Wybierz miasto:
prof. dr hab Maciej Wojtyszko

Ukończył Państwowe Liceum Techniki Teatralnej. Studia rozpoczął na wydziale filozofii na Uniwersytecie Warszawskim. Po roku porzucił je na rzecz reżyserii w PWSFTiTV w Łodzi (dyplom 1973). Od 1988 uczy w Akademii Teatralnej w Warszawie (dawniej PWST). W sezonie 1990-91 był dyrektorem Teatru Powszechnego. Zadebiutował w 1969 jako satyryk w „Szpilkach”. Jest człowiekiem wielu zawodów, bardzo płodnym artystycznie. Pisze książki dla dzieci i dorosłych (często je własnoręcznie ilustrując), słuchowiska, sztuki teatralne oraz adaptacje i piosenki. Reżyseruje w bardzo wielu teatrach w całym kraju. Kręci filmy i seriale telewizyjne. Ma na koncie dziesiątki przedstawień teatralnych i telewizyjnych, koncerty, piosenki.

Oprócz własnej pracy artystycznej, której syntezę zawarł w niewielkiej, ale bogatej w tezy i wnioski książeczce „Krótki zarys męki twórczej”, od 1972 para się działalnością pedagogiczną. Od 1988 był etatowym wykładowcą na wydziale reżyserii warszawskiej Akademii Teatralnej, gdzie trzykrotnie był dziekanem. Działa też w polskim ośrodku ASSITEJ, gdzie prowadzi warsztaty dla młodych twórców w ramach programu Interplay. Realizuje spektakle różnorodne gatunkowo, od Szekspira do sitcomów i seriali: „Miasteczko”, „Kocham Klarę”, „Miodowe lata”, „Pensjonat pod różą”, „Doręczyciel”.

Do jego najważniejszych i najbardziej pamiętanych przez widzów realizacji należą min: „Iwona księżniczkę Burgunda” Gombrowicza (wespół z W. Śmigasiewiczem), pierwsza próba prawdziwie komercyjnego teatru w Polsce, czyli „Tamara” Krizanca, „Shirley Valentine” Russella z Krystyną Jandą (przedstawienie, które przekroczyło liczbę pięciuset spektakli i wciąż jest grane), „Amadeusz” Schaffera, „Zmowa świętoszków” i „Ostatnie dni” Bułhakowa , prapremiera „Miłości na Krymie” Mrożka, „Ławeczka” Gelmana, „Komediant” Bernhardta i czteroodcinkowy film telewizyjny (w sumie ośmogodzinny) „Mistrz
i Małgorzata” wg Bułhakowa z Anną Dymną i Gustawem Holoubkiem w rolach tytułowych), „Burzliwe życie Lejzorka” wg. Erenburga. Wciąż powtarzane przedstawienia telewizyjne dla najmłodszych to „Bromba i inni”, „Brzechwa dzieciom” czy „Pierścień i róża” wg. Thackeraya. Z ważniejszych prac autorsko-reżyserskich należy wymienić „Żelazną konstrukcję” w Teatrze Powszechnym z 1998 – brawurową współczesną farsę; telewizyjne „Grzechy starości” z 2001 o Wagnerze i Rossinim, „Bułhakowa” z Teatru im. Słowackiego w Krakowie (2002), „Chryje z Polską” (2008) i „Powidoki” (2010) w Teatrze Telewizji. Na dużym ekranie zadebiutował w roku1983 filmem fabularnym dla młodzieży według własnej powieści „Synteza”. W roku 1985 zrealizował film „Ognisty anioł” według prozy Walerego Briusowa. W roku 2007 powrócił na duży ekran filmem „Ogród Luizy” nagrodzonym za reżyserię na festiwalu w Gdyni (Nagroda Publiczności w Moskwie na festiwalu „Wisła 2008).

W roku 2010 premierę miał jego kolejny film fabularny, komedia - „Święty interes”. Książki i sztuki Macieja Wojtyszki tłumaczono na kilkanaście języków. Propozycje dla dzieci to „Bromba i inni” (1975), „Antycyponek”, „13 piórko Eufemii”, Tajemnica szyfru Marabuta”, „Synteza”, „Saga rodu Klaptunów”, „Bromba i filozofia” (2004), „Bromba i psychologia” (2007), „Bromby i Fikandra wieczór autorski” (2009). W 2005 roku agencja edytorska Ezop wydała tom jego siedmiu sztuk, w którym z braku miejsca pominięte zostały takie tytuły jak  „Wznowienie”, „Skarby i upiory”, „Opera granda” oraz popularne w repertuarze teatrów dziecięcych „Pożarcie królewny Bluetki” (16 wystawień), „Wakacje smoka Bonawentury”, „Faust i inni”, ,Hermes przeszedł czyli mitologia grecka”, „Poplątanie z pomieszaniem”, „Rycerz niezłomny”, „Bambuko, czyli skandal w krainie gier” oraz adaptacje własnych książek „Sekret wróżki” i „Tajemnica szyfru Marabuta”. W roku 2011 wyreżyserował „Edukację Rity” Willy Russela w teatrze 6 piętro w Warszawie.

W roku 2012 wraz z synem Adamem wyreżyserował musical Jerzego Ozgi do muzyki Krzesimira Dębskiego „Nie ma solidarności bez miłości”. W roku 2013 „Obietnicę poranka” według powieści Romain Gary z Anną Seniuk i Grzegorzem Małeckim (spektakl jubileuszowy 45-lecia Anny Seniuk), oraz „Marienbad” według Szolem Alejchema - adaptacja Henryka Królikowska piosenki Maciej Wojtyszko w Teatrze Żydowskim w Warszawie.

W roku 2014 wyreżyserował dwie własne sztuki „Bromba w sieci” w Teatrze 6 piętro i „Dowód na istnienie drugiego” w Teatrze Narodowym w Warszawie. W roku 2015 wyreżyserował wraz z synem Adamem „Rękopis znaleziony w Saragossie” w Teatrze Rozrywki w Chorzowie. Spektakl muzyczny z muzyką Krzesimira Dębskiego i autorskim librettem. Maciej Wojtyszko otrzymał wiele nagród, min. włoską Premio Europeo, Medal Komisji Edukacji Narodowej, Krzyż Kawalerski Orderu Odrodzenia Polski, Krzyż Oficerski Orderu Odrodzenia Polski, Złoty Ekran, „Gloria Artis”, Nagrodę im. Leona Schillera i Nagrodę Miasta Wrocławia za twórczość teatralną. Kawaler Orderu Uśmiechu.

dr hab. Elżbieta Dul-Ledwosińska, prof. AHE
dr Elżbieta Dul-Ledwosińska

Rektor AHE w Łodzi, prowadzi przedmiot grafika warsztatowa na kierunku grafika oraz zajęcia z obszaru sztuk wizualnych dla studentów wydziału humanistycznego i programu Erasmus+. Z Polskim Uniwersytetem Wirtualnym współpracuje od 2007 r. prowadząc zajęcia na platformie e-learningowej.

Dorobek w zakresie grafiki artystycznej, udział w wystawach indywidualnych i zbiorowych w Polsce i zagranicą.

Absolwentka Wydziału Grafiki Wyższej Szkoły Sztuk Plastycznych w Łodzi (obecnie ASP), specjalność grafika warsztatowa. Doktorat w 2008 r., habilitacja w 2018 r. na Wydziale Grafiki i Malarstwa Akademii Sztuk Pięknych im. Wł. Strzemińskiego w Łodzi.



W 2020 r. otrzymała Brązowy Medal „Zasłużony Kulturze Gloria Artis”  w dziedzinie szkolnictwo artystyczne nadany przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Wystawy i konkursy:

2020 XVII Międzynarodowe Triennale Małe Formy Grafiki, Miejska Galeria Sztuki, Łódź

2020 XVII International Exhibition Small Graphic Forms, Municipal Art Gallery, Łódź, PL

2020 Wystawa grupowa 3 artystów „Plakat, Grafika”, Galeria Biblio-Art, Politechnika Łódzka, Łódź

2020 A group exhibition of 3 artists „Poster, Graphic Arts”, Biblio-Art Gallery, the University of Technology, Lodz, Poland 2020

2020 8 Wystawa członków Stowarzyszenia Międzynarodowe Triennale Grafiki w Krakowie,

2020 Międzynarodowe Centrum Sztuk Graficznych, Galeria Centrum, Kraków,

2020 8th Exhibition of members of the International Print Triennial Society, Cracow

2020 International Centre for Graphic Arts - Centrum Gallery, Cracow, Poland

2019 Wystawa grupowa 11 artystów „Me & Myself”, Galeria Imaginarium, Łódź

2019 A group exhibition of 11 artists „Me & Myself”, Imaginarium Gallery, Łódź, Poland

2019 6 Międzynarodowe Triennale Grafiki Cyfrowej, Centrum Designu Gdynia, Pomorski Park Naukowo-Technologiczny

2019 6th International Triennial of Digital Graphic Arts, Design Centre Gdynia, Poland

2018 Wystawa indywidualna QUADRATUM grafika cyfrowa, Galeria Miejska, Biuro Wystaw Artystycznych, Piotrków Tryb.

2018 Wystawa indywidualna QUADRATUM grafika cyfrowa, Galeria Look, Akademia Sztuk Pięknych w Łodzi

2017 MATRICES 2017 show, wystawa artystów nagrodzonych w konkursie MATRICES 2012, Galeria VárMező, Budapeszt, Węgry,

2017 Wystawa wykładowców kierunku grafika, Tropami awangardy, Galeria Patio2, Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi,

