Studia podyplomowe Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka mają na celu przygotowanie słuchaczy do organizowania i realizacji wczesnego wspomagania rozwoju dzieci, rozumianego jako wielospecjalistyczne, kompleksowe i intensywne działania mające na celu stymulowanie funkcji odpowiedzialnych za rozwój psychomotoryczny i komunikację małego dziecka niepełnosprawnego.
Studia kierowane są do osób legitymujących się dyplomem ukończenia studiów wyższych na kierunkach pedagogika, pedagogika specjalna lub psychologia, posiadających przygotowanie pedagogiczne. Adresatami studiów jest przede wszystkim kadra pedagogiczna żłobków, przedszkoli, poradni psychologiczno - pedagogicznych, ośrodków wczesnej interwencji oraz pozostałych osób pracujących z dziećmi niepełnosprawnymi oraz ich rodzinami.
W programie m.in.:
- dziecko upośledzone umysłowo, dziecko niepełnosprawne ruchowo, dziecko słabowidzące i niewidome, dziecko słabosłyszące i niesłyszące, dziecko z zaburzeniami w rozwoju mowy i języka, dziecko z całościowymi i sprzężonymi zaburzeniami rozwoju – diagnoza, metody wspierania rozwoju
- konstruowanie programu wczesnego wspomagania rozwoju dziecka
- medyczne aspekty zaburzeń w rozwoju małego dziecka
- organizacja zespołu wczesnego wspomagania rozwoju - podstawy prawne, procedury, standardy
- psychologia rozwojowa małego dziecka
- seminarium dyplomowe
- wybrane metody terapii i wspomagania rozwoju dziecka niepełnosprawne
- zasady współpracy z rodziną dziecka niepełnosprawnego
Studia mają charakter kwalifikacyjny i dają uprawnienia do pracy w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka w następujących placówkach: ośrodkach wczesnego wspomagania, dziennych ośrodkach rehabilitacji, ośrodkach rehabilitacyjnych oraz placówkach edukacyjnych realizujących zadanie wczesnego wspomagania rozwoju.