Wybierz miasto:
Cel studiów

Celem studiów podyplomowych Szkolne doradztwo zawodowe z elementami coachingu, jest zdobycie interdyscyplinarnej wiedzy, która będzie podstawą do bezpośredniej pracy z dziećmi, młodzieżą, dorosłymi wspierającej w podejmowaniu świadomych decyzji edukacyjno-zawodowych.
Słuchacze studiów poznają współczesnych metod pracy indywidualnej i grupowej, dowiedzą się  o aktualnych tendencjach na rynku pracy, zapoznają się z podstawami prawa pracy i zawodoznawsztwem. Absolwent studiów podyplomowych będzie potrafił stosować metodę i narzędzia coachingowe w pracy szkolnego doradcy zawodowego oraz inspirować uczniów do samodzielnego projektowania swojej kariery zawodowej.

Adresaci

Studia skierowane są do pedagogów i psychologów szkolnych, nauczycieli przedmiotowych, pracowników pomocy społecznej, osób zaangażowanych w działalność organizacji pozarządowych pragnących pogłębić i poszerzyć swoją wiedzę i umiejętności z zakresu poradnictwa zawodowego, zawodoznawstwa, coachingu, wymagań rynku pracy, bezpośredniej pracy z klientem.

W programie
  • Podstawowe zagadnienia z zakresu rynku edukacyjnego i rynku pracy.
  • Merytoryczne podstawy doradztwa zawodowego.
  • Psychologiczne podstawy wyboru zawodu.
  • Metodyka pracy doradcy zawodowego.
  • Metody diagnostyczne w doradztwie zawodowym.
  • Aktywizacja zawodowa.
  • Wewnątrzszkolny system doradztwa zawodowego.
  • Umiejętności doradcze wykorzystywane w pracy indywidualnej i w pracy z grupą.
  • Doradztwo zawodowe dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym dla uczniów z orzeczoną niepełnosprawnością.
  • Praca doradcy z wykorzystaniem metody coachingu.
  • Kreatywność i myślenie twórcze.
  • Budowanie relacji z klientem w procesie coachingu.
  • Narzędzia coachingowe w pracy doradcy zawodowego.
  • Aktywne słuchanie i zadawanie pytań.
  • Inspirowanie do zmiany i rozwoju.
  • Elementy prawa pracy.
  • Praktyki zawodowe.
  • Seminarium dyplomowe.
Korzyści

Studia przygotowują do pracy w charakterze szkolnego doradcy kariery oraz pozwolą na:

  poznanie źródeł aktualnej wiedzy o typach szkół, zawodach, wymaganiach rynku pracy
  zapoznanie z metodami i formami pracy szkolnego doradcy zawodowego
  zdobycie umiejętności pracy metodą coachingu
  zdobycie umiejętności pracy narzędziami stosowanymi w  coachingu
  poznanie i przećwiczenie zasad prowadzenia indywidualnej rozmowy doradczej i coachingowej
  zdobycie umiejętności prowadzenia zajęć z grupą
  rozwijanie własnych umiejętności komunikacji interpersonalnej
  zdobycie wiedzy o grupach uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
  poznanie metod pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi,  (z podziałem na rodzaje potrzeb)
  poznanie zasad budowania wewnątrzszkolnego systemu doradztwa zawodowego

Czas trwania
3 semestry – 350 h w tym 60 h praktyk
Wymagane dokumenty

Powiększ tekst

Zmniejsz tekst

Wysoki kontrast

Odwrócony kontrast

Resetuj