2017 XVI Międzynarodowe Triennale Małe Formy Grafiki, Miejska Galeria Sztuki w Łodzi,

2017 Matrices  7th International Exhibition of Small Form Electrographic Art /Budapest / Hungary

2017 Wystawa indywidualna grafiki / Dom Literatury / Łódź

2016 Wystawa indywidualna grafiki / Poleski Ośrodek Sztuki / Łódź

2015 Wystawa indywidualna grafiki / Miejska Galeria Sztuki / Galeria Bałucka / Łódź

2015 ICON DATA Wirtualne Muzeum Grafiki Współczesnej / SMTG / Kraków

2015 Wystawa indywidualna grafiki / Galeria Pod Napięciem, Wydział Elektrotechniki, Elektroniki, Informatyki i Automatyki, Politechnika Łódzka

2014 Wystawa „Grafika jest kobietą. Grafika polska XX i XXI wieku” Międzynarodowe Centrum Grafiki, Kraków

2014 ICON DATA Wirtualne Muzeum Grafiki Współczesnej / SMTG / Kraków

2013 XVI Salon Plakatu Polskiego / Warszawa

2013 ICON DATA Wirtualne Muzeum Grafiki Współczesnej / SMTG / Kraków

2013 Matrices  6th International Exhibition of Small Form Electrographic Art /Budapest / Hungary

2012 Lettra – Kraków 2012 / Znak i Litera / Międzynarodowe Triennale Grafiki /Biblioteka Jagiellońska / Kraków

2012 Wystawa indywidualna grafiki / Muzeum Kinematografii / Łódź

2012 Międzynarodowe Biennale Plakatu, Wilanów, Warszawa,

2012 Icon Data Wirtualne Muzeum Grafiki Współczesnej – Stowarzyszenie Międzynarodowe Triennale Grafiki, Kraków

2011 XIV Międzynarodowe Triennale Małe Formy Grafiki, Miejska Galeria Sztuki w Łodzi,

2010 III Ogólnopolski Konkurs grafiki im. Ludwiga Meidnera, Oleśnica

2010 czerwiec Ty+Ja Wystawa Pedagogów i studentów AHE w Łodzi

2009 listopad XIVth International Biennale of Engraving and New Images of Sarcelles, France

2009 październik 12th European Biennal Competition for Graphic Art Brugge, Belgium

2009 II Ogólnopolski Konkurs grafiki im. Ludwiga Meidnera, Oleśnica,

2008 maj – wystawa indywidualna plakatu „Galeria Patio” WSHE w Łodzi

2006 listopad – 7 Międzynarodowe Biennale Grafiki Komputerowej, Galeria Teatru im. W. Siemaszkowej, Rzeszów, Polska

 

 

dr Elżbieta Dul-Ledwosińska: Zapomnieniedr Elżbieta Dul-Ledwosińska: Obserwatordr Elżbieta Dul-Ledwosińska: Żółty Wzórdr Elżbieta Dul-Ledwosińska: Passagedr Elżbieta Dul-Ledwosińska: Niebieski Kobaltowydr Elżbieta Dul-Ledwosińska: Impactdr Elżbieta Dul-Ledwosińska: Czerwony Wzórdr Elżbieta Dul-Ledwosińska: Backgrounddr Elżbieta Dul-Ledwosińska: Green Teadr Elżbieta Dul-Ledwosińska: Drugie Piętrodr Elżbieta Dul-Ledwosińska: Origamidr Elżbieta Dul-Ledwosińska: Glif
dr hab. Helena Marzec, prof. AHE
prof. nadzw. dr hab. Helena Marzec

prof. nadzw., pedagog, dr hab. nauk humanistycznych w Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi. Zainteresowania naukowe mieszczą się w szeroko pojętym obszarze pedagogiki społecznej, w tym szczególnie dotyczą funkcjonowania środowiska rodzinnego w wielu jego aspektach. Ponadto płaszczyzną rozważań naukowych jest działalność opiekuńczo-wychowawcza podejmowana wobec człowieka w różnych fazach życia i w toku różnorodnych sytuacji życiowych. Wiele uwagi w swojej pracy badawczej poświęca również edukacji przedszkolnej dziecka, jej przebiegowi i efektom.

Jest także autorką wielu książek i ponad 100 artykułów opublikowanych w takich czasopismach, jak: „Życie Szkoły”, „Wychowanie w Przedszkolu”, „Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze”, „Problemy Rodziny”, „Forum Nauczycielskie”, „Pedagogika Rodziny”, „Piotrkowskie Studia Pedagogiczne”, „Zbliżenia”, „Małżeństwo i Rodzina”, „Szkice Familiologiczne” oraz 18 artykułów w czasopismach zagranicznych. Organizator 13 międzynarodowych sympozjów naukowych, których problematyka dotyczy funkcjonowania współczesnej rodziny polskiej w wielu jej obszarach.

 

dr Anna Breś
dr Anna Breś
dr Anna Głowacka

Opis w przygotowaniu

dr Beata Muraszko
dr Beata Muraszko

W 2023 r. uhonorowana Brązowym Medalem „Zasłużony Kulturze Gloria Artis" nadanym przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Doktor sztuk muzycznych w dyscyplinie artystycznej rytmika i taniec (specjalność: choreografia muzyki). Absolwentka Liceum Muzycznego im. Mieczysława Karłowicza w Poznaniu (Wydział Rytmiki) oraz Akademii Muzycznej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu (Katedra Rytmiki i Improwizacji Fortepianowej). W zakresie tańca dokształcała się również w Instytucie Jaques-Dalcroze'a w Genewie i w Internationale Gesellschaft Rosalia Chladek w Strasbourgu oraz na licznych prestiżowych warsztatach i kursach w Polsce. Adiunkt w Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi, Wydział Artystyczny, kierunek taniec / prowadzone przedmioty: rytmika, multimedia w edukacji tancerza, choreoterapia i rytmikoterapia, muzykoterapia, emisja głosu w pracy pedagoga, seminarium pracy dyplomowej, projekt choreograficzny, estetyka i kreatywność ruchu, analiza utworów muzycznych na potrzeby spektakli tanecznych/. W uczelni tej prowadzi również wykłady i warsztaty na kierunkach: pedagogika, psychologia i dziennikarstwo. Jako wykładowca akademicki w latach 1992-2012 pracowała także na stanowisku adiunkta w Akademii Muzycznej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu (Katedra Rytmiki i Improwizacji Fortepianowej na Wydziale Dyrygentury, Kompozycji, Teorii Muzyki i Rytmiki, oraz Wydział Wokalno-Aktorski). Wykładane przedmioty: rytmika, choreografia muzyki, metodyka rytmiki, seminarium, taniec historyczny. Wykładała także w Wyższej Szkole Umiejętności Społecznych w Poznaniu (kierunek taniec) i Wyższej Szkole Umiejętności w Kielcach (kierunek taniec).

Twórczyni ponad sześćdziesięciu choreografii muzyki prezentowanych na koncertach w Polsce, a także w Szwajcarii, Belgii, Francji, Niemczech, Łotwie, Rosji. Autorka licznych referatów wygłoszonych na międzynarodowych i ogólnopolskich konferencjach w dyscyplinie artystycznej rytmika i taniec z zakresu zastosowania metody Emila Jaques-Dalcroze'a w kształceniu muzyków, tancerzy, wokalistów oraz aktorów. Autorka dziewięciu publikacji oscylujących głównie wokół zagadnień dotyczących ewolucji kreatywności ruchowej z zastosowaniem najnowocześniejszych technologii komputerowych do muzyki XXI wieku. Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi wydała płytę z koncepcją wizualizacji muzyki komputerowej, która jest uwieńczeniem kilkuletnich eksperymentów ruchowych dr Beaty Muraszko przeprowadzonych ze studentami oraz alternatywną propozycją zastosowania multimediów w choreografii muzyki.

Od 1988 roku nauczycielka rytmiki i tańca w poznańskich placówkach oświatowych. Przeprowadziła szereg wykładów i warsztatów metodycznych w zakresie rytmiki i tańca. Współpracowała w charakterze eksperta z Ogólnopolskim Centrum Doskonalenia Nauczycieli szkoląc i konsultując nauczycieli szkół i przedszkoli na terenie Polski. Wiodący profil zainteresowań i badań oraz dydaktyki oscyluje w obszarach interakcji muzyki i tańca z inteligencją i osobowością dzieci.

Wyróżnienia akademickie:

  • Dyplom Rektora Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi, dr hab. n. med. prof. AHE Waldemara Wierzby za podnoszenie kultury jakości kształcenia, rok 2020;
  • Dyplom Rektora Akademii Muzycznej im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu, prof. Stanisława Pokorskiego za kreatywność w realizacji choreografii muzyki, rok 2003;
  • Liczne Dyplomy, Podziękowania Przewodniczącego Kolegium Rektorów Miasta Poznania, prof. dr hab. Bronisława Marciniaka za prowadzenie wykładów i warsztatów popularyzujących sztuki muzyczne: rytmikę i taniec podczas Poznańskiego Festiwalu Nauki i Sztuki w latach 2003-2012.
dr Dorota Eichstaedt
dr Dorota Eichstaedt

dr nauk humanistycznych, adiunkt AHE w Łodzi, absolwent Uniwersytetu Łódzkiego (kierunek filologia polska i kulturoznawstwo); literaturoznawca, teatrolog, instruktor teatralny.

Nauka to dla mnie ważna sfera mojej pracy zawodowej. Od lat moje zainteresowania naukowe związane są z literaturą współczesną: poezją i prozą, a także dramatem i teatrem polskim i światowym.

