Kierunek o profilu doskonalącym - studia przygotowujące do pracy poza systemem oświaty.
Celem studiów jest zwiększenie kompetencji metodycznych nauczycieli. Absolwent studiów posiada umiejętność rozwijania aktywności ruchowej dziecka w działaniach edukacyjnych i terapeutycznych. Zna szereg metod i technik wspierających ruchowy, poznawczy i emocjonalny rozwój dziecka; wie jak wykorzystać taniec i ruch, żeby pomóc dziecku, które słabo czyta i pisze, ma problemy z koncentracją uwagi i utrzymaniem równowagi, nie potrafi nawiązać kontaktu z rówieśnikami. Absolwent studiów potrafi zbudować ciekawą choreografię w małych formach teatralnych; prowadzi atrakcyjne zajęcia dydaktyczne poprzez wykorzystanie ruchu.
Studia skierowane są do nauczycieli przedszkoli, szkół podstawowych, instruktorów zajęć pozaszkolnych, instruktorów tańca, pedagogów szkolnych, arteterapeutów pragnących zwiększyć swoje kompetencje metodyczne poprzez włączenie w warsztat swojej pracy metod i technik wykorzystujących taniec i ruch.
- Warsztat umiejętności pedagoga
- Psychopedagogika SPE
- Wprowadzenie do choreoterapii
- Elementy tańca ludowego i narodowego z metodyką
- Metodyka pracy z grupą
- Terapia integracji sensorycznej
- Metoda Duncan
- Metoda St Denis
- Metoda Anny Halprin
- Zabawy muzyczno-ruchowe w pracy z grupą – system Carla Orffa
- Elementy Labanowskiej Analizy Ruchu (LMA – Laban Movement Analysis)
- Metoda ruchu rozwijającego Weroniki Sherborne
- Relaksacja dla dzieci
- Drama
- Choreografia w małych formach teatralnych
- Elementy tańca współczesnego z metodyką
- Taniec kreatywny w pracy psychoedukacyjnej i terapeutycznej
- Improwizacja tańca
- Pogłębiona grupowa terapia tańcem
Studia pozwolą na:
- Zdobycie i pogłębienie wiedzy z zakresu wykorzystania ruchu i tańca w działaniach edukacyjnych i terapeutycznych; poznanie metod i technik choreoterapii, a przez to wzbogacenie warsztatu pracy.
- Prowadzenie zajęć z zakresu choreoterapii.