Wybierz miasto:
Cel studiów

Celem studiów podyplomowych Edukacja włączająca jest uzyskanie przez studentów kompetencji teoretycznych i praktycznych w zakresie diagnostyki,  pracy oraz tworzenia programów dla dzieci i młodzieży o specjalnych potrzebach edukacyjnych; zapoznanie z zasadniczym kanonem metod i technik pracy; uświadomienie warunków i zasad prowadzenia skutecznych oddziaływań w edukacji włączającej; ukazanie potencjałów i ograniczeń tkwiących w systemie edukacji i wychowania; kształtowanie postaw zorientowanych na przeciwdziałanie stygmatyzacji i wykluczeniu.

Adresaci

Studia podyplomowe Edukacja włączająca skierowane są do osób pragnących podnieść swoje kompetencje, kwalifikacje zawodowe w zakresie pomocy, opieki i wsparcia osób o specjalnych potrzebach w systemie edukacji i wychowania. Oferta daje możliwości rozwoju adekwatnych umiejętności, przekładających się na pracę zawodową oraz życie społeczne rodziców, opiekunów, nauczycieli, pedagogów, wychowawców oraz pracowników różnych placówek wspomagających proces rozwoju niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie bądź zagrożonych niedostosowaniem społecznym.

W programie

Program studiów podyplomowych Edukacja włączająca obejmuje następujące treści:
• Warsztat umiejętności interpersonalnych
• Teoretyczne podstawy psychopedagogiki specjalnych potrzeb edukacyjnych
• Podstawy diagnozy psychologiczno-pedagogicznej uczniów ze specjalnymi potrzebami
• Społeczny kontekst niepełnosprawności
• Planowanie i organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu i szkole.
• Wczesne wspomaganie rozwoju dzieci ze specjalnymi potrzebami
• Metodyka pracy z uczniem niepełnosprawnym intelektualnie
• Metodyka pracy z uczniem z zaburzeniami sensorycznymi
• Metodyka pracy z uczniami przewlekle chorymi i z zaburzeniami ruchowymi
• Metodyka pracy z uczniem z zaburzeniami emocjonalnymi
• Metodyka pracy z uczniami niedostosowanymi społecznie i zagrożonymi niedostosowaniem społecznym
• Organizacja zajęć dydaktyczno-wychowawczych i korekcyjno-kompensacyjnych
• Alternatywne techniki nauczania w edukacji włączającej
• Warsztat nauczyciela-wychowawcy klasy w edukacji włączającej
• Praca z rodzinami dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych
• Konstruowanie programu nauczania w edukacji włączającej.
Program studiów jest zgodny z Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 17 stycznia 2012 w sprawie standardów kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela

Korzyści

• Absolwenci studiów Edukacja włączająca posiadają praktyczne umiejętności wykorzystania podstawowych metod i technik w  pracy z osobami o specjalnych potrzebach.
• Uzyskują realną możliwość pracy w różnych placówkach edukacyjnych, opiekuńczo- wychowawczych, terapeutycznych.
• Operują szeroka wiedzą teoretyczną z zakresu edukacji włączającej.
• Potrafią zaplanować, zorganizować i zastosować odpowiednie metody w pracy z osobami o specjalnych potrzebach.
• Ważne jest to, że absolwenci potrafią zdiagnozować, cenić i samodzielnie przygotować odpowiedni program pomocowy. Znają współczesne tendencje w edukacji włączającej, są twórczy w zakresie projektowania własnego warsztatu pracy.

Wymagane dokumenty

Powiększ tekst

Zmniejsz tekst

Wysoki kontrast

Odwrócony kontrast

Resetuj