauer Stiftung Israel i Polskiej Fundacji im. Roberta Schumana. Doktorantka w Katedrze Prawa Międzynarodowego i Stosunków Międzynarodowych na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego. Stały Mediator Sądowy przy Sądzie Okręgowym w Łodzi. Inspektor Ochrony Danych Osobowych w Woodpecker.co

Uczestniczka ponad 150 konferencji naukowych na szczeblu ogólnopolskim i międzynarodowym, autorka licznych publikacji z zakresu prawa, zrównoważonego rozwoju oraz sztucznej inteligencji. Zwolenniczka pracy zespołowej. Jest przekonana o tym, że sukces nie wynika z mocy pojedynczej jednostki, ale z silnej i zgranej grupy. Niezwykle zaangażowana w tworzenie przyjaznego dla studentów środowiska akademickiego.

mgr Piotr Cieplucha
mgr Piotr Cieplucha

Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego. Ukończył szkolenie specjalizacyjne z Organizacji Pomocy Społecznej, a także posiada dyplom EMBA.
W okresie od kwietnia do grudnia 2023 roku pełnił funkcję Podsekretarza Stanu w Ministerstwie Sprawiedliwości. Jako wiceminister nadzorował sprawy związane z bezpieczeństwem, cyberbezpieczeństwem, funkcjonowanie zakładów poprawczych oraz sądownictwo.

W latach 2021-2023 pełnił funkcję wicewojewody łódzkiego, odpowiedzialnego za sprawy społeczne i edukację.
Posiada kilkunastoletnie doświadczenie w działalności samorządowej i społecznej. Od 2012 r. członek Rady Programowej Radia Łódź. W latach 2015-2016 był asystentem Ministra Sprawiedliwości. Następnie został doradcą Wojewody Łódzkiego.

W latach 2017-2020 pełnił funkcję dyrektora Wydziału Zdrowia, Rodziny i Polityki Społecznej w Łódzkim Urzędzie Wojewódzkim w Łodzi. W tym samym czasie pełnił funkcję przewodniczącego Wojewódzkiej Rady ds. Potrzeb Zdrowotnych, wiceprzewodniczącego Wojewódzkiej Rady ds. Przeciwdziałania Handlowi Ludźmi oraz był członkiem Wojewódzkiej Rady ds. Readaptacji Społecznej i Pomocy Skazanym.

W latach 2020-2023 był dyrektorem Ośrodka Rozwojowo-Wdrożeniowego Lasów Państwowych. Obecnie pełni funkcję zastępcy dyrektora Ośrodka oraz jest asystentem w Instytucie Nauk o Zarządzaniu i Jakości Akademii Wymiaru Sprawiedliwości

 

Powiększ tekst

Zmniejsz tekst

Wysoki kontrast

Odwrócony kontrast

Resetuj