Wyrazem moich teatrologicznych i literaturoznawczych pasji jest aktywność naukowa:

Zamknięty w kręgu własnej osobowości (Szkic o poezji Władysława Sebyły), „Rocznik Wieluński”, t. I, 2001.

W poszukiwaniu nowej formy. O próbach dramatycznych Józefa Czechowicza, , [w: ] Teatr wielki, mniejszy i codzienny. Studia pod red. P. Kowalskiego, Opole 2002, s. 149-162.

Reklama telewizyjna i jej warsztat. Scenariusz lekcji [w:] Aspekty kultury współczesnej. Analizy i interpretacje wybranych zjawisk, red. Beata Lisowska, Łódź 2011, Wydawnictwo Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi, s. 81- 85.

Recenzja “Colloquia Ethnologica” T. II. Między historią a antropologią, czyli słów kilka o tomie „Atena i Arachne, która z nich piękniej tkaninę wyszywa. Historia i antropologia”, „Rocznik Wieluński”, t. 12, 2012.

Lokalnośc i peryferie w powieści Taksim Andrzeja Stasiuka, „Zeszyty Etnologii Wrocławskiej”, 2012/2(17), s. 139-145.

Regionalista – to brzmi dumnie! Uwag kilka o książce „Kim jesteś, regionalisto? Sylwetki, opinie, diagnozy”, „Rocznik Wieluński”, t. 13, 2013.

Najbardziej lubię prowadzić zajęcia z literatury i kultury współczesnej. Fascynuje mnie najnowsza proza polska i powszechna oraz jej konteksty. Swoim zamiłowaniem do literatury wszystkich epok oraz teatru i dramatu próbuję zarażać studentów podczas takich zajęć, jak Historia literatury polskiej, Polska literatura najnowsza, Europejska i pozaeuropejska literatura powszechna XX wieku, Kultura literacka i teatralna, Analiza dzieła literackiego, Wiedza o teatrze i dramacie współczesnym. Cenię sobie dyskusję ze studentami, dlatego lubię prowadzić ćwiczenia, zajęcia warsztatowe i seminaryjne.

Mam wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu zajęć ze studentami przygotowującymi swe prace dyplomowe (licencjackie i magisterskie). Od lat wykorzystuję w swej pracy metodę projektów.

Jeśli coś organizuję, najważniejsza jest rzetelność, fachowość i pasja. Chętnie angażuję się w działalność redakcyjną i organizacyjną (redakcja „Literaturoznawstwa”, praca nad redakcją „Kurtyny”, „Głosu Akademii”). Zawsze zachęcam studentów do rozwijania swych talentów twórczych, czego efektem są wydawnictwa studenckie, np. tomiki poezji.

W pracy ze studentami największą przyjemność sprawia mi kontakt z młodymi ludźmi pełnymi pasji, kreatywnymi i gotowymi do podejmowania ciekawych wyzwań.

Z życiu najważniejsze dla mnie jest, by być uczciwym człowiekiem, potrzebnym innym. Lubię swoją pracę i spędzanie czasu z rodziną. Naszą wspólną pasją jest podróżowanie. Uwielbiam dobrą literaturę najnowszą, malarstwo i kontakt z naturą.

 

dr Elżbieta Pańtak

Opis w przygotowaniu

dr Grzegorz Pańtak

Opis w przygotowaniu

dr Jarosław Paweł Eichstaedt
dr Jarosław Paweł Eichstaedt

Kulturoznawca, antropolog, teoretyk i socjolog kultury, adiunkt w Katedrze Literaturoznawstwa Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi; kierownik Programu Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego za rok 2015 - Dziedzictwo kulturowe - Kultura ludowa i tradycyjna, nr zadania 03310/16.
Tytuł zadania: Słowo i obrazowanie. Ludowy wizerunek Chrystusa.
Autor licznych prac naukowych, redaktor monografii i tomów zbiorowych, uczestnik i organizator ogólnopolskich i międzynarodowych konferencji naukowych.

Zainteresowania naukowe:

  • Apokryficzność i kanoniczność w kulturze.
  • Antropologia współczesności.
  • Pamięć jako kategoria kulturowa i poznawcza.
  • Religijność ludowa.
  • Muzealnictwo i wystawiennictwo.

Aktywność dydaktyczna:

  • Historia kultury
  • Socjologia kultury
  • Teoria kultury
  • Antropologia kultury
  • Dyskurs międzykulturowy
  • Instytucje i organizacje kultury
  • Seminarium dyplomowe (kulturoznawstwo)

Wykaz publikacji po 2011 roku

  1. J. Eichstaedt, Kolekcje, wystawy i muzea. Scenariusz lekcji muzealnej, [w:] red. B. Lisowska, Aspekty kultury współczesnej. Analizy i interpretacje wybranych zjawisk, Wydawnictwo Akademii Humanistyczno Ekonomicznej w Łodzi, Łódź 2011, s. 11-18.
  2. J. Eichstaedt, Spotkania, reinterpretacje, fragmenty. Wstęp, [w:] red., J. Eichstaedt, K. Piątkowski, Atena i Arachne, która z nich piękniej tkaninę wyplata. Historia i antropologia, Muzeum Wnętrz Dworskich w Ożarowie Oddział Muzeum Ziemi Wieluńskiej, Wieluń 2012, s. 13-15.
  3. J. Eichstaedt, Pamięć, tradycja i historia w perspektywie semiotyki tartuskiej, [w:] red., J. Eichstaedt, K. Piątkowski, Atena i Arachne, która z nich piękniej tkaninę wyplata. Historia i antropologia, Muzeum Wnętrz Dworskich w Ożarowie Oddział Muzeum Ziemi Wieluńskiej, Wieluń 2012, s. 135-147.
  4. J. Eichstaedt, Wyobrażenie Matki Boskiej w Misterium Męki Pańskiej w Praszce, [w:] red. T. Spychała, Wizerunki Matki Bożej na ziemi wieluńskiej, Muzeum Ziemi Wieluńskiej, Wieluń 2012, s. 79-94.
  5. J. Eichstaedt, Istnienie regionu. Przykład województwa łódzkiego, „Zeszyty Etnologii Wrocławskiej”, nr 2(17), 2012, s. 139-145.
  1. J. Eichstaedt, Antropologia dla muzeum. Muzeum dla antropologii, [w:] red. Andrzej Białkowski, Izabela Majchrowska, Konferencja dyrektorów i kustoszy muzeów regionalnych z województwa łódzkiego, Łódzki Dom Kultury, Łódź 2013, s. 33-40.
  2. J. Eichstaedt, Ludowy wizerunek Chrystusa. Topos obecności, [w:] red. Wojciech Łysiak, Sapere aǔso. Księga pamiątkowa poświęcona dyrektorowi Muzeum Pomorza Środkowego, Mieczysławowi Jaroszewiczowi, Poznań 2013, s. 431-443.
  3. J. Eichstaedt, Dwór w Ożarowie, [w:] red. Jan Książek, Cenne i ciekawe z kolekcji Muzeum Ziemi Wieluńskiej, Muzeum Ziemi Wieluńskiej, Wieluń-Ożarów 2014, s. 33-37, 40-47.
  4. J. Eichstaedt, Małe miasto i wielka historia, [w:] red. Ewa Nowina-Sroczyńska i Tomasz Siemiński, Małe miasta w czasach płynnej nowoczesności, Muzeum Zachodniokaszubskie w Bytowie, Bytów 2014, s. 121-132.

Udział w konferencjach naukowych:

  1. J. Eichstaedt, Ale czy to na pewno jest prawdziwe? O formach przedstawiania przeszłości w muzeach wnętrz, referat wygłoszony na konferencji „Dzieła, twórcy, odbiorcy. Sztuka we współczesnych systemach kulturowych”, Instytut Etnologii i Antropologii Kulturowej UAM w Poznaniu, Poznańskie Towarzystwo Przyjaciół Nauk, Poznań 24-25 marca 2011.
  2. J. Eichstaedt, Wizerunki matki Boskiej w Misterium Męki Pańskiej w Praszce, referat wygłoszony na konferencjiKult Matki Bożej na ziemi wieluńskiej”, Muzeum Ziemi Wieluńskiej, Wieluń 25 kwietnia 2012 r.
  3. J. Eichstaedt, Strój dworski i strój ludowy, referat wygłoszony na konferencji „620 - lecie nadania praw miejskich Praszce”, Muzeum w Praszce, Praszka, 7 maja 2012 r.
  4. J. Eichstaedt, Istnienie regionu. Przykład województwa łódzkiego, referat wygłoszony na konferencji Colloquia Ethnologica, Lokalność i regionalizm we współczesnych kontekstach społeczno - kulturowych”, Uniwersytet Wrocławski, Muzeum Wnętrz Dworskich w Ożarowie, Ożarów. 24 maja 2012 roku
  5. J. Eichstaedt, Antropologia dla muzeum. Muzeum dla antropologii, referat wygłoszony na konferencji „Rola muzeum regionalnego w społeczności lokalnej”, Łódzki Dom Kultury, Sulejów, 13-14 grudnia 2012 roku.
  6.  J. Eichstaedt, Muzeum a uczestnictwo w kulturze, referat wygłoszony na konferencji „Zarządzanie strategiczne w muzeum”, Łódzki Dom Kultury, Łódź 2013, s. 33-40.
  7. J. Eichstaedt, Ludowy wizerunek Chrystusa. Topos obecności, [w:] red. Wojciech Łysiak, Sapere aǔso. Księga pamiątkowa poświęcona dyrektorowi Muzeum Pomorza Środkowego, Mieczysławowi Jaroszewiczowi, Poznań 2013, s. 431-443.
  8. J. Eichstaedt, Dwór w Ożarowie, [w:] red. Jan Książek, Cenne i ciekawe z kolekcji Muzeum Ziemi Wieluńskiej, Muzeum Ziemi Wieluńskiej, Wieluń-Ożarów 2014, s. 33-37, 40-47.
  9. J. Eichstaedt, Małe miasto i wielka historia, [w:] red. Ewa Nowina-Sroczyńska i Tomasz Siemiński, Małe miasta w czasach płynnej nowoczesności, Muzeum Zachodniokaszubskie w Bytowie, Bytów 2014, s. 121-132.
  10. J. Eichstaedt, Od historii lokalnych do transkulturowości, referat wygłoszony na Kongresie kultury małych i średnich miast. Edycja 1. Czytelnictwo, Narodowe Centrum Kultury, Radomsko 14-15 października 2014 roku.
  11. J. Eichstaedt, Polityka regionalna a prawo do kultury, referat wygłoszony na ogólnopolskiej konferencji naukowej pt. Ochrona praw człowieka w Polsce i na świecie w XXI wieku, Karpackie Towarzystwo Naukowe i Oświatowe w Krośnie, Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi, Krosno 11 lutego 2015 roku.

