Wybierz miasto:
Cel studiów

Głównym celem kształcenia na studia podyplomowych Akademia Trenerów Biznesu jest nabycie kompetencji niezbędnych do pracy w zawodzie trenera działającego w obszarze szkoleń biznesowych. Studia dostarczają kompleksowej wiedzy na temat profesjonalnej organizacji projektów szkoleniowych: od analizy potrzeb, poprzez projektowanie i prowadzenie szkolenia, aż po jego ewaluację. Celem jest zapoznanie słuchaczy z warsztatem pracy trenera, dostarczenia narzędzi, nauczenie metod i sposobu pracy z grupą szkoleniową.

Adresaci

Studia podyplomowe Akademia Trenerów Biznesu skierowane są do absolwentów wszystkich kierunków. Skorzystać na nich mogą zarówno osoby pragnące rozpocząć swoją karierę w branży szkoleniowej, jak i trenerzy chcący doskonalić swoje umiejętności. Szczególnie ofertę kierujemy do specjalistów, menadżerów, szkoleniowców, trenerów, pedagogów, psychologów, socjologów jak również do wykładowców akademickich.

W programie

W programie studiów podyplomowych Akademia Trenerów Biznesu m.in:

  • warsztat interpersonalny i integracyjny
  • andragogika
  • podstawy pracy z grupą
  • badanie potrzeb rozwojowych uczestników szkolenia (metody badań i narzędzia) 
  • definiowanie celów uczenia się (wiedza, postawa, umiejętności)
  • style uczenia się dorosłych (Kolb i projektowanie sesji szkoleniowej w oparciu o cykl Kolba)
  • projektowanie szkolenia (tworzenie planu szkolenia – modułów, zapis konspektu, planowanie czasu)
  • warsztat tworzenia materiałów i ćwiczeń (tworzenie materiałów dla uczestników, projektowanie ćwiczeń)
  • logistyka projektów szkoleniowych (organizowanie pomocy dydaktycznych, tworzenie listy, wysyłanie zaproszeń)
  • kompetencje i postawa trenera (umiejętności komunikacyjne, osobowość trenera)
  • twórcze myślenie i kreatywność
  • etyka w zawodzie trenera (sytuacje trudne i problematyczne)
  • organizowanie i prowadzenie szkolenia (organizowanie miejsca, sali, przerw, dobry początek
  • i zakończenie szkolenia)
  • formy i metody szkoleniowe (przegląd form i metod, praktyczne zastosowanie metod – warsztat odgrywania ćwiczeń, scenek itd.)
  • narzędzia w pracy trenera (prezentacja, flipchart, testy, kwestionariusze)
  • emisja głosu
  • podstawowe zasady i techniki ewaluacji szkoleń
  • dynamika i procesy grupowe
  • sytuacje trudne na sali szkoleniowej
  • feedback w pracy trenera
  • radzenie sobie ze stresem i wypaleniem zawodowym
  • planowanie własnego rozwoju osobistego i zawodowego
  • etiudy trenerskie i projekt szkolenia – zaliczenie studiów
  • seminarium dyplomowe
Korzyści

Po ukończeniu studiów podyplomowych Akademia Trenerów Biznesu absolwent będzie:

  • znał i rozumiał specyfikę pracy z ludźmi dorosłymi i uczenia ludzi dorosłych
  • potrafił zaprojektować narzędzia i przeprowadzić badanie potrzeb rozwojowych
  • posiadał umiejętność definiowania celów szkoleniowych w oparciu o wiedzę, umiejętności i postawy
  • znał zasady projektowania szkolenia
  • znał zasady wykorzystania form i metod szkoleniowych, w tym prowadzenia dyskusji, mini-wykładów, studiów przypadku, ćwiczeń, ról i scenek, burzy mózgów
  • wiedział w jaki sposób tworzyć materiały i ćwiczenia w celu realizacji celów dydaktycznych
  • rozwinie swoją kreatywność
  • posiadał wiedzę na temat logistyki i organizacji projektów szkoleniowych
  • miał świadomość problemów etycznych związanych z pracą trenera
  • potrafił profesjonalnie zorganizować szkolenia
  • znał narzędzia z jakich może korzystać trener
  • potrafił zaprojektować narzędzia i przeprowadzić ewaluację szkolenia
  • miał świadomość istnienia procesu grupowego oraz roli jaką odgrywa on podczas szkolenia
  • posiadał wiedzę na temat radzenia sobie z sytuacjami trudnymi na sali szkoleniowej
  • potrafił radzić sobie ze stresem
  • potrafił rozpoznawać symptomy wypalenia zawodowego
  • miał świadomość swoich kompetencji, mocnych stron i obszarów rozwojowych
  • miał zaplanowany plan dalszego rozwoju w pracy trenera
  • znał zasady wykorzystywania informacji zwrotnej.

 

Ponadto przeprowadzi moduł szkoleniowy i  otrzyma profesjonalną informację zwrotną dotyczącą własnego warsztatu trenerskiego.

Czas trwania
2 semestry
Wymagane dokumenty

Powiększ tekst

Zmniejsz tekst

Wysoki kontrast

Odwrócony kontrast

Resetuj