Wybierz miasto:

Napięcie emocjonalne towarzyszące pracy doświadczonych pielęgniarek jak i pracowników socjalnych jest ogromnym problemem niezależnie od ich narodowości, wykształcenia czy miejsca pracy. Zawód pielęgniarki jak i pracownika socjalnego jest zakwalifikowany jako jeden z najbardziej stresujących zawodów, głównie ze względu na duże prawdopodobieństwo wystąpienia sytuacji wyzwalających stres. Do czynników stresogennych zaliczamy: nadmierne obciążenie pracą, nieregularne i dodatkowe godziny pracy, zmęczenie fizyczne, zmęczenie psychiczne, obciążenia emocjonalne związane z opieką nad pacjentami jak i ich rodzinami głównie w odniesieniu do trudnych sytuacji z ich udziałem, brak pewności co do efektów leczenia, konflikty z pozostałymi współpracownikami, zgony pacjentów, braki wiedzy technicznej oraz merytorycznej oraz brak wsparcia ze strony współpracowników. Wszystkie wymienione czynniki wpływają bezpośrednio na to, że pielęgniarki jak
i pracownicy socjalni stają się ofiarami syndromu wypalenia zawodowego.

O projekcie:

Głównym zadaniem działań podejmowanych w ramach Projektu JOBIS jest zaproponowanie programu szkolenia e-learningowego w celu zapobiegania rozprzestrzeniania się wypalenia zawodowego wśród pielęgniarek, personelu opieki socjalnej jak i studentów pielęgniarstwa w każdym z 5 krajów europejskich: Rumunii, Litwy, Polski, Cypru i Włoch. W ramach projektu JOBIS zostanie zaprojektowane atrakcyjne, ogólnodostępne narzędzie szkoleniowe, które będzie rozpropagowane także wśród pozostałych grup docelowych: lekarzy, urzędników czy nauczycieli. Ponadto zostanie powołana międzynarodowa grupa wysokiej klasy specjalistów z zakresu wypalenia zawodowego.

Planowane wyniki:

  • Opracowanie materiałów szkoleniowych oraz utworzenie grupy wysokiej klasy trenerów specjalizujących się problematyce wypalenia zawodowego
  • Opracowanie programu szkolenia w formule mieszanej z zakresu przeciwdziałania wypaleniu zawodowemu oraz radzeniu sobie z nim.
  • Udostępnienie kursu w formule mieszanej na platformie e-learningowej.

W ramach projektu JOBIS w każdym z krajów partnerskich zostały zaplanowane szkolenia dla trenerów oraz konferencje.

Partnerzy:

  1. OAMGMAMR Iasi Branch Rumunia) – Koordynator projektu

    Organizacja posiada ponad 11 000 członków: pielęgniarek, położnych, asystentów medycznych wśród nich 7500 jest praktykującymi członkami w okręgu Jassy. Główną działalnością organizacji jest kontrola oraz nadzór nad profesjonalną praktyką położnych jak i pielęgniarek. Oddział OAMGMAMR w Jassy organizuje profesjonalne wydarzenia edukacyjne w trakcie których uczestnicy są zachęcani do wymiany doświadczeń oraz dzieleniem się dobrymi praktykami w celu wzajemnej profesjonalizacji kompetencji wśród członków. Organizacja jest również zaangażowana w organizację profesjonalnych szkoleń dla pielęgniarek zgodnie ze standardami Unii Europejskiej.

    Osoba kontaktowa: Silvia Popovici, e-mail: secretar@oamr-iasi.ro

  2. Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi(Polska)

    AHE w Łodzi jest akredytowaną instytucją edukacyjną oferującą studia pierwszego, drugiego stopnia, studia doktoranckie, podyplomowe jak i kursy dla różnych grup docelowych. Akademia skupia się na badaniach edukacyjnych, nauczaniu innowacyjnym jak i nauczaniu zdalnym. AHE to Polska Akademia nowoczesnych technologii, może się poszczycić nowoczesnym wydawnictwem, współpracą ze studiem telewizyjnym, inkubatorem technologicznym, ośrodkiem zdrowia, drukarnią, jak i największą biblioteką w regionie o wolnym dostępie.