Prace redakcyjne:

Atena i Arachne, która z nich piękniej tkaninę wyplata. Historia i antropologia, red. J. Eichstaedt, K. Piątkowski, Muzeum Wnętrz Dworskich w Ożarowie Oddział Muzeum Ziemi Wieluńskiej, Wieluń 2012.

Sekretarz naukowy konferencji:

  1. Colloquia Ethnologica, konferencja Lokalność i regionalizm we współczesnych kontekstach społeczno - kulturowych, Uniwersytet Wrocławski, Muzeum Wnętrz Dworskich w Ożarowie, Ożarów. 24 maja 2012 roku
  2. Colloquia Ethnologica, międzynarodowa konferencja „Regionalizm i wielokulturowość”, Instytut Etnologii i Antropologii Kulturowej UAM w Poznaniu, Katedra Manažmentu Kultúry a Turizmu UKF v Nitre, Instytut Etnologii i Antropologii Kulturowej UJ w Krakowie, Muzeum Wnętrz Dworskich w Ożarowie Oddział Muzeum Ziemi Wieluńskiej, Ożarów 27-28 maja 2013 roku.

 

 

dr Konrad Michalak
dr Krzysztof Jurecki
dr Krzysztof Jurecki

W 2023 roku odznaczony brązowym medalem Zasłużony Kulturze Gloria.

Krytyk, historyk oraz kurator sztuki, doktor nauk humanistycznych. Magisterium i doktorat na UJ w Krakowie. Członek honorowy Związku Polskich Artystów Fotografików oraz członek Międzynarodowego Stowarzyszenia Krytyków Sztuki AICA. W drugiej połowie lat 80. XX w. związany z „Kulturą zrzuty” – niezależnym ruchem artystycznym. Autor licznych publikacji na temat fotografii i historii sztuki. Zainteresowany jest głównie historią fotografii i filmu awangardowego, ale także historią grafiki i malarstwa polskiego po II wojnie światowej, zwłaszcza w jego wersji fotorealistycznej.

Prowadzi blog o fotografii i sztuce: www.jureckifoto.blogspot.com.

Informacje o autorze:

www.pl.wikipedia.org/wiki/Krzysztof_Jurecki

www.omniekrzysztofjurecki.blogspot.com/

Książki, teksty, artykuły

Autor kilku książek z zakresu historii: Fotografia polska lat 80., Łódź 1989; (wraz z K. Makowskim) Słowo o fotografii, Łódź 2003; Poszukiwanie sensu fotografii. Rozmowy o sztuce, Łódź 2008; Czas fotografii, Września 2009.

Jest autorem haseł z zakresu historii fotografii do 30. tomu Wielkiej encyklopedii PWN, wielu sylwetek artystycznych na portalu Instytutu Adama Mickiewicza Culture.pl, w tym tekstu o całej historii fotografii polskiej do 1990 r. www.culture.pl/pl/artykul/historia-fotografii-polskiej-do-roku-1990. Jest też autorem istotnego tekstu historycznego Polish Photography 1939–1969, w: European History of Photography 1969–1969, (ed. V. Macek, Central European House of Photography, Bratislava 2014).

Swoje teksty publikował od 1987 r. m.in. w takich czasopismach, jak: „Arteon”, „Art&Business”, „Format” (od 1990 r. do chwili obecnej), „Fotografia” (1987–1989), „Krytyka Literacka”, „Obieg”, „Obscura”, „Projekt”, „Student”. W latach 1990–2014 był stałym współpracownikiem czasopisma „Exit”, w latach 2000–2010 – „Kwartalnika Fotografia”. W latach 1985–2005 pracował w Muzeum Sztuki w Łodzi jako adiunkt w Dziale Grafiki (1994–1998), a od 1998 r. był kierownikiem Działu Fotografii i Technik Wizualnych. W latach 2007–2017 współpracował z Galerią Sztuki Wozownia w Toruniu, w której zrealizował kilkanaście wystaw. Od 2011 r. współpracuje z Ośrodkiem Działań Artystycznych w Piotrkowie.

Wykładowca

W latach 1992–1993 uczył filozofii sztuki oraz prowadził seminarium dyplomowe w Wyższym Studium Fotografii w Warszawie. W latach 1997–2010 był wykładowcą w Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku (licencjat z zakresu fotografii) oraz ASP w Poznaniu (1994–1996) oraz ASP w Łodzi, gdzie prowadził historię grafiki i seminarium dyplomowe (1994–2005). Od 2005 do 2018 r. był wykładowcą w WSSiP w Łodzi (historia sztuki i historia fotografii). Od 2018 wykładowca w Katedrze Fotografii  PWSFTviT w Łodzi.

Najważniejsze wystawy (wybór)

