Celem realizacji Studiów Podyplomowych „Przedsiębiorczość” jest rozszerzenie kompetencji nauczycieli poprzez nadane im nowej kwalifikacji zawodowej dzięki, której będą mogli realizować edukację ekonomiczną w gimnazjach i szkołach ponadgimnazjalnych. Studia również kierowane są do osób pracujących w charakterze doradcy zawodowego w poradniach psychologiczno-pedagogicznych, urzędach pracy i ośrodkach społecznych. Dokumentem, na bazie którego powstał program studiów, jest Podstawa Programowa przedmiotu podstawy przedsiębiorczości - zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27.08.2012 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół (Dz. U. z dn. 15 stycznia 2009 r. Nr 4, poz. 17) oraz wzbogacają swój warsztat pracy dydaktycznej.
Studia podyplomowe realizowane będą zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 17 stycznia 2012 r. r. w sprawie standardów kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz. U. z dn. 6.02.2012 r., poz. 131).
Studia podyplomowe z zakresu Przedsiębiorczość kierowane są do obecnych nauczycieli, którzy chcą poszerzyć swoje kwalifikacje zawodowe, jak również do osób pracujących w charakterze doradcy zawodowego w poradniach psychologiczno-pedagogicznych, urzędach pracy i ośrodkach społecznych.
Program studiów obejmuje następujące przedmioty, realizowane w blokach tematycznych:
- Szkolny przedmiot: Podstawy przedsiębiorczości z dydaktyką przedmiotową
- Komunikacja interpersonalna a przedsiębiorczość
- Rynek - jego cechy i funkcje
- Rynek pracy – cechy i uwarunkowania
- Globalizacja i integracja a gospodarka
- Działalność Instytucji finansowych
- Przedsiębiorstwo oraz prowadzenie własnej działalności gospodarczej
- Wspomaganie edukacji ekonomicznej narzędziami TIK
- Seminarium dyplomowe
- Praktyki
Absolwent studiów podyplomowych „Przedsiębiorczość” uzyska uprawnienia do nauczania przedmiotu podstawy przedsiębiorczości, a ponadto nabędzie kompetencje umożliwiające prowadzenie szeroko rozumianej edukacji ekonomicznej uczniów na różnych etapach kształcenia.