Wybierz miasto:
CCEELifelong Learning – Leonardo da Vinci Partnerships

Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi jednym z partnerów w projekcie unijnym CCEE - Europejska kultura i obywatelstwo na rzecz zatrudnienia. Projekt współfinansowany jest z programu Gruntvig.

W europejskiej społeczności migrujących pracowników poziom wiedzy na temat czynników związanych z kulturą, obywatelstwem i możliwością zatrudnienia, z którymi będą mieli do czynienia w kraju, do którego się udają jest niski. Pracownicy ci nie wiedzą zbyt wiele na temat funkcjonowania sektorów zawodowych, wad danego zawodu i oczekiwań pracodawców. Ich wyobrażenia na temat środowiska społecznego, politycznego i kulturowego często różnią się od rzeczywistości, z którą przyjdzie im się zmierzyć. Ponadto, nie znają podstawowego słownictwa specjalistycznego związanego z pracą, której szukają i nie są w stanie zarządzać swoim czasem w nowym otoczeniu zawodowym.

Jeden cel:

Przygotowanie i ułatwienie migracji pracowników w obrębie krajów europejskich lub do tych krajów poprzez dostarczenie odpowiednich wiadomości związanych z nowym kodem społecznym i stylem życia, przepisami prawnymi, przepisami prawa pracy, wymogami i ograniczeniami niektórych obszarów zawodowych i firm kraju „goszczącego”, a także nauka podstawowego słownictwa koniecznego do pracy w danym zawodzie.

Dwa sektory zawodowe:

Projekt skupia się na dwóch sektorach: budowlanym i utrzymania czystości, jako że zostały one uznane za sektory borykające się z problemami rekrutacyjnymi, szczególnie w przypadku młodych osób, a także dlatego, iż sektory te często zatrudniają (lub będą zatrudniać) pracowników pochodzących z innych krajów europejskich. Materiały i narzędzia utworzone w ramach projektu mogą zostać następnie przeniesione i przystosowane do innych obszarów i zawodów.

Spodziewane rezultaty:

Partnerstwo przygotuje praktyczny przewodnik zawierający proste i łatwe do zrozumienia informacje w językach narodowych każdego z krajów partnerskich, dotyczące docelowych obszarów zawodowych. Przewodnik ten uzupełniać będą narzędzia szkoleniowe, skupiające się na wypracowaniu dwóch konkretnych kompetencji kluczowych, których oczekuje się w krajach „goszczących”: zarządzania czasem w miejscu pracy i znajomości podstawowego słownictwa związanego z pracą wybraną przez uczestników.

Powiększ tekst

Zmniejsz tekst

Wysoki kontrast

Odwrócony kontrast

Resetuj