Wybierz miasto:

mgr Elżbieta Trojniar,
Dziekan Filii w Wodzisławiu Śląskim
Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi


Chcemy, aby nasi absolwenci, opuszczający mury Filii w Wodzisławiu Śląskim Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi mieli pewność, że nie tylko dobrze przyswoili wiedzę, ale przede wszystkim zdobyli potrzebne w pracy umiejętności praktyczne. Dlatego kładziemy nacisk na aktywną współpracę ze środowiskiem lokalnym, instytucjami, firmami z branży związanej z kierunkiem i specjalizacją. W procesie nauczania wykorzystujemy głównie nowoczesne i aktywizujące metody nauczania w formie warsztatów, dyskusji, projektów, e-learningu.

W celu dostosowania programów nauczania do wiedzy praktycznej przedmiotu uczelnia we współpracy z wykładowcami organizuje zajęcia wyjazdowe, które są dobrą okazją do zapoznania się z charakterem pracy instytucji, zweryfikowania i uzupełnienia własnej wiedzy z realizowaną tematyką podczas zajęć

Ważnym czynnikiem rozwoju jest długofalowa i konsekwentnie realizowana polityka kadrowa. Dbamy o zatrudnienie najlepszej kadry dydaktycznej z tytułami i stopniami naukowymi. Kadrę Uczelni oprócz pracowników naukowych etatowych stanowią również wieloletni praktycy.

Kadra naukowo-dydaktyczna Filii w Wodzisławiu Śląskim Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi:

prof. Kasperek Andrzej

Opis w przygotowaniu

prof. zw. Rudolf Dupkala

Profil na portalu "Nauka polska"

adw. dr Piotr Bogacki
adw. dr Piotr Bogacki

Dziekan kierunku Bezpieczeństwo wewnętrzne. Dyrektor Zespołu ds. Przestępczości wobec Dzieci w Biurze Rzecznika Praw Dziecka, doktor nauk prawnych, adwokat Okręgowej Rady Adwokackiej w Częstochowie. W swojej karierze zawodowej odbył ponad 30 szkoleń związanych z pracą asystenta sędziego i sędziego pionu karnego oraz cywilnego organizowanych przez Ministerstwo Sprawiedliwości oraz Krajową Szkołę Sądownictwa i Prokuratury w Krakowie.

Jego specjalnością jest prawo karne, skarbowe, kryminologia, wiktymologia, prawo rodzinne i opiekuńcze. Zainteresowania badawcze adw. dr. Piotra Bogackiego obejmują także szeroko pojęte bezpieczeństwo wewnętrzne państwa. Ukończył również szkolenia z zakresu psychologicznych aspektów kontaktów interpersonalnych, mediacji, aktywnych metod nauczania oraz uczenia metodą projektów.

W latach 2021-2022 był członkiem zespołu do spraw przeciwdziałania przestępczości przeciwko wolności seksualnej i obyczajności na szkodę osób małoletnich, powołanego Zarządzeniem Ministra Sprawiedliwości z dnia 29 września 2021 r.

Szczegóły

dr Adam Rzetecki

Opis w przygotowaniu.

dr Agata Cabała

Opis w przygotowaniu.

dr Agnieszka Gdańska

Opis w przygotowaniu.

dr Aleksandra Chudzik

Opis w przygotowaniu.

dr Andrzej Cichy

Opis w przygotowaniu.

dr Anna Michalczyk

Opis w przygotowaniu.

dr Artur Łacina-Łanowski

Opis w przygotowaniu

dr Barbara Somerla

Opis w przygotowaniu.

dr Danuta Jurczyk

Opis w przygotowaniu.

dr Elżbieta Woźnicka
dr Elżbieta Woźnicka

Pedagog, andragog,  autorka publikacji z zakresu uczenia się dorosłych, rozwoju człowieka dorosłego, aktywizacji osób starszych. 
Surdopedagog – interesuje się zagadnieniami z zakresu opieki i wychowania dziecka niesłyszącego, sytuacji społeczno-kulturowej głuchych, posiada doświadczanie w pracy z dziećmi niesłyszącymi.

