PROLONGATA
Istnieje możliwość udzielenia studentom pomocy w formie prolongat w zapłacie czesnego. Prolongata jest rodzajem pożyczki, jaką udziela Uczelnia studentowi na poczet płatności czesnego/zaległości na okres 6,12 do 18 miesięcy. Student, który ubiega się o prolongatę musi uiścić opłatę administracyjną. Po uzyskaniu zgody na prolongatę jest zobowiązany wpłacać, co miesiąc kwotę, co najmniej 100 zł przez okres prolongacyjny. Po okresie prolongacyjnym student w równych ratach, których liczba odpowiada długości okresu prolongacyjnego spłaca różnicę pomiędzy wysokością czesnego a uiszczaną wcześniej kwotą 100zł.
Prawo do ubiegania się o prolongaty mają studenci:
Warunkiem uzyskania prolongaty losowej jest:
Wniosek o prolongatę student powinien złożyć do Działu Obsługi Finansowej Studenta.
PODANIA I WNIOSKI DO KWESTORA AHE
Wszyscy studenci AHE mający problemy finansowe mogą złożyć podanie do Kwestora AHE.
Podstawą wydania decyzji jest dołączenie do wniosku aktualnych dokumentów (wystawionych nie wcześniej niż 3 mies. od daty złożenia wniosku) potwierdzających opisaną w podaniu sytuację.
Wnioski należy złożyć w Dziale Obsługi Finansowej Studenta. Czas rozpatrywania wniosku wynosi do 2 tyg. (w okresie okołosesyjnym Kwestor AHE rozpatruje podania niemal codziennie).
Studenci zobowiązani są do osobistego dowiadywania się o decyzję.
Osoby, które mają zadłużenie mogą ubiegać się o rozłożenie zaległych kwot na raty. Umorzenie może dotyczyć tylko i wyłącznie naliczonych odsetek za nieterminowe wpłaty. W wyjątkowych sytuacjach istnieje możliwość przesunięcia terminu wpłat czesnego na inny niż 10 dzień każdego miesiąca (maksymalnie do końca danego miesiąca) - warunkiem otrzymania zgody jest dostarczenie zaświadczenia z zakładu pracy z informacją o dacie otrzymywanych poborów.
Studenci ostatniego roku, zobowiązani do płacenia czesnego w 9 ratach mają możliwość rozłożenia opłat na 12 miesięcy po podpisaniu umowy wekslowej.
infolinia: 800 080 888 | e-mail: rekrutacja@ahe.lodz.pl |