O tym czym jest wykluczenie społeczne, kogo dotyczy, jak mu zapobiegać a także jak pomagać osobom wykluczonym opowiadali studenci Pedagogiki, realizujący projekt „ Nie – wykluczeni”.
Poprzez realizację projektu Autorki chciały zwrócić uwagę na istniejący problem wykluczenia społecznego, spowodować, że zmianie ulegnie poziom myślenia, odczuwania, poziom zainteresowania tym problemem w społeczeństwie i poziom wrażliwości na innych, potrzebujących pomocy (w tym przypadku osób wykluczonych). Realizacja projektu zakładała również zwiększenie poziomu motywacji osób wykluczonych społecznie lub zagrożonych tym problemem do dokonywania zmian w swoim życiu, zwiększenia ich wiedzy w zakresie możliwości szukania pomocy.
Celem projektu było także zwiększenie doświadczenia pracy w zespole. Dzięki wzajemnej współpracy Autorki projektu lepiej się poznały, a przez to wzmocniły się więzi między nimi, co może skutkować w przyszłości utrzymywaniem dalszych kontaktów, zawiązaniem przyjaźni.
Projekt realizowany był trójfazowo: za pomocą strony internetowej na Facebooku, gdzie systematycznie były umieszczane pytania zachęcające do dyskusji, ulotki skierowanej do osób potrzebujących pomocy oraz zajęć dla osób przebywających w zakładzie karnym (kobiety uzależnione od alkoholu i odbywające karę wraz z dziećmi).
Zajęcia te zakładały napisanie przez skazane opowiadań na temat ich oczekiwań po wyjściu na wolność.