Specjalizuje się w zagadnieniach:
- Kształcenie dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
- Kształcenie i wychowanie dzieci z wadą słuchu i trudnościami w komunikacji.
- Alternatywne metody komunikacji.
- Aktywizacja osób starszych.
- Specyfika kształcenia dorosłych.
- Edukacja na odległość.
- Instytucje wsparcia osób starszych.

Ważniejsze opracowania:
1. E. Woźnicka, Niesłyszący nauczyciel w systemie edukacji – szanse i ograniczenia, Civitas Hominibus, Vol 13/2018
2. E. Woźnicka, Doświadczanie dorosłości osoby Głuchej w ujęciu jednostkowym i społecznym, Rocznik Andragogiczny VOL 27 (2020)
3. E. Woźnicka, Przygotowanie do emerytury zadaniem współczesnej geragogiki, Kultura i Wychowania nr 2 (18)/2020
4. E. Woźnicka, Dydaktyka biograficzna w ujęciu Profesor Olgi Czerniawskiej, Edukacja Dorosłych nr (1) 2021
5. E. Woźnicka, Przestrzenie uczenia się dorosłych – doświadczenie emigrantów, w: (red.) G. Cęcelek, E. Woźnicka, P. Klimczyk, Szkoła jako przestrzeń uczenia się, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2021

Udział w projektach:

  • Projekt międzynarodowy: Lifelong Learning programme, Transversal Key Activity 3 ICT, WEB 2.0 SEE – Web 2.0 Supported Education, Engagement, Information and Advocacy for Disabled Learners, 2011-2013, rola: ekspert merytoryczny, badacz.
  • Ekspert metodologiczny w projekcie: Profile socjogeograficzne, potencjały i deficyty rozwojowe osób w wieku 45+ w Wielkopolsce. Projekt realizowany dla Regionalnego Ośrodka Polityki Społecznej w Poznaniu.
  • Recenzent w projekcie Diagnoza szyta na miarę włókiennictwa. Ramowy program dla szkół prowadzących kształcenie zawodowe.
  • Projekt naukowy: Seniorki Polskiej Andragogiki pod kierunkiem profesora Józefa Pólturzyckiego realizowany w Szkole Wyższej im. Pawła Włodkowica.
  • Projekt międzynarodowy INFOABLE, Cooperation and Innovation for Good Practise, Comenius+, 2014-2016 rola: expert merytoryczny, opracowanie koncepcji metodologicznej badań, badacz.
  • Projekt międzynarodowy: Lifelong Learning Programme, Autism in Higher Education: Widening Access/AUT-HEW, 2013-2016, rola: członek steering group.
  • Projekt międzynarodowy ASK4JOB - Adult skills for a job oriented breakthrough 2017-2020, ekspert, członek zespołu badawczego.
  • Projekt międzynarodowy SMART KIDS 2017-2019 członek zespołu badawczego.
  • Projekt międzynarodowy Edukacja muzealna 2018 – 2020 członek zespołu merytorycznego – ewaluacja projektu.
  • Projekt międzynarodowy Bee Your Boss, 2019 – 2021, ekspert metodologiczny, członek zespołu badawczego.
  • Projekt międzynarodowy Alone 2019 – 2021. Project dotyczący poczucia samotności i osamotnienia osób starszych, ekspert merytoryczny.

 

 