    Osoby kontaktowe: Amanda Szukalska (Kierownik Projektu), e-mail: aszukalska@ahe.lodz.pl
    Daria Modrzejewska (Kierownik merytoryczny), e-mail: dmodrzejewska@ahe.lodz.pl

  3. ANZIANI E NON SOLO SC (WŁOCHY)

    ANC jest organizacją non-profit założoną w 2004 roku działającą na rynku badań społecznych. W jej zakres wchodzą również cykliczne szkolenia dla profesjonalnych opiekunów z zakresu umiejętności technicznych, zagadnień etycznych oraz nadużyć w pracy. ANC oferuje również szkolenia w formule zdalnej dla profesjonalistów jak i dla opiekunów nieformalnych.

    Osoba kontaktowa: Licia Boccaletti (Kierownik Projektów Europejskich),e-mail: progetti@anzianienonsolo.it

  4. KLAIPĖDOS Valstybinė Kolegija (Litwa)

    Klaipedos Valstybinė kolegija (KVK) jest trzecią co do wielkości uczelnią na Litwie. Składa się z trzech wydziałów: Nauk o Zdrowiu, Technologii i Nauk Społecznych. Obecnie na Wydziale Nauk o Zdrowiu studiuje 1037 studentów. Uczelnia oferuje również kursy z zakresu ogólnej praktyki pielęgniarskiej, terapii urody, fizjoterapii, higieny jamy ustnej, opieki odontologicznej oraz opieki socjalnej.

    Osoba kontaktowa: Eglė Brezgytė (Head of Project Department), email: e.brezgyte@kvk.lt

  5. CYPRUS UNIVERSITY OF TECHNOLOGY (Cypr)

    CYPRUS UNIVERSITY OF TECHNOLOGY został założony w 2003 roku w Limassol. Każdy z wydziałów zapewnia studentom wysoki poziom naukowy, technologicznyi pr ofesjonalny. W ramach Uniwersytetu opracowywane są nowoczesne metody badań pozwalające na uzyskanie wysokiej jakości wyników. Badania prowadzone na uniwersytecie są finansowane ze środków zewnętrznych w celu promowania współpracy Uczelni z lokalnym sektorem przemysłowym i gospodarczym. Uczelnia współuczestniczy w działaniach podejmowanych przez Cypr na rzecz innowacji.

    Osoba kontaktowa:
    Dr Evridiki Papastavrou (pielęgniarstwo), e-mail: e.papastavrou@cut.ac.cy
    Dr Maria Karanikola (pielęgniarstwo), e-mail: maria.karanikola@cut.ac.cy
    Areti Efthymiou (psychologia), e-mail: arefthymiou@yahoo.com
    Dr Panayiota Andreou (psychologia), e-mail: panayiota.andreou@cut.ac.cy
    Melina Evripidou (pielęgniarstwo), e-mail: melinaevripidou@outlook.com

Program oraz numer projektu:
Program: Erasmus+
Numer projektu: 2016-1-RO01-KA202-024384

Czas trwania: 01.09.2016 – 31.08.2018

Link: burnoutproject.net

erasmus

Publikacja sfinansowana z funduszy Komisji Europejskiej w ramach programu Erasmus+
Publikacja została zrealizowana przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej. Publikacja odzwierciedla jedynie stanowisko jej autorów i Komisja Europejska oraz Narodowa Agencja Programu Erasmus+ nie ponoszą odpowiedzialności za jej zawartość merytoryczną.

Powiększ tekst

Zmniejsz tekst

Wysoki kontrast

Odwrócony kontrast

Resetuj