Celem studiów podyplomowych Edukacja plastyczna z elementami grafiki komputerowej jest zdobycie szerokiej, interdyscyplinarnej wiedzy i umiejętności niezbędnych do:
- prowadzenia zajęć plastycznych na II, III i IV etapie edukacyjnym w oparciu o nowoczesne metody i narzędzia edukacyjne
- rozwijania ciekawości poznawczej i kreatywności oraz twórczego myślenia
- kształtowania postawy poszanowania tradycji i kultury własnego narodu
- projektowania i organizowania wydarzeń artystycznych
- przygotowania uczniów do uczestnictwa w kulturze
Studia podyplomowe Edukacja plastyczna z elementami grafiki komputerowej skierowane są do nauczycieli, wychowawców, chcących pogłębić swoją wiedzę z zakresu sztuki, arteterapii, psychologii, metodyki wychowania podmiotowego oraz poszerzyć swój repertuar dydaktyczny o elementy grafiki komputerowej.
Program studiów podyplomowych Edukacji plastyczna z elementami grafiki komputerowej zawiera mi.in. zagadnienia z zakresu:
- techniki plastyczne (rysunek, malarstwo, rzeźba i formy przestrzenne, intermedia)
- kompozycja i projektowanie graficzne
- technologie informacyjne i grafika komputerowa w nauczaniu plastyki
- teoria i historia sztuki
- psychopedagogika twórczości
- edukacja ucznia zdolnego
- wybrane zagadnienia prawa autorskiego
- metodyka nauczania plastyki
- edukacja regionalna
- edukacja filmowa
- drama w edukacji
- choreografia z elementami tańca
- warsztat grupa otwarcia
- warsztaty z autoprezentacji
- organizacja wystaw
- projektowanie warsztatów artystycznych
- seminarium dyplomowe
Studia podyplomowe Edukacja plastyczna z elementami grafiki komputerowej pozwolą absolwentom na:
- zdobycie i pogłębienie wiedzy z zakresu psychopedagogiki twórczości, edukacji regionalnej, edukacji ucznia zdolnego,
- poznanie zagadnień funkcjonowania w grupie
- zapoznanie słuchaczy z narzędziami grafiki komputerowej oraz technologiami informacyjnymi
- poznanie zasad współpracy w zespole
- wykształcenie umiejętności komunikacyjnych oraz autoprezentacji
- rozwijanie umiejętności zastosowania poznanych metod kształcenia we własnym środowisku pracy