dr Ewa Marat
dr Ewa Marat

Jestem z wykształcenia psychologiem, studiowałam psychologię na Uniwersytecie Łódzkim, z którym później współpracowałam przez ponad 20 lat, początkowo jako asystent, a po obronie doktoratu jako adiunkt w Zakładzie Psychologii Społecznej i Badań nad Rodziną. W obszarze moich zainteresowań zawsze była rodzina, czyli osoby dorosłe, młodzież i dzieci oraz ich funkcjonowanie psychospołeczne w różnych środowiskach. Łączyłam i łączę do dziś pracę wykładowcy w Akademii z praktycznym doświadczeniem klinicznym, które zdobywałam stopniowo w różnych miejscach pracy.  Początkowo skupiłam się na diagnostyce, korekcji trudnych zachowań oraz zaburzeń zachowania dzieci i młodzieży oraz modyfikacji relacji w rodzinie, postaw rodzicielskich  pracując Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej. Następnie współpracowałam z fundacją „Równe Szanse” w Łodzi, gdzie w indywidualnym kontakcie miałam szanse pomagać osobom uzależnionym i zagrożonym wykluczeniem społecznym. W związku z tym nie są mi obce problemy uzależnień od środków psychoaktywnych i uzależnień behawioralnych, ich przyczyny, objawy, mechanizmy oraz formy pracy terapeutycznej. Poza tym posiadam doświadczenie w pracy z rodziną w kryzysie, zagrożoną rozpadem relacji i więzi partnerskich oraz z dziećmi, które doświadczają traumy związanej z rozwodem rodziców, które zdobyłam w Opiniodawczym Zespole Sądowych Specjalistów.
Bliskie są mi problemy osób niepełnosprawnych, stąd moja przygoda i możliwość pracy w Domu Dziennego Pobytu dla Młodzieży Niepełnosprawnej. Projekt był realizowany przez stowarzyszenie „JA – TY – MY” z środków UE, co pozwoliło mi wejść w świat osób autystycznych, z zespołem Downa, mózgowym porażeniem dziecięcym, mogłam docenić ich emocjonalność i specyficzne postrzeganie świata bez obłudy i kłamstw. Obecnie pracuję w szkole, gdzie mam okazję na bieżąco mierzyć się z problemami dzieci i młodzieży, na  które znacząco wpłynęła sytuacja pandemii, izolacji społecznej, braku kontaktów z rówieśnikami i konfliktów rodzinnych.
Jestem autorką i współautorką wielu publikacji naukowych:
Marat E. (2014). Rodzina z dzieckiem niepełnosprawnym. [W:] I. Janicka, H. Liberska (red.) Psy-chologia rodziny. Wyd. PWN, s. 437-481
Biegańska K., Lubrańska A., Marat E. (2014). Kwestionariusz Predyspozycji Zawodowych – zało-żenia teoretyczne i możliwości diagnostyczne. [W:] I. Janicka, M. Znajmiecka-Sikora (red.). Ro-dzina i kariera. Równoważenie czy konflikt ról? Łódź. Wyd. UŁ

Biegańska K., Lubrańska A., Marat E. (2010). Konstrukcja itemów Kwestionariusza Predyspozycji Zawodowych. [W:] M. Kulesza, E. Kos (red.) Kwestionariusz Predyspozycji Zawodowych-podręcznik. Wyd. UŁ, s. 30-49

Biegańska K., Lubrańska A., Marat E. (2010). Opis pozycji Kwestionariusza Predyspozycji Zawo-dowych po badaniach pilotażowych. [W:] M. Kulesza, E. Kos (red.) Kwestionariusz Predyspozycji Zawodowych-podręcznik. Wyd. UŁ, s. 133-140

Biegańska K., Lubrańska A., Marat E. (2010). Badanie i obliczanie wyników. [W:] M. Kulesza, E. Kos (red.) Kwestionariusz Predyspozycji Zawodowych-podręcznik. Wyd. UŁ, s. 173-246

Biegańska K., Lubrańska A., Marat E. (2010). Kwestionariusz Predyspozycji Zawodowych – Wer-sja do Samobadania. [W:] M. Kulesza, E. Kos (red.) Kwestionariusz Predyspozycji Zawodowych-podręcznik. Wyd. UŁ, s. 247-279
      
Marat E. (2010). Rozwód i co dalej? Problemy rodzin zrekonstruowanych. [W:] I. Janicka (red.). Rodzice i dzieci w różnych systemach rodzinnych. Wyd. Impuls. Kraków. s. 141-151

Marat E., Rydz S. (2009). Mały ciekawy świata człowiek. Materiały dotyczące rozwoju małego dziecka i zasad postępowania. Wyd. MZŻ w Łodzi. s. 5-40

 

dr Grażyna Szafraniec

Opis w przygotowaniu

dr Grzegorz Głupczyk

Opis w przygotowaniu.