  • Nie wieder! / Nigdy więcej!, Stadtmuseum, Düsseldorf 1989 (kat. niem.- pl.).
  • Grupa „Łódź Fabryczna”, Cuda-Niewidy, marzec 1990, Galeria CIK, Łódź (ulotka, druk ksero).
  • Krzysztof Cichosz, Zestawy. Fotografie z lat 1977–90, kwiecień–maj 1990, Galeria CIK, Łódź (unikatowy kat. z oryginalną fot.).
  • Sławomir Kosmynka, Instalacje, Galeria CIK, maj 1990, Łódź (druk inf. z tekstem S. Kosmynki pt. Wojna obrazów).
  • Wiesław Barszczak, Fotografia, Galeria CIK, wrzesień 1990, Łódź (druk inf.).
  • Jacek Poremba, Fotografie, Galeria CIK, październik–listopad 1990, Łódź (plakat).
  • Andrzej Mielczarek, Fotografie, Galeria CIK, listopad 1990, Łódź (kat., druk ksero).
  • Jacek Piotrowski, Triumfy (unikatowy kat. z oryginalną fot.), Galeria CIK, luty–marzec 1991.
  • Maurycy Sławiński, Malarstwo, (druk inf.), Galeria CIK, maj–czerwiec 1991.
  • Nowa generacja fotografii polskiej (w ramach XXI KF w Gorzowie Wielkopolskim), maj 1991, BWA Gorzów (kat. pol.-ang.).
  • Zmiana warty. Wystawa młodej fotografii polskiej, (komisarze: K. Jurecki, K. Cichosz), Galeria FF, Łódź 1991 (kat. pol.-ang.) oraz BWA, Szczecin, październik 1991.
  • Fotografia polska lat 80. Ze zbioru Krzysztofa Jureckiego, Galeria Dziennikarzy, Kutno, czerwiec–lipiec 1992 (kat., ksero).
  • Andrzej J. Lech. Artysta polski w USA, Galeria Dziennikarzy, Kutno, sierpień 1992 (kat., ksero).
  • Polesie lat trzydziestych w fotografii Józefa Szymańczyka, Muzeum Regionalne, październik 1992 – styczeń 1993, Kutno (kat.).
  • Zdzisław Beksiński. Od awangardy do postmodernizmu, Muzeum Regionalne, Kutno 1993 (kat.).
  • Współczesna grafika łódzka, Muzeum Sztuki, Pałac Herbstów, Łódź 1996 (kat.).
  • Joseph Beuys. Szaman czy nauczyciel?, Muzeum Okręgowe, Toruń 1996 (kat. pol.-niem.).
  • Joseph Beuys. Obrzeża Europy (komisarze: A. Saciuk i K. Jurecki), BWA, Bielsko-Biała 1997 (kat. pol.-niem.).
  • Wobec Apokalipsy (Anna Baumgart, Marek Rogulski, Danuta Kuciak i Wspólnota Leeeżeć), Galeria Spiż, Gdańsk 1997 (zaproszenie).
  • Edward Łazikowski. Obiekty z lat 1979–1997. Rysunki, rzeźby, obrazy, fotografie, Muzeum Sztuki, Łódź 1998 (kat. pol.-ang.).
  • Kobiety & Mężczyźni (komisarze: J. Ciesielska i K. Jurecki), Galeria Manhattan, Łódź 1998 (kat.).
  • Wobec Apokalipsy. Pocałunek Śmierci, BWA, Bielsko-Biała 1999 (kat.).
  • Zofia Rydet (1911–1997). Fotografie, Muzeum Sztuki, Łódź 2 czerwca – 31 lipca 1999 (kat. pol.-ang.).
  • Grzegorz Przyborek. Pamięć obrazów, Muzeum Sztuki, Łódź 1999 (kat. pol.-ang.).
  • Aleksandra Mańczak. Pamięć obrazów, Muzeum Sztuki, Łódź 1999 (kat. pol.-ang.).
  • Zygmunt Rytka. Ciągłość nieskończoności, Muzeum Sztuki, Łódź 2 października – 19 listopada 2000 (kat. pol.-ang.) oraz pokaz filmów wideo i spotkanie z autorem, Muzeum Sztuki, Łódź 9 listopada 2000.
  • Jan Saudek. Fotografie, Muzeum Sztuki, Rezydencja Księży Młyn, Łódź 2001, 5–25 stycznia.
  • Cielesność ciała. Natalia LL i jej studenci, Muzeum Sztuki, Łódź 2001, 30 marca –30 kwietnia 2001 (komisarze: M. Wicherkiewicz i K. Jurecki).
  • Wokół dekady. Fotografia polska lat 90. (kuratorzy: K. Cichosz, K. Jurecki, A. Sobota), Muzeum Sztuki, Łódź 2002 (kat. pol.-ang.).
  • Oczyma Krzysztofa Gierałtowskiego. Fotografie. Polacy, portrety współczesne, Muzeum Sztuki, Łódź 2002, 26 kwietnia – 2 czerwca 2002 (kat. pol.-ang.).
  • Fotoinstalacje Krzysztofa Cichosza, RKM, Muzeum Sztuki, Łódź 2002, 23 stycznia –2 marca 2003 (kat. pol.-ang.) oraz BWA, Wrocław – Galerie Sztuki Współczesnej (wraz z E. Łubowicz), 7 kwietnia – 9 maja 2004.
  • Miejsca-Zapisy, Muzeum Sztuki, Łódź 2004, 29 września–12 października 2004 (komisarze: K. Jurecki, Z. Karnicka i J. Ładnowska).
  • Wiesław Hudon. Artysta w podróży. Fotografie z lat 1969–2004, Muzeum Sztuki, Łódź 2004, 1 października – 31 listopada 2004 (kat. pol.-ang.).
  • Prawdziwa historia grupy artystycznej Łódź Kaliska (1979–2004), Muzeum Sztuki, Łódź 2004, 7 listopada – 10 grudnia 2004.
  • Prawdziwa historia grupy artystycznej Łódź Kaliska (1979–2004), PGS Sopot, 7–31 stycznia 2005.
  • Grupa Hueckelserafin. Fotografie z lat 2002–2004, PGS Sopot, 7–31 stycznia 2005.
  • Jerzy Lewczyński. „Archeologia fotografii”. Prace z lat 1941–2005, Muzeum Sztuki, Łódź 2005, 19 kwietnia – 15 maja 2005 (wystawa towarzysząca Międzynarodowemu Festiwalowi Fotografii w Łodzi).
  • Erwin Olaf. Verititas Splendor. Fotografie z lat 1988–2003, Muzeum Sztuki, Łódź 2005, 9 września – 25 października 2005.
  • Łódź Getto. Fotografie Henryka Rossa, (kurator ze strony MSŁ), Muzeum Sztuki, Łódź 2005, 29 sierpnia – 20 września 2005.
  • Światło ze Wschodu, (wraz z Anną Radziukiewicz), cerkiew Chrystusa Zbawiciela, Moskwa, 4–12 października 2005; Miejska Galeria Sztuki, Łódź, 31 sierpnia – 1 października 2006 (album pol.-ang.).
  • Leszek Żurek, Moje ogrody i inne fotografie, WSSiP w Łodzi, Galeria Akademicka, 18 maja –10 czerwca 2006 (folder), (wystawa towarzysząca Międzynarodowemu Festiwalowi Fotografii w Łodzi).
  • Ireneusz Zjeżdżałka, Proces naturalny i inne fotografie, WSSiP w Łodzi, Galeria Akademicka, 18 maja – 10 czerwca 2006 (folder), (wystawa towarzysząca Międzynarodowemu Festiwalowi Fotografii w Łodzi].
  • Andrzej Dudek-Dürer. Rekonstrukcja tożsamości. Fotografia i wideo. Prace z lat 1965–2005, Galeria Sztuki Wozownia, Toruń 2006, Galeria „El”, Elbląg 2006; Galeria Domek Romański, Wrocław 2006, Miesiąc fotografii w Bratysławie, listopad 2006; galeria „FF” w Łodzi, 2007 (kat. pol.-ang.).
  • XX wiek fotografii polskiej. Z kolekcji Muzeum Sztuki w Łodzi, (wraz z E. Gałązką i K. Kimurą), The Shoto Museum of Art, Tokio, 25 lipca 2006 i Niigata Art City Museum, Niigata, 1 września – 22 października 2006).
  • Diane Ducruet. Pasażerowie i inne fotografie, Galeria Sztuki Wozownia, Toruń 2007 (kat. pol.-ang.).
  • Sylwia Kowalczyk. Chicas, Galeria Sztuki Wozownia, Toruń 2007 (kat.).
  • Od symulacji do problemu „nowego symbolizmu”, Stary Browar, maj–czerwiec 2009, 6. Biennale Fotografii, Poznań (kat. pol.-ang.).
  • Andrzej Dudek-Dürer. 40 lat „sztuki butów”, (wraz z Piotrem Groszem),Galeria Pionova, Gdańsk, maj–czerwiec 2009.
  • Grzegorz Zygier. TWOONE i inne fotografie, Galeria Sztuki Wozownia, Toruń, lipiec 2009 (kat. pol.-ang.).
  • Archetyp fotografii. Joachim Froese, Grzegorz Przyborek, Ken Matsubara, CSW Łaźnia, Gdańsk, 18 czerwca – 29 sierpnia 2010 (kat. pol.-ang.).
  • Józef Szymańczyk: między fotografią zakładową a „fotografią ojczystą”. Polesie lata 30. XX wieku, Galeria Sztuki Wozownia, Toruń, 2–25 lipca.2010 (kat. pol.-ang.).
  • Tadeusz Żaczek. Rzeczywistość i niezwykłość polskiego prawosławia. Fotografie z lat 1987–2010, Galeria Sztuki Wozownia, Toruń, luty–marzec 2011 (kat. pol.-ang.).
  • Andrzej Jerzy Lech: Cytaty z jednej rzeczywistości. Fotografie z lat 1979–2010, (wraz z Magdaleną Świątczak), ŁDK, Łódź, 7–29 maja 2011, Galeria Sztuki Wozownia, Toruń, czerwiec 2011 (kat. pol.-ang.).
  • Andrzej Różycki – bycie z sacrum, Galeria Sztuki Wozownia, Toruń, 29 lipca – 14 sierpnia 2011 (kat. pol.-ang.).
  • Andrzej Dudek-Dürer – Koło życia i śmierci / Andrzej Dudek-Dürer – Wheel Life and Deaf, ODA, Piotrków Trybunalski (w ramach festiwalu Interakcje 2012), 7–31 maja 2012.
  • Sylwia Kowalczyk. Portrety – obiektywizacja czy surrealizacja?, Galeria Sztuki Wozownia, Toruń, 9–29 maja 2012 (kat. pol.-ang.).
  • Co kryje się na dnie oka? W kręgu auto/portretu z przełomu XX/XXI wieku? / What's hidden on the bottom of an eye? Self/portrait at the turn of 21-st centaury, Galeria Sztuki Wozownia, Toruń, 27 lipca – 2 września 2012 (kat. pol.-ang.).
  • Corinna Streitz, Urojenia/Gespinste, Łódź, Galeria Re:Medium, MGS w Łodzi, ul. Piotrkowska 113, 4–18 września 2012).
  • Grzegorz Zygier Perfo∙racje i Twoone, MOS/GSN, Gorzów Wielkopolski, 8 września – 14 października 2012 (kat.).
  • Andrzej J. Lech. Citáty z jednej reality / Quotes from one reality. Fotografie / Z rokov 1978–2010, 31 października – 30 listopada, Bratysława, Instytut Polski, Nam. SNP 27, XXII Month of Phography, (kuratorzy: K. Jurecki, M. Świątczak).
  • Andrzej Dudek-Dürer, Centrum Sztuki Galeria EL, Elbląg, 14 lutego – 14 marca 2013 (kurator wraz z Jarosławem Denisiukiem).
  • Wiktor skok. Teo / ZBNC – Ingerencja, przejście podziemne dworca Łódź-Żabieniec, (wernisaż 10 maja 2013).
  • Halucynacje pamięci. Najnowsze wersje fotorealizmu w Polsce, ODA, Piotrków Trybunalski, 31 maja – 23 czerwca 2013 (kat.).
  • Tomasz Sobieraj, Leszek Żurek. Powidoki i Obiekty banalne, Galeria Sztuki Wozownia, Toruń, 19 lipca – 25 sierpnia 2013 (kat. pol.).
  • Gramatyka gender, (Natalia Giza, Keymo, Ewa Świdzińska), Akademia Teatralna, festiwal Interfoto, Białystok, wrzesień 2013 (kat. pol.-ang.).
  • Andrzej Dudek-Dürer. Wciąż się zmieniając (kurator wraz M. Sudzińskim), ACK UMCS, Chatka Żaka, 3 października – 5 listopada 2013.
  • Piotr Kosiński. Wobec człowieka. Fotografie z lat 2012–14, MGS w Łodzi, Galeria Bałucka, 21 marca – 15 kwietnia 2014.
  • Andrzej Różycki i Adam Rzepecki. Drogi wyjścia i dojścia… Fotografia, malarstwo, obiekty z lat 1968–2014, Ośrodek Działań Artystycznych, ul. Dąbrowskiego 5, Piotrków Trybunalski, 3 kwietnia – 11 maja 2014 (kat.).
  • Keymo. Perwersja jest poezją ciała, ODA, ul. Sieradzka 8, Piotrków Trybunalski, 9 maja – 1 czerwca 2014 (folder).
  • Pracownia. Lucjan Demidowski i Marcin Sudziński. Twórczość fotograficzna z kręgu iluzjonizmu, Galeria Sztuki Wozownia, Toruń, 8–31 sierpnia 2014 (kat.).
  • Jan Grzegorz Issaieff. Kim jest człowiek?, Galeria Re:medium, MGS, 16 kwietnia –6 maja 2015 (kat.).
  • Marek Rogulus Rogulski. Aerolit – zaplatanie energii, Galeria Sztuki Wozownia, Toruń, 10 lipca – 31 sierpnia 2015 (kat.).
  • Jan Grzegorz Issaieff. Trud istnienia. Rysunek i malarstwo, Galeria Art Brut, Lublin, 19 września – 12 listopada 2015 (folder).
  • Michał Arkusiński. Poza porządkiem, MGS w Łodzi, Galeria Bałucka, 11 lutego – 13 marca 2016 (kat.).
  • W stronę człowieka. W hołdzie Zofii Rydet. Maciej Herman, Agnieszka Hunicz, Piotr Kosiński, Mateusz Palka, Andrzej Różycki, Tomasz Sobieraj, Galeria Sztuki Wozownia, Toruń, 1–31 lipca 2016 (kat. pol.-ang.),
  • Katerina Mistal. Mapping Europe, CSW Łaźnia 2, Gdańsk, 18 listopada 2016 – 15 stycznia 2017 (kat. pol.-ang.).
  • Małgorzata Wróbel-Kruczenkow. Między intymnością a nieobecnością istnienia, MGS, Galeria Bałucka, Łódź, 26 maja – 18 czerwca 2017 (kat.).
  • Edward Łazikowski. W partnerstwie z materią, Galeria Sztuki Wozownia, Toruń, 28 lipca – 20 sierpnia 2017 (kat. pol.-ang.).
  • Krzysztof Ligęza. Drzewa-cienie-śnienie / Trees-Shadows-Dreaming, Granice Tolerancji. Trzeci Międzynarodowy Festiwal Fotografii, Białystok, Interphoto 2017 / 3-rd International Photography Festival, Białystok Interphoto 2017 (kat. pol.-ang.).
  • Negocjowanie tożsamości. Miedzy realnym a wirtualnym w fotografii z XXI wieku / Negotiating identity. Between real and virtual in the 21-st centaury photography, Galeria Foto-Gen, Wrocław, 24 sierpnia – 12 października 2018 (kat. pol.-ang.).
  • Sylwia Kowalczyk. Lethe, Galeria X, 28-th Month of Photography, Bratysława, listopad 2018 (kat.).

