Celem studiów „Integracja sensoryczna” jest wyposażenie w wiedzę i umiejętności z zakresu psychologii rozwoju, anatomii i fizjologii rozwoju oraz teorii integracji sensorycznej. Studia mają przygotować do prowadzenia samodzielnej obserwacji diagnostyczno-klinicznej dziecka oraz określenia pełnej diagnozy i stosowania terapii zaburzeń procesów integracji sensorycznej.
Studia kierowane do nauczycieli, pedagogów, wychowawców, psychologów .
- Psychologia rozwojowa
- Praca z dzieckiem z zaburzeniami zachowania i specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
- Anatomia i fizjologia rozwoju
- Rozwój i zaburzenia układu ruchowego
- Problemy rodziców dzieci z dysfunkcjami Si
- Rozwój ontogenetyczny systemów percepcyjnych- odruchy sensomotoryczne
- Organizacja terapii SI w różnych placówkach
- Zaburzenia integracji sensorycznej
- Diagnoza zaburzeń SI
- Programowanie terapii w zaburzeniach integracji sensorycznej
- Terapia SI a inne metody rehabilitacyjne i psychologiczno-pedagogiczne
- Sala doświadczeń świata
- Stymulacja polisensoryczna
- Postępowanie diagnostyczne i terapeutyczne w SI w autyzmie
- Postępowanie diagnostyczne i terapeutyczne w SI u dzieci z Zespołem Downa
Zajęcia odbywać się będą w siedzibie Wydziału oraz placówkach prowadzących terapię SI.
Absolwent Podyplomowych Studiów „Integracja sensoryczna” uzyskuje uprawnienia terapeuty SI do pracy w oświacie, szkołach, placówkach podległych Ministrowi Edukacji. Ponadto absolwent może otworzyć własny gabinet