dr Jakubiec Sylwia

Opis w przygotowaniu

dr Janusz Tomiło
dr Janusz Tomiło

Opis w przygotowaniu.

dr Joanna Guzik-Iwińska

Opis w przygotowaniu.

dr Joanna Ogrodnik

Opis w przygotowaniu

dr Krzysztof Kamiński
Krzysztof Kamiński

 

Doktor nauk humanistycznych w zakresie filozofii (Uniwersytet Łódzki). Filozof wychowania, pedagog. Nauczyciel dyplomowany, praktyk. Autor podręczników dla szkół ponadpodstawowych. Nauczyciel akademicki od 2006 r. Współtwórca i redaktor naczelny międzynarodowego elektronicznego czasopisma naukowego „Kultura i Wychowanie” (www.pedagogika.pl). Współredaktor naukowej serii wydawniczej „Rzeczywistość edukacyjna”. Autor m.in. książki „Humanizm chrześcijański Stefana Swieżawskiego” (wyd. Leksem, 2007) oraz kilkudziesięciu artykułów recenzowanych. Ostatnio opublikował książkę (red. naukowa) pt. „Miłość a pedagogika” (wyd. UW, Warszawa 2020).
Zainteresowania naukowe: (polska) filozofia wychowania: jej konotacje i konsekwencje (recepcja). W swoich pracach kładzie akcent na łączenie upraktycznienia filozofii i ufilozoficznienia praktyki (za B. F. Trentowski) szeroko rozumianego wychowania. Tak projektowane i realizowane poszukiwania naukowe mają na celu wychowanie humanistyczne, które kładzie akcent na optymalizowanie rozwoju człowieka.

dr Monika Klimczok
dr Norbert Niestolik

Opis w przygotowaniu.

dr Norbert Niestolik

Opis w przygotowaniu

dr Sylwia Jakubiec

Opis w przygotowaniu.

mgr Aneta Woźniak-Moskwa
mgr Aneta Woźniak-Moskwa

Absolwentka i doktorantka Wydziału Prawa i Administracji w Łodzi. W latach 2009-2012 pełniła funkcję Prodziekana kierunku politologia w Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi. Jej naukowe zainteresowania dotyczą zagadnień związanych z prawem administracyjnym ze szczególnym uwzględnieniem problematyki samorządu terytorialnego.  Jest autorką wielu publikacji z zakresu prawa administracyjnego, samorządowego, konstytucyjnego oraz oświatowego.

Poza sferą życia uczelnianego zajmuje się fotografią, a także prowadzi bloga fotograficznego.
W 2016 r. odbyła się jej wystawa fotograficzna Makroświat, poza tym zajmuje się projektowaniem mebli i wnętrz, jest laureatką konkursów literackich między innymi Ogólnopolskiego Konkursu Literackiego im. Krzysztofa Kamila Baczyńskiego.

mgr Arkadiusz Trzetrzelewski

Opis w przygotowaniu

mgr Barbara Tlałka

Opis w przygotowaniu.

mgr Bogusława Szczęsny

Opis w przygotowaniu.

mgr Daria Markowska

Opis w przygotowaniu

mgr Izabela Amrozińska

Opis w przygotowaniu.

mgr Jakub Cojg

Opis w przygotowaniu

mgr Kamila Kozielska

Opis w przygotowaniu.

mgr Katarzyna Mróz

Opis w przygotowaniu.

mgr Katarzyna Pieczka

Opis w przygotowaniu.

mgr Krystyna Orbik-Skupień

Opis w przygotowaniu.

mgr Marcin Jeleń

Opis w przygotowaniu.

mgr Maria Stachowicz-Polak

Opis w przygotowaniu

mgr Mirella Ogrocka

Opis w przygotowaniu

mgr Mirosław Górka

Opis w przygotowaniu.

mgr Monika Kustra-Polak

Opis w przygotowaniu.

mgr Monika Sokołowska

Opis w przygotowaniu.

mgr Przemysław Sikora

Opis w przygotowaniu

mgr Łukasz Gancarz

Opis w przygotowaniu.

Powiększ tekst

Zmniejsz tekst

Wysoki kontrast

Odwrócony kontrast

Resetuj