Członek jury

Jest przewodniczącym i członkiem jury w wielu konkursach fotograficznych, krajowych i międzynarodowych. Od 2002 r. jako przewodniczący jury ocenia prace w cyklicznym międzynarodowym konkursie Cyfrowej Fotokreacji „Cyberfoto” w Częstochowie, a także w Piotrkowskim Biennale Sztuki (od 2011).

Od 2006 r. uczestniczy jako recenzent w Portfolio Review Miesiąca Fotografii w Bratysławie.

Krytyk/promotor twórczości

Krzysztof Jurecki w dużej mierze przyczynił się do wylansowania i zwiększenia znaczenia na scenie sztuki polskiej szeregu ważnych dziś postaci, takich jak: Zbigniew Libera, grupa Łódź Kaliska, Grzegorz Przyborek, Aleksandra Mańczak, Zofia Rydet, Józef Szymańczyk, Magda Hueckel, Jerzy Lewczyński, Zdzisław Beksiński (fotografia), Edward Łazikowski, Krzysztof J. Cichosz, Marek Rogulski, Zygmunt Rytka, Jan G. Issaieff (malarstwo), Ireneusz Zjeżdżałka, Andrzej Różycki, Adam Rzepecki, Grzegorz Zygier, Andrzej J. Lech, Keymo, Tomasz Michałowski, Tomasz Sobieraj (fotografia), Magdalena Samborska, Leszek Żurek, Sylwia Kowalczyk, Piotr Kosiński, Krzysztof Ligęza. W zakresie malarstwa ceni i propaguje twórczość: Magdy Moskwy, Małgorzaty Wielek-Mandreli i Beaty Białeckiej.

Stypendia i nagrody

  • MKiDN
  • 2007
  • 2016

Nagroda artystyczna Prezydenta Miasta Gorzowa Wielkopolskiego im. Waldemara Kućki, 2006.

W latach 2011–2016 ekspert w dziedzinie sztuk wizualnych Wydziału Kultury UM w Łodzi.

mgr Alicja Bajorek
mgr Amelia Koziara-Wójcik
mgr Amelia Koziara-Wójcik

Tancerka, choreografka, nauczycielka tańca jazzowego. Absolwentka Uniwersytetu Łódzkiego na kierunku pedagogika, specjalność kultura fizyczna i zdrowotna. Od 6 roku życia trenowała wyczynowo gimnastykę artystyczną w klubie RTS Widzew Łódź. Zdobywczyni m.in. Mistrzostwa Polski w klasie M w układach zbiorowych. Szkoliła się pod okiem trenerki olimpijki, mistrzyń Polski oraz zawodniczek kadry narodowej- Beaty Pisarkiewicz. Wiedzę i doświadczenie z zakresu tańca jazzowego, Contemporary Jazz, zdobywała m.in. w londyńskich szkołach Pineapple oraz Studio 68 w Wielkiej Brytanii, na Europejskich Spotkaniach Tanecznych oraz licznych warsztatach tanecznych u Julii Spiesser, Jasona Beitel’a, Thierry'ego Verger’a, Jonathana Huor’a, Lukasa McFarlane, Katarzyny Mieczkowskiej, Pawła Michno i innych. Instruktorka Contemporary Jazz oraz choreografka i tancerka grupy zawodowej Studia Tańca Lilla House w Łodzi w latach 2006-2017. Tancerka zespołu muzycznego Blue Cafe. Uczestniczyła jako choreografka i tancerka w realizacji opraw tanecznych m.in.: Krajowy Festiwal Piosenki Polskiej w Opolu (KFPP Opole), Złote Dzioby – Nagrody Polskiej Muzyki, „Lato Zet i Dwójka”, Eska Music Awards. Od roku 2017 instruktorka Contemporary Jazz, High Heels i trenerka juniorskiego zespołu tańca jazzowego w Egurrola Dance Studio, z którym udało się wywalczyć Mistrzostwo Polski i Mistrzostwo Świata w federacji WADF. Prowadzi warsztaty z zespołami tanecznymi na terenie całej Polski. Od 2012 roku wykłada na kierunku taniec Akademii Humanistyczno- Ekonomicznej w Łodzi.

mgr Anna Głowacka
mgr Głowacka Anna

Tancerka, choreografka, nauczycielka tańca. Absolwentka kierunku taniec (specjalność tancerz-choreograf) na Wydziale Artystycznym oraz specjalności pedagogiki tańca na Wydziale Humanistycznym Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi. Jako tancerka współpracowała m.in. z Trójmiejskim Teatrem Plastyki Ruchu w Gdańsku, Teatrem V6, Fundacją Canto Pro Classica, występując na scenach Rosji, Białorusi oraz Polski. Od 2012 tancerka baletu w Teatrze Muzycznym w Łodzi, w którym pełni także funkcję asystentki choreografa. Wystąpiła m.in. w przedstawieniach: Wonderful Town  L. Bernsteina, Zemsta nietoperza J. Straussa, Kraina uśmiechu i Wesoła wdówka F. Lehára, Wielka Księżna Gerolstein J. Offenbacha, Człowiek z La Manchy M. Leigha, Skrzypek na dachu J. Bocka, Smurfowisko R. Poznakowskiego, W. Trzcińskiego i E. Brylla oraz Zorro J. Bończyka i Z. Krzywańskiego, widowisku Jeszcze nie pora nam spać R. Kmity i B. Rawskiego oraz spektaklach baletowych: Łajza, All That Jazz Between Us oraz Mur w choreografii A. Żymełki. Aktualnie można ją zobaczyć w rock-operze Jesus Christ Superstar A. Lloyda Webbera oraz musicalach Miss Saigon C.M Schönberga oraz Madagaskar G. Noriega, J. Someillana.

mgr Anna Hampel
mgr Anna Hampel

Tancerka, choreografka, nauczycielka tańca. Absolwentka Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi na kierunku taniec (specjalność pedagogika tańca, dyplom z wyróżnieniem) oraz pedagogika o specjalności pedagogika tańca i choreografia. Dyplomowana instruktorka tańca współczesnego, ukończyła Prywatną Szkołę Baletową w Gliwicach, studiowała również teatrologię na Uniwersytecie Śląskim. Przez 15 lat prowadziła amatorski Teatr Tańca „Alacarte” w Pyskowicach, obecnie twórca i choreograf Gliwickiego Teatru Tańca. Prezes i założyciel Fundacji Rozwoju Tańca i Sztuki „ARTystyczna POZYtywka”. Wykładowca na kierunku taniec w Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi, nauczyciel tańca w Policealnym Studium SKiBA we Wrocławiu, pedagog podczas Contemporary Dance Summer School w Koszęcinie w 2017 roku. Na co dzień zajmuje się tańcem współczesnym, modern, kontakt improwizacją, a ulubiony styl to floorwork. Lekcje z techniki tańca współczesnego brała na regularnych zajęciach w Śląskim Teatrze Tańca m.in. u Anny Krysiak, Sylwii Hefczyńskiej – Lewandowskiej, Jacka Łumińskiego. Nie obce są jej również taniec klasyczny oraz techniki jazzowe, które zgłębiała na warsztatach m.in. u Elżbiety i Grzegorza Pańtaków, Luciano di Natale, czy Thierrego Verger’a. Ciągle doskonaląc swój warsztat taneczno-choreograficzny, brała i bierze udział w wielu warsztatach tanecznych i kompozycyjnych prowadzonych przez wykładowców z polski i zagranicy, m.in. uczestniczka Letniej Szkoły Tańca Współczesnego w Koszęcinie, Międzynarodowych Warsztatów Tańca Jazzowego w Kielcach i wielu innych. Współpracuje z wieloma instytucjami i zespołami tanecznymi prowadząc warsztaty i tworząc choreografie. Jurorka na ogólnopolskich i międzynarodowych festiwalach tanecznych. Wielokrotnie nagradzana zarówno indywidualnie, jak i zespołowo za choreografie (m.in. nagroda dla choreografa na II Konkursie Teatrów Tańca w Kielcach). Swoje pomysły choreograficzne czerpie z natury i otaczającego świata, a w pracy stawia za cel połączenie ruchu i techniki z poszukiwaniem, emocją i tematem. Pasjonatka i miłośniczka tańca i sztuki. Szuka nowych rozwiązań ruchowych łącząc taniec z różnymi dziedzinami sztuki. Partnerka projektów „Grajfka – taniec współczesny z Górnego Śląska”, „ArtNoc – gliwicka noc otwartych galerii” oraz „Daj przykład – warsztaty”. Twórczyni i organizatorka Przeglądu Teatrów Tańca „PrzeNikanie”.

mgr Gintautas Potockas
mgr Gintautas Potockas

Tancerz, pedagog tańca, pierwszy solista baletu Teatru Wielkiego w Łodzi. Ukończył Wileńską Szkołę Baletową na Litwie. Absolwent Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi na kierunku taniec (specjalność pedagogika tańca) oraz pedagogika o specjalności pedagogika tańca i choreografia. Zanim został zaangażowany do zespołu łódzkiego pracował w Litewskim Teatrze Narodowym Opery i Baletu i w Teatrze Roma w Warszawie. Współpracował także z Ballet Classic de Paris, Operą Bytomską i Operą Bałtycką.

Role w Teatrze Wielkim w Łodzi:

  • WOLFGANG AMADEUSZ / Wolfgang Amadeusz Mozart – Zwiastun śmierci, premiera: 16 maja 1987
  • BOLERO Maurice Ravel - Solo – choreografia: Giorgio Madia, premiera: 18 maja 1996
  • BAJADERA / Ludwig Alois Minkus – choreografia: Aleksandra Stanisławowska, premiera: 6 lutego 1999
  • ZIEMIA OBIECANA / Franz von Suppe, Michael Nyman – Karol, choreografia Veredon Gray, premiera: 22 maja 1999
  • ECHNATON Philip Glass – Echnaton, premeiera :20 maja 2000
  • COPPELIA / Leo Delibes – Franz, przyjaciel Franza, choreografia: Laura Alfonso, Ivan Alfonso, premiera: 29 czerwca 2000
  • GIUSEPPE! / wg Giuseppe Verdiego – choreografia: Giorgio Madia, premiera: 13 maja 2001
  • GISELLE / Adam Adolphe – Albert, choreografia: Robert Strajner, premiera: 1 marca 2003
  • KOBRO / Sławomir Kulpowicz – Prześladowca, choreografia: Veredon Gray, premiera: 10 maja 2003
  • ADRIANA LECOUVREUR / Francesco Cilea – Tancerz: Sławomir Woźniak, choreografia, reżyseria: Tomasz konina, premiera: 23 października 2004
  • KOLOR ŻÓŁTY / Sławomir Kulpowicz – Golem, choreografia: Veredon Grey, premiera: 14 maja 2005
  • ŚPIĄCA KRÓLEWNA / Piotr Czajkowski – Książę, choreografia: Giorgio Madia, premiera: 20 maja 2006
  • CARMEN Georges Bizet – Toreador, premniera 18 listopada 2006
  • RUDOLF VALENTINO / Krzesimir Dębski – Rudolf Valentino, Niżyński, choreografia: Zofia Rudnicka, premiera: 27 stycznia 2007
  • KOPCIUSZEK / Gioacchino Rossini – Książę, choreografia i inscenizacja: Giorgio Madia, premiera: 12 maja 2007
  • HRABINA / Stanisław Moniuszko – choreografia: Roman Komassa, reżyseria: Kazimierz Kowalski, premiera: 29 września 2007
  • DZIADEK DO ORZECHÓW / Piotr Czajkowski – Śnieżne pas de deux, Książę, Kosmonauta, reżyseria: Giorgio Madia, premiera: 18 października 2008
  • JEZIORO ŁABĘDZIE / Piotr Czajkowski – Książę Zygfryd, Benno, reżyseria: Giorgio Madia, kierownictwo muzyczne: Tadeusz Kozłowski, premiera: 9 maja 2009
  • MY FAIR LADY / Frederick Loewe – choreografia: Joanna Semeńczuk, reżyseria: Maciej Korwin, kierownictwo muzyczne: Dariusz Różankiewicz, premiera: 2 października 2009
  • ROMEO I JULIA / Sergiusz Prokofiew – Romeo, Tybalt, choreografia i inscenizacja: Jerzy Markowski: kierownictwo muzyczne: Tadeusz Kozłowski, premiera: 23 stycznia 2010
  • CONTACT / Spektakl baletowy/taneczny – Arystokrata, Kelner, choreografia: Susan Stroman, odtworzenie choreografii: Tome Cousin, premiera: 15 maja 2010, Wariacje baletowe w trzech częściach na podstawie broadwayowskiej ścieżki dźwiękowej Scotta Stauffera. Spektakl zrealizowany we współpracy z Madách Színház w Budapeszcie.
  • KRÓLEWNA ŚNIEŻKA I SIEDMIU KRASNOLUDKÓW / Bogdan Pawłowski – Królewicz, choreografia i inscenizacja: Witold Borkowski, kierownictwo muzyczne: Michał Kocimski, premiera: 1970, wznowienie: 28 stycznia 2011
  • SPOTKANIA W DWÓCH NIESPEŁNIONYCH AKTACH / Krzysztof Knidel – choreografia: Ewa Wycichowska, kierownictwo muzyczne: Michał Kocimski, premiera: 29 kwietnia 2011
  • HISZPAŃSKIE FASCYNACJE / Gala baletowo/operowa – choreografia i reżyseria: Janina Niesobska, kierownictwo muzyczne: Tadeusz Kozłowski, premiera: 10 lutego 2012
  • GALA BALETOWA / Spektakl baletowy/taneczny – choreografia: Dominik Muśko, premiera: 8 grudnia 2012
  • TRAVIATA Giuseppe Verdi – Toreador, premiera: 27 kwietnia 2013
  • DON KICHOT / Ludwig Alois Minkus – Basilio, Espada, choreografia: Aleksander Połubiencew, kierownictwo muzyczne: Tadeusz Kozłowski, premiera: 26 października 2013
  • ONIEGIN / Piotr Czajkowski – Oniegin, Lenski, Gremin, choreografia: Wasilij Miedwiediew, kierownictwo muzyczne: Piotr Wajrak, premiera: 10 maja 2014
  • CHOPIN WYMARZONY / Spektakl baletowy/taneczny – choreografia: Giorgio Madia, premiera: 9 maja 2015
  • ŚWIĘTO WIOSNY / Igor Strawiński – choreografia: Marta Graham, kierownictwo muzyczne: Tadeusz Kozłowski, premiera: 18 czerwca 2016
  • KRZESANY / Wojciech Kilar – Kapłan, choreografia: Henryk Korwiński, kierownictwo muzyczne: Tadeusz Kozłowski, premiera: 18 czerwca 2016
  • ZŁOTE RUNO / Aleksander Tansmann – Król Pałek, choreografia: Jarosław Staniek, reżyseria: Maria Startova, premiera: 2 grudnia 2016
  • LAMAILA / Maciej Pawłowski – Harrat, Sługa Sawory, choreografia: Andrzej Morawiec, reżyseria: Maciej Pawłowski, premiera: 25 marca 2017
  • SPARTAKUS / Adam Chaczaturian – Spartakus, Harmodius, choreografia: Kirill Simoniv, kierownictwo muzyczne: Wojciech Rodek, premiera: 17 czerwca 2017
  • CARMINA BURANA / Carl Orff – Słońce, choreografia Tamas Juronics, premiera 24 marca 2018

NAGRODY:

  • Nagroda Marszałka Województwa Łódzkiego za wyjątkowe osiągnięcia artystyczne.
  • Brązowy Medal "Zasłużony Kulturze Gloria Artis" nadany przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Norodowego.
  • Nadzwyczajna Złota Maska w uznaniu prezentowanego niezmiennie od wielu sezonów baletowego kunsztu w partiach solowych i duetach, którego kolejnym potwierdzeniem był spektakl "Cisza" na scenie Teatru Wielkiego w Łodzi.
mgr Katarzyna Matyszczak
mgr Konstantin Popov
mgr Konstantin Popov

Tancerz, choreograf, nauczyciel tańca współczesnego i jazzowego. Absolwent Kijowskiego Narodowego Uniwersytetu Kultury i Sztuki (specjalność choreografia współczesna; kwalifikacje: choreograf,  nauczyciel tańca, artysta tancerz) i Uniwersytetu Pedagogicznego w Krzywym Rogu (specjalność muzyka; kwalifikacje: nauczyciel muzyki) na Ukrainie.
Od 2013 roku tancerz zespołu baletowego Teatru Muzycznego w Łodzi. Jako tancerz współpracował m.in. z Teatrem Muzycznym im Danuty Baduszkowej w Gdyni w słynnym musicalu „Notre Dame de Paris” (2016-2019), z Białym Teatrem Tańca pod kierownictwem choreografki Izadory Weiss (udział w spektaklu I. Weiss w ramach festiwalu Diaghiliev International Festival Of Arts w Saint-Petersburgu, Rosja). Jako tancerz występował w Izraelu i Francji z zespołem rosyjskiego cyrku Raduga. Współpracował z Black O!Range oraz Centrum Maluma & Takete – kijowskimi szkołami tańca. Laureat II Międzynarodowego Konkursu Tańca Współczesnego „Złota Jesień” (2010), jego choreografie zostały uhonorowane pierwszymi nagrodami na Międzynarodowym Festiwalu Tańca Współczesnego „Stolica zaprasza” (2011) oraz w konkursie „Rytmy przyszłości” (2013, 2014) w Kijowie na Ukrainie.

 

 

mgr Maksymilian Pelczarski
mgr Maksymilian Pelczarski

akompaniator

Muzyk instrumentalista. Absolwent Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi. Członek Stowarzyszenia Akordeonistów Polskich, administrator czasopisma internetowego „Polski Portal Akordeonowy”. Współpracownik w ośrodkach kulturalnych: Teatr Powszechny przedstawienia „Next-Ex”, „Historia Kabaretu”, „Wytwórnia Piosenek”; Teatr Pinokio w Łodzi – „Kopciuszek”; Teatr Wielki w Łodzi – „XXI Łódzkie Spotkania Baletowe”, „Camerimage”; Teatr Muzyczny w Łodzi – Adi Jazz Festiwal 2014, muzyk wodewilu "Hotelik Démodé" w roku 2020. Występował z artystami m.in.: Bogdanem Gradem, Markiem Kubisiakiem, Elżbietą Adamiak, Piotrem Goliatem, Emilią Kudrą, Katarzyną Zając, Wojciechem Bardowskim, Magdaleną Tunkiewicz, Katarzyną Kołodziejczyk, Krzysztofem Ścierańskim, Thomasem Celiz Sanchezem. Występował w zespołach: Orkiestra Teatru Wielkiego w Łodzi, Krzysztof Jaszczak Band, Rueda, Czardasz Trio, Chór Żydowski „CLIL”, Latinotrix, Big Dance, Grad Band, Perła i Bracia, Palazzo Orhestra, Yankel Band, Fabrica del Tango, zespół muzyczny w „Bal Spectacle De Paris” producent Fred Solar w latach 2016-2018, V Projekt Arboretum „Drewniane gody” w 2018 roku; Łódzki Teatr Piosenki przedstawienia: „Ach to boskie włoskie życie”, „Trędowata”, „Wiosna w Paryżu”, „Radość listopadowej nocy”, „Osiecka Filmowa”, "Przeminęło z Foggiem" , „Argentico Tango Psychodelico”, Imieniny Marszałka w Bibliotece im. Józefa Piłsudskiego”, „Tajemnica zimowej nocy” w latach  2018-2020.

mgr Monika Maciejewska-Potockas
mgr Maciejewska-Potockas Monika

(technika tańca klasycznego)

Pierwsza solistka baletu Teatru Wielkiego w Łodzi. Na scenie Teatru Wielkiego w Łodzi występuje od 1998 roku. Jest laureatką wielu nagród i wyróżnień m.in.: Nagrody dla Najlepszego Absolwenta Szkół Baletowych 1998 roku przyznawanej przez Fundację Balet, Nagrody im. Leona Schillera dla młodego artysty sceny 2003 roku, za wybitne osiągnięcia w dziedzinie sztuki baletowej i za partię Tytanii w „Śnie nocy letniej” oraz rolę tytułową w balecie „Giselle” (nagroda przyznawana przez ZASP), nagrody Marszałka Województwa Łódzkiego za wyjątkowe osiągnięcia artystyczne, Brązowy Medal „Zasłużony Kulturze Gloria Artis” nadany przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Absolwentka Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej im. Feliksa Parnella w Łodzi i Uniwersytetu Muzycznego im. Fryderyka Chopina w Warszawie.
 

Tancerka, pedagog baletu. Pierwsza solistka baletu Teatru Wielkiego w Łodzi. Absolwentka Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej im. Feliksa Parnella w Łodzi i Uniwersytetu Muzycznego im. Fryderyka Chopina w Warszawie. Na scenie Teatru Wielkiego w Łodzi występuje od 1998 roku.

Ważniejsze partie w Teatrze Wielkim w Łodzi m.in.:

  • Giselle – Giselle;
  • Królewna Śnieżka – Śnieżka;
  • Coppelia – Swanilda;
  • Amadeusz – Los, Konstancja, Matka;
  • Ziemia obiecana – Anka, Lucy Zucker;
  • Sen nocy letniej – Tytania;
  • Dziadek do orzechów – śnieżne pas de deux, grand pas de deux, Klara, walc solo;
  • Cinderella (Kopciuszek) – Kopciuszek;
  • Jezioro łabędzie – Odetta, Odylia, księżniczka węgierska;
  • Valentino – Pola Negri;
  • Śpiąca królewna – Aurora, Wróżka piękności;
  • Bajadera – solo cieni;
  • Echnaton – Nefretete;
  • Bolero – duet;
  • Carmen – Mercedes, Micaela;
  • Giuseppe – duet Don Carlos, Traviata – Violetta;
  • Oniegin – Tatiana;
  • Chopiniana – solo.

Nagrody i wyróżnienia:

  • Nagroda Marszałka Województwa Łódzkiego za wybitne osiągnięcia artystyczne.
  • Nagroda im. Leona Schillera dla młodego artysty za wybitne osiągnięcia w dziedzinie sztuki baletowej, szczególnie za role: Tytanii w Śnie nocy letniej, Giselle w Giselle i Nefretete w Echnatonie przyznana przez ZASP.
  • Brązowy Medal „Zasłużony Kulturze – Gloria Artis” nadany przez Minstra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
  • Nadzwyczajna Złota Maska w uznaniu prezentowanego niezmiennie od wielu sezonów baletowego kunsztu w partiach solowych i duetach, którego kolejnym potwierdzeniem był spektakl „Cisza” na scenie Teatru Wielkiego w Łodzi.
mgr Waldemar Zybała
mgr Waldemar Zybała

akompaniator

Muzyk instrumentalista, pedagog. Absolwent Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi w klasie akordeonu. Wielokrotny laureat krajowych i międzynarodowych konkursów akordeonowych. Współpracował z Teatrem Muzycznym w Łodzi, Teatrem im. Stefana Jaracza w Łodzi, Teatrem Powszechnym w Łodzi, Łódzkim Towarzystwem Muzycznym. Wieloletni nauczyciel w Państwowej Szkole Muzycznej im. A. Tansmana w Łodzi, Państwowej Szkole Muzycznej im. prof. T. Wrońskiego w Tomaszowie Mazowieckim i Szkole Muzycznej w Uniejowie.
 

mgr Zuzanna Kasprzyk-Molenda
mgr Zuzanna Kasprzyk-Molenda

Tancerka, choreografka, nauczycielka tańca, instruktorka Pilates. Absolwentka Prywatnej Szkoły Baletowej M.M. Szewczenko w Gliwicach oraz Wydziału Teatru Tańca PWST w Krakowie (obecnie Akademii Sztuk Teatralnych). Pracowała m.in. w Kuala Lumpur Performing Arts Center („B.E.D.” reż. R. X. Lee), Operze Narodowej w Warszawie („Ognisty Anioł” reż. M. Treliński, chor. T. Wygoda), Warszawskiej Operze Kameralnej („Orfeusz i Eurydyka” reż. M. Piekorz, chor. J. Lewandowski), Teatrze Nowym w Łodzi („Uciechy staroPOLSKIE” reż. D. Kopiec chor. J. Owczarek), Wrocławskim Teatrze Tańca („Klatka z Łez” chor. B. Klimczak) i Teatrze Tańca Caro w Siedlcach („Comfy Zone” chor. J. Mędrzycki). Współpracowała również z niezależnymi artystami współtworząc m. in: „Archipelag” (chor. M. Kuźmiński), „Serce Fabryki” (chor. R. Dziemidok), „Solaris: pejzaże, parafrazy” (reż. S. Bromboszcz, chor. A. Kosiorowska), „KO_n_TAKT” (chor. Michał Ratajski). Zdobywczyni pierwszej nagrody na Solo Dance Contest 2013 w Gdańsku za choreografię "We are very sorry, but there is no place for Susana", którą prezentowała również na festiwalach w Seulu, Goyang i Kuala Lumpur. W 2019 wraz z Andrzejem Molendą stworzyła spektakl „Biegnący” w ramach rezydencji Młodzi na Scenę Teatru Rozbark w Bytomiu i przy współpracy z Akademią Muzyczną im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi. Obecnie uczy na kierunku choreografia i techniki tańca Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów oraz na kierunku taniec Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi.

Powiększ tekst

Zmniejsz tekst

Wysoki kontrast

Odwrócony kontrast